Amikor a legtöbben meghallják a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kifejezést, akkor általában automatikusan a kulcsszavakra és a linképéítésre asszociálnak. Habár ez egyáltalán nem helytelen, a modern SEO valójában sokkal többről szól. Manapság az analitika jelentős szerepet játszik a weboldalak rangsorolásának javításában, ezekbe pedig természetesen az egészségügyi weboldalak is beletartoznak.
Ha eddig kitartóan igyekeztél kulcsszavakat építeni, de nem azokat az eredményeket kaptad, amikre számítottál, akkor más a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó a rangsorolási szempontokat is meg kell vizsgálnod. Fontos észben tartani, hogy a keresőalgoritmusok nem csak a kulcsszavak relevanciáját értékelik, hanem az oldalon töltött időt, a visszafordulási arányt, a megtekintett oldalak számát, a nem működő linkeket, a kifelé és befelé mutató hivatkozásokat is figyelembe veszik – ez pedig csupán a töredéke az összes rangsorolási szempontnak.
A gondosan kiválogatott kulcsszavak alkalmazása tehát csupán egy része a keresőoptimalizálásnak. Szükséged lesz weboldaladat a felhasználókra is optimalizálnod, akik a keresőmotorok használatával találnak rá arra – a felhasználóbarát weboldal tehát rendkívül fontos.
18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva!
Az alábbiakban a weboldal használhatóságának tökéletesítését tárgyaljuk meg. Kezdésképpen határozzuk meg, hogy mi adja egy weboldal használhatóságát, és hogy hogyan befolyásolja ez egy weboldal rangsorolását:
Egy weboldal használhatósága számos design elemet foglal magába, ezek nagy része pedig a konverziós arányhoz kapcsolódik. Íme néhány kulcsfontosságú elem, amelyek kihatnak a weboldal rangjára:
- Hatékonyság: Sikerül elérniük céljukat az oldaladra érkező látogatóknak? Könnyen navigálhatónak találják weboldaladat? Gyorsan megtalálják az információt, amit keresnek?
- Kezelhetőség: Szembetűnőek a cselekményre való felhívások (CTA-k)? Minél több időt töltenek az emberek az oldaladon az információ felkutatásával, annál kevesebb időt fordítanak annak „elfogyasztásával”.
- Emlékezetesség: A weboldaladhoz társított kulcsszavak gyakran keresettek és könnyedén megjegyezhetőek? Ez azért fontos, mert így az emberek újra és újra visszatérhetnek weboldaladra, a visszatérő forgalom pedig pozitívan hat a rangsorolásra.
- Probléma megelőzés: A hibás hivatkozások negatív felhasználói élményt eredményezhetnek, amit a keresőmotorok számára minden esetben rossz jel.
A keresőmotorok az olyan weboldalakat részesítik előnyben, amelyek felhasználóbarátak és hasznos információkat tartalmaznak. Nem csak a kulcsszavak mennyisége számít, hanem az is, hogy az adott oldal mekkora mértékű felhasználói interakciót generál.
A SEO rangsorolásra pozitívan hat, ha a látogatók tovább maradnak a weboldalon, több aloldalt és szekciót látogatnak meg rajta, és többször is visszatérnek rá.
Íme néhány elem, amelyekkel nem csak weboldalad használhatóságát, hanem keresőrangsorolását is javíthatod: