A storytelling jelentése egy történet elmesélése, előadása. Ez a tevékenység egyidős az emberiséggel. A legtöbb történetet gyerekként halljuk a szüleinktől, vagy nagyszüleinktől, akiknek szintén az előző generációk adták át ezeket. A storytelling egy kiváló kommunikációs eszköz, ami fontos leckék átadását teszi lehetővé.
A történetek az érzelmekre hatnak. A storytelling célja a közönség meggyőzése. Mindenki hallott már Noé bárkájáról, az Odüsszeiáról és Shakespeare darabjairól, amelyek az érzéseket és az erkölcsi értékeket tárgyalják. Manapság ugyan ez az ősrégi storytelling hódít a digitális marketing világában is. A hagyományos reklámstratégiákat félretéve a legtöbb cég a saját történetei elmesélésére koncentrál, az egészségügy pedig egyáltalán nem számít kivételnek.
Minden cég képes kihasználni a storytelling által biztosított lehetőségeket saját marketing stratégiája részeként, az egészségügyi praxisok számára azonban különlegesen fontos módszer. A storytelling érzelmi szinten szólítja meg a pácienseket. Az egészségügyi praxisok marketingjében a storytelling emberségesebbé teszi a praxist, segít a bizalom megerősítésében és emlékeztet az erkölcsi értékek fontosságára. A storytelling a tudás segítségével fűzi össze ezeket a pozitív történeteket, ezzel egy megbízható, hiteles brandet és szorosabb kapcsolatokat hoz létre.
Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva!
A storytelling lehetőségei nem titkoltak – a történetek hatással vannak az agyunkra. Az emberek megjegyzik őket, visszaemlékeznek és reagálnak rájuk. Az antropológusok szerint a storytelling minden kultúra és ország univerzális eleme