Amikor az online marketinges is meglepődik az eredményeken – mutatom, mi történt - Esettanulmány.
Egy példát hoztam ma Nektek, melyben olyan helyről, és annyi megrendelés jött, amin mi is csak tátott szájjal néztünk. Mutatom az eredményeket, és azt is mi okozta ezt a váratlan sikert!
Cégünk egyik fontos szakterülete az egészségügyi marketing. Rengeteg nagy gyógyszergyárnak dolgoztam már (Gsk, Abbott, Egis, stb.), és sok magánorvosnak is. De a példánkban szereplő magánorvos esete 14 év egészségügyi online marketing tapasztalat után is megdöbbentett. Ha megmutatom az analitikát, és a számokat, te sem hiszel majd nekem! Nos, ne húzzuk tovább, nézzük meg, miről is beszélünk konkrétan!
Online marketing kivitelezés – ezt tettük meg az elejétől fogva
Nos, nézzük meg hogyan is jutottunk ehhez az eredményhez. Magyarországon először vezettük be azt a módszert, melyet rengetegen átvettek azóta, hogy egy projektet nem árajánlattal, hanem online marketing audittal és az alapján készülő online marketing stratégia kialakításával kezdünk. Szakmailag nem korrekt ugyanazt a startégiát ajánlani egy multinacionális cégnek, mint egy egy fős vállalkozásnak, egy orvosnak, mint egy étteremnek. A stratégia kialakítása során végigvesszük azokat a marketing eszközöket, melyeket érdemes lenne használni az adott cégnél. Ilyenkor az adott cég konkurenciáit is elemezzük, nem szégyen tanulni tőlük, ahogyan folyamatosan tőlünk is tanulnak a mi konkurenciáink.
Amennyiben Te is szeretnél elemeztetni online marketing kommunikációdat, szeretnél egy hatékony online marketing stratégiát, kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot most!
A stratégia tartalmazza a konkretizált, mérhető marketing célokat, a használandó online marketing eszközöket, azok várható eredményét. Azt, hogy egyes eszközt mikor, és mennyi ideig használunk, az éves ütemterv tartalmazza. Amíg nem készülnek el tökéletes landing oldalak a Google Ads kampányokhoz, vagy például nem mérhetők a konverziók, addig pl. nem tervezünk Google hirdetésekre költeni. De feladat az új, felhasználóbarát, vevőközpontú honlap megtervezése, kialakítása, vagy a közösségi média felületek felfuttatása. A közösségi média felületeknél nagyon fontos, hogy milyen típusú kommunikáció sikeres a konkurensek esetében. Így itt, a Dr. Tóth András plasztikai sebész esetében is megvizsgáltuk ezeket. András is azzal keresett meg bennünket, hogy szeretne az Instagramon hatékonyabban jelen lenni, és mi is azt láttuk, sok plasztikai sebész és magánrendelő költ sokat Instagram jelenlétére. Így hát miközben a honlapot építettük, ráfeküdtünk a közösségi média marketing kommunikációra is.
A honlap alap verziója elkészült, szépen vezeti a látogatót a konverziós útvonalon, kitaláltuk a csali terméket is.
Az első tanácsadói hónap eredményei
Ügyfeleinktől általában azt kérjük, adjanak az eredményeknek 6 hónapot, hiszen a keresőoptimalizálás eredményei nem 2 perc alatt jelentkeznek, a Google Ads kampányoknak is kell egy pár hónap beállítási idő. Megszoktuk, hogy a hatodik hónap végére elégedettek ügyfeleink, és további szolgáltatásokat rendelnek. András azonban az első hónap végén nagy megelégedettséggel jött el a havi konzultációra, és újabb szolgáltatásokat kért. Pedig ennyi idő alatt, az igazán ütős online marketing fegyver, az atombomba, ami mindent visz, a SEO még csak be sem indulhatott. Nézzük meg együtt a konverziók, azaz a műtétre jelentkezők számának változását az első hónapban a bázis hónaphoz nézve, a Google Analytics adatok alapján!
A megdöbbenés itt ért bennünket! Egy olyan korcsoportban, ami „hivatalosan” nem az Instagram felhasználók tábora, Instagram marketing kommunikációnk átütő sikert aratott. Az átalakított Facebook kommunikációnak köszönhetően ez a social media eszköz is eredményes volt, de igazából a teljes meglepetést az Instagram okozta. Igaz, hozzá kell tennünk, András és marketingesei korábban nem foglalkoztak az Instagram oldalukkal (a Facebookal annál inkább), de önmagában egy instagram kommunikáció nem hozhatott volna eredményt, ha nem sikerül egy hónap alatt 6.000 új rajongót szereznünk. A Bonusz Plasztika Instagram oldalának.
Tapasztalatok, konklúziók
Változatlanul állítjuk, a keresőoptimalizálás a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz. Ennek beéréséhez azonban időre van szükségünk. Ennek beérésével ismét jelentkezünk egy esettanulmánnyal. A Facebook használata az egészségügyi online marketingben organikus, nem fizetett módon is változatlanul hatékony lehet, hiszen nem költöttünk erre egy forintot sem. A legfontosabb tapasztalat azonban az, hogy az Instagramot nem csupán az unatkozó tinédzserek keresik, a 40 pluszos korosztályban is sikeresen konvertálható online marketing eszközzé vált. Ha szeretnéd, hogy a Te vállalkozásodnál is hasonló sikereket érjünk el az Instagram, a Facebook vagy a keresőoptimalizálás, esetleg fizetett hirdetések segítségével, kattints ide most, és vedd fel velünk a kapcsolatot!
