AMP - Egészségügyi webdesign 2021-ben: Tippek, tanácsok a hatékony weblapért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egészségügyi webdesign tippek 2021-re
2021/03/29
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

2020 egy igazán tartalmas évként zárult, és sajnos nem jó értelemben. A koronavírusnak köszönhetően az egészségügy világszerte az egyik legfelkapottabb témává vált, és minden eddiginél több figyelem került a különböző szolgáltatók online jelenlétére is. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy az emberek többsége már digitális úton szeretné intézni ilyen ügyeit, másrészt pedig annak, hogy az esztendő nagy részében a legtöbben nem szívesen mozdultak ki otthonukból.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Egy ilyen világban súlyos problémát jelent, hogy a legtöbb egészségügyi szolgáltató webhelye nem igazán felel meg a modern szabványoknak, és a lehetséges ügyfelek elvárásainak. Az egészségügyi cégek többsége egészen más irányba viszi el webhelyét, mint amire a legtöbb ember számítana, és ezzel egyre több lehetséges ügyfelet veszítenek el.
Egy átlagos egészségügyi szervezet nem képes megteremteni azokat az online élményeket, amiket a felhasználók 2021-ben már elvárnak egy webhelytől. Mi több, a látványos egészségügyi webdesign is idegen koncepció sok cég számára.
Mi tehát a megoldás? Az alábbiakban néhány hasznos egészségügyi webdesign tippet meg, amelyek garantáltan segítenek majd ügyfélcentrikus, emlékezetes, minőségi élményeket kínálni pácienseid és vásárlóid számára.

 

1. Adatvizualizáció

Az adatvizualizációt egyre több egészségügyi és egyéb jellegű szervezet kezdte el alkalmazni az utóbbi években. Habár korábban első sorban a nagyobb vállalatok üzleti adatainak kimutatását szolgálta, az adatvizualizáció egyre több helyen jelenik meg a fogyasztói körökben is.
Az egészségügyben az adatvizualizáció koncepciója rendkívül egyszerű: mutass komplex, száraz adatokat felhasználóidnak úgy, hogy könnyedén eligazodjanak rajtuk és értelmezni tudják őket, külső segítség nélkül.
A modern internetezők hozzászoktak, hogy mindenféle adathoz egy-két kattintással hozzáférhetnek, legyen szó vásárlási előzményeikről, bankszámlájukról, vagy bármi másról. Az egészségügyi szolgáltatók nem számíthatnak arra, hogy ügyfeleiknek lesz türelmük hagyományos levelekre vagy telefonhívásokra várni.

 

2. Kínálj érthető információkat a páciensek számára

Veled is előfordult már, hogy egy vizsgálat után az orvos elkezdett egy teljesen más nyelven beszélni asszisztenseivel? A magyar és a latin keveréke a hétköznapi páciensek számára teljesen érthetetlen, és a legtöbb beteg egészen kirekesztetten érezheti magát, amikor az orra előtt éppen róla folyik a szakmai beszélgetés. Mindez a páciensek és az orvosok közötti kommunikációt is hátráltathatja.
Azonban ez a probléma nem csak a rendelőkben van jelen, hanem általánosságban vonatkozik az egészségügyre. A szolgáltatók csak most kezdenek ráeszmélni, hogy egy páciensközpontú hozzáállásra lesz szükség, ha szeretnék megtartani maguknak ügyfeleiket, és elérni, hogy pácienseik másoknak is javasolják őket.
Ez az átállás persze az egészségügyi webdesignban is meg kell, hogy jelenjen, aminek az érzelmekre is hatnia kell. Ehhez persze szem előtt kell tartani (és elfogadni), hogy a páciensek nem rendelkeznek olyan szaktudással, mint az egészségügyi szakértők. Egészségügyi webhelyed felhasználói felületét is ez alapján kell, hogy megtervezd, hogy felhasználóid könnyedén megértsék, amit látnak.
A hasznos tartalmak megerősítik az emberek márkádba vetett bizalmát. Volt idő, amikor az orvosok féltve őrizték szaktudásukat, mert féltek, hogy ezen információk birtokában valaki (akár egy webhely) könnyedén lecserélhetné őket. Az internet pont, hogy ennek az ellenkezőjét bizonyította be. A páciensek kifejezetten hálásak azoknak a márkáknak, akik átadják nekik ezt a fontos tudást, és bátran térnek majd vissza hozzájuk újra és újra, amikor egészségügyi problémájuk akad.

 

3. Biztosíts egy hatékony, de könnyedén használható keresőfunkciót

Nem véletlen, hogy a Google másodpercenként több tízezer felhasználó keresését szolgálja ki. Az ember csak beír valamit abba a szép, fehér csíkba, és máris pontosan azt kapja, amit találni szeretett volna. Habár a felszínen ez mágiának tűnhet, a Google ijesztően pontos keresési találataiért valójában egy elképzelhetetlenül összetett rendszer felel, amit a cég évtizedek óta folyamatosan tökéletesít.
A webhelyeken található keresőfunkció is hasonló célokat szolgál, csak éppen a webhely tartalmaiból igyekszik összegyűjteni a legrelevánsabb találatokat – legalább is jobb esetben. Az egészségügyi webdesign egyik nagy hiányossága egy jól működő keresőfunkció. Sok webhely keresője felesleges találatokat jelenít meg a felhasználóknak, és nem teszi lehetővé, hogy azok különböző paraméterekkel finomítsák keresésüket.
Egy webhely hamar elveszítheti látogatóit, ha azok nem találják meg könnyedén és gyorsan, amit keresnek rajta. Ezzel szemben egy hatékony keresőfunkció azonnali segítséget nyújt a felhasználóknak, akik ezt további figyelemmel díjazzák majd.

 

Mitől lesz páciensközpontú egy keresőfunkció az egészségügyi webdesignban?

Fontos, hogy egy olyan „keresés” gombot vagy mezőt használj, ami könnyedén megtalálható és felismerhető a webhelyen. Ne kelljen külön keresniük a felhasználóknak magát a keresést! Szintén hasznos, ha a gépelés közben a keresősáv keresési javaslatokat kínál az eddig beírt szöveg alapján.
Attól függően, hogy egészségügyi webhelyed milyen jellegű és méretű, a keresőtalálatokat külön csoportokba rendezheted (például onkológia, neurológia, stb.)
Sokat segíthet a felhasználóknak, ha szűrni is tudják a találatokat, miután azok megjelennek nekik. Ezt megoldhatod például olyan jelölőnégyzetekkel, amikkel hírekre, kezelésekre, betegségekre és egyéb kategóriákra szűkíthetik a találatokat.
A találatok rendezése is hasznos lehet. Lesznek például, akik relevancia szerint akarják látni az eredményeket, míg lehet, hogy valaki a legújabb tartalomra kíváncsi az adott témában. Az egészésügyi webáruházakban elengedhetetlen az ár és népszerűség szerinti csökkenő és növekvő rendezés is.
Szintén segíti a kereső felhasználókat, ha a keresett kifejezés vastagon jelölve jelenik meg a találatok szövegében. Na persze, ehhez az kell, hogy a találatoknak nem csak címe jelenjen meg, hanem egy releváns szövegrészlet is belőlük.

Egy jó keresőfunkció segít majd abban is, hogy kiderítsd, mi iránt érdeklődnek leginkább webhelyed látogatói. Ezeket az tartalmakat talán megéri majd kiemelt, láthatóbb helyre helyezni, hogy keresés nélkül is könnyedén rájuk találhassanak az emberek.
 

4. Biztosíts intuitív navigációt

Az ésszerű, könnyedén használható navigáció az egészségügyi webdesign egyik alappillére. Más szóval a webhely taxonómiájaként is szokás emlegetni ezt, de lényegében arról van szó, hogy úgy kell összeállítanod webhelyed szerkezetét, hogy a felhasználók intuitívan navigálhassanak az oldalak között.
Ehhez azonnal átlátható webhelyszerkezetre lesz szükséged, amiről a látogatók ránézésre meg tudják mondani, hogy tartalmaidat hol találják webhelyeden. Ez rengeteg modern webhely alapvető jellemzője, mégis, az egészségügyi webhelyek gyakran teljesen érthetetlenül kategorizálják tartalmaikat a felhasználók számára.
Próbáld minél kevesebb fő kategóriába sorolni tartalmaidat, és ezek alatt legfeljebb egy szintnyi alkategóriát alakíts ki, hogy a felhasználók 2-3 kattintással bárhová eljuthassanak webhelyeden.

 

5. Építsd fel egészségügyi webdesign stratégiádat a terjedelmes tartalmak köré

Az emberek – különösen az elmúlt év során – rengetegszer fordulnak az internethez, ha egy-egy egészségügyi koncepciót szeretnének jobban megismerni. Az felkészült egészségügyi szolgáltatók természetesen szeretnének eleget tenni ennek az igénynek, hogy minél tájékozottabb ügyfélkört építhessenek ki maguk köré.
Mint azt már fentebb olvashattad, az igazán alapos egészségügyi webdesign egyik legfontosabb részét a tartalmak képezik, és mivel az egészségügyi koncepciókat általában nem lehet 2-3 mondatba belesűríteni, ezek a tartalmak gyakran meglehetősen terjedelmesek lehetnek.
A probléma csak az, hogy a hatalmas, tömör szövegtömbök nem éppen bizalomgerjesztők a páciensek részéről. Ha azonban sikerül hosszabb tartalmaidat megfelelően felépítened, akkor sokkal több látogató veszi majd a fáradtságot, hogy végigolvassa ezeket. Eközben nem csak hasznos információkhoz jutnak márkádtól (ami a bizalom egyik alapfeltétele), hanem az olvasgatással töltött idejük a keresőmotoroknak is azt jelzi majd, hogy „igen, ez a tartalom valószínűleg jó minőségű”.

 

Hogyan teheted „emészthetőbbé” terjedelmes egészségügyi tartalmaidat?

A legfontosabb szempont a minőség. Hiába néz ki remekül egy oldal, ha tartalmilag nem éri el azt a színvonalat, amit az ember egy egészségügyi cégtől elvárna. Ha kell, kérd egy profi egészségügyi marketingügynökség segítségét. Már egy jó bevezető is sokat segíthet abban, hogy a felhasználók tovább olvassák a tartalmat. Kerüld továbbá a szakkifejezések használatát, ahol csak lehet, és magyarázz úgy, hogy a hétköznapi páciensek is értsék a szöveget – elvégre nekik készül!
Tedd szellőssé szöveges tartalmaidat. Legyenek a szövegtömbök szélesek, és hagyj kényelmes helyet a bekezdések, a sorok, és a karakterek között is. A szöveget továbbá oszd alcímekre, azokat pedig bekezdésekre, amik ne legyenek néhány mondatnál hosszabbak.
Használj képeket is, ahol ezek indokoltak. Ezek mindig a sorok között helyezkedjenek el ahelyett, hogy körbefuttatnád a sorokat a képek mellett.
 

egészségügyi marketing Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 6

Átlagos értékelés: 4.2




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.