1. lépés: A kulcsszóstratégiai célok meghatározása
Minden kulcsszóstratégiának igazodnia kell a szélesebb szervezeti célokhoz. Új helyet alapítasz? Új szolgáltatást vezetsz be? Csökkent a betegek mennyisége rendelődben? Szeretnéd növelni rangsorolásod? Összpontosíts azokra a kulcsszavakra, amelyek támogatják ezeket a célokat, és növelik a bevételt.
2. lépés: Ismerd meg, hogyan keresnek a leendő betegek online
A szélesebb szervezeti célhoz való kötődés természetesen közönségkutatáshoz vezet. Milyen a beteg személyisége, és ebből következően mit keresnek? Milyen kérdéseik vannak?
Meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent ki tudsz gyűjteni, amikor felteszed ezeket a kérdéseket egy csoport kollégának. Ez nagyszerű kezdet, de nem lesz elég. Azt a nyelvet szeretnéd használni, amelyet a potenciális ügyfelek használnak. Emiatt fordulhatsz a következő kulcsszókutató eszközök közül egyhez vagy többhöz is:
- Google Kulcsszótervező: Ez az eszköz kulcsszójavaslatokat, keresési mennyiséget és becsült költségeket biztosít. Ez hasznos a Google Ads-kampányok esetében, de segít jobban megérteni az emberek által használt kulcsszavakat is.
- Google Trends: Megtekintheted, hogy az emberek hogyan keresnek, mire és milyen szintű érdeklődési körük van bizonyos kulcsszókifejezések vagy témák iránt. A "Kapcsolódó témakörök" és a "Kapcsolódó lekérdezések" hasznosak a kulcsszókutatáshoz. Egy ingyenes kulcsszókutató eszköz segít mélyre merülni és felfedezni a betegek által feltett kérdéseket.
- SERP-funkciók: Sok kulcsszókutatást gyűjthetsz a keresőmotorokból. A keresőmotorok eredményoldalain (SERP) a Google gyakran tartalmaz olyan funkciókat, mint például a "Legutóbbi tevékenysége alapján javasolt", "Az emberek is kérdeznek" és "Kapcsolódó keresések".
- Online közösségek és fórumok: Hogyan beszélnek az emberek – valódi emberek – bizonyos témákról online? Ásd bele magadat az online közösségekbe és fórumokba a tématerülethez kapcsolódó célkulcsszó-jelöltek számára.
- Kapcsolatfelvételi űrlapok benyújtása és beteg-visszajelzési űrlapok: Az ügyfelek által használt űrlapok egy másik lehetőség arra, hogy közvetlenül az ügyfelektől származó nyelvet rögzítsd. Tekintsd át a kapcsolatfelvételi űrlapot és a felmérések beküldését a gyakori kérdések, témák szempontjából.
3. lépés: A kulcsszóstratégia összehangolása a betegúttal
Bár minden beteg útja eltérő, általában mindegyiknek ugyanazok a fő fázisai:
- Kutatás
- Megfontolás
- Döntés
Ahogy az emberek végigmennek ezeken a fázisokon, és kereséseket végeznek, TOVÁBBI négy keresési szándékot mutatnak:
- Információs
- Navigációs
- Kutatási
- Tranzakciós
Bármely utazási fázis és keresési szándék segít a célkulcsszavak egy adott csoportjára összpontosítani.
Ezek és a kapcsolódó kulcsszókifejezések között az egészségügyi marketingszakembereknek jó ötletük lesz arról, hogy milyen típusú tartalmat kell létrehozni a betegút ezen pontjaihoz (és mely kulcsszókifejezéseket kell belefoglalni).
Az egészségügyi kulcsszavak különböző típusairól:
Ahogy folytatod a különböző betegutak feltérképezését, valamint a keresési szándék és a kulcsszókifejezések más fázisokhoz kötését, néhány különböző kulcsszókategóriával fogsz találkozni:
Átfogó egészségügyi kulcsszavak
Ez az egy-két szavas kifejezés általában meglehetősen általános. Ezek a széles keresési kifejezések általában hatalmas havi keresési mennyiséget kapnak, szinte irreális versenyt teremtve a legjobb helyekért.
Long-tail kulcsszavak
A long-tail kulcsszavak három vagy hosszabb szóból, és gyakran szélesebb kulcsszókifejezésekből állnak, amelyek további nyelven vannak megfogalmazva, hogy szűkítsék a fókuszt és a szándékot.
Íme néhány további példa az egészségügyre jellemző long-tail kulcsszavakra:
- A legjobb ortopéd sebész térdprotézishez
- Addiktológiai központ járóbeteg-programokkal
- Terápia depressziós tizenéves fia számára
- Gyakorlatok a hátfájás enyhítésére
A long-tail kulcsszavak segítenek nagyobb láthatóságot szerezhetsz a versenyképes egészségügyi piacokon. A kulcsszavak feltárásához fedezd fel egyedi értékesítési ajánlataid, szolgáltatásaid. Mit csinálsz a legjobban? Mitől vagy más a piacon?
Helyalapú kulcsszavak
A hosszabb kulcsszó-kifejezések általában helyazonosítókat tartalmaznak, például irányítószámokat, körzetszámokat, városneveket vagy megyéket. Például:
- “0-24 sürgősségi ellátás Budapesten".
- "Sport fizikoterapeuta 2550."
A helyalapú kulcsszavak célzásával az egyik hely közelében lévő közönséget érheted el. A helyi kulcsszavak előnyösek az egészségügyi szervezetek számára, mivel a legtöbb ember olyan szolgáltatót keres, amely a közelükben található.
Ha több helyszíned van, akkor van egy további komplexitási réteged, és ki kell dolgoznod egy több helyszínre kiterjedő SEO stratégiát. Ez az adott helynek megfelelő helyi kulcsszavak kiválasztásán, valamint helyalapú webhelyoldalak és digitális adatlapok fejlesztésén (Google Cégem) múlik.
Kulcsszavak célzása a keresési mennyiség alapján
A kulcsszóstratégiában meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt a keresési mennyiség és a verseny között. Míg a nagy volumenű, nagy versenyben lévő kulcsszavak nagy forgalmat generálhatnak, kihívást jelenthet a rangsorolásuk, különösen az újabb szolgáltatók vagy a gyenge digitális jogosultsággal rendelkező egészségügyi szervezetek esetében.
Másrészt az alacsony volumenű, alacsony versenyű kulcsszavakat könnyebb rangsorolni. Itt kereshetsz olyan kulcsszavakat, amelyek segítenek az alábbiakban:
- A betegek megszerzésének ösztönzése
- Magas vásárlási szándék jelzése
- Időpontfoglalás
Végül vannak nagy mennyiségű, alacsony versenyű kulcsszavak. De ritkák. Mivel a kulcsszókutatási technológia most már oly sok egészségügyi marketingszakember és SEO kezében van, a nagy mennyiségű, alacsony verseny, életképes kulcsszavak nem maradnak sokáig így.
4. lépés: Tartalom létrehozása célkulcsszavak használatával
A célkulcsszavakkal a kezedben, dokumentált kulcsszóstratégiával támogatva, itt az ideje, hogy a legjobb rangsor után menj. Javasoljuk, hogy az energiáját három fő területre összpontosítsd:
- Kereőoptimalizált weboldalak készítése
- Az oldalon belüli kulcsszavakkal kapcsolatos bevált módszerek megvalósítása
- Hozz létre tartalommarketing stratégiákat a cél kulcsszavak körül
Az oldalon belüli kulcsszavakkal kapcsolatos bevált módszerek megvalósítása
Számos módja van annak, hogy a webhely tartalmát célkulcsszavakkal gazdagítsd. Ez segít az on-page SEO-ban, ami hozzájárul a jobb rangsoroláshoz a SERP-kben. Keresd meg a célkulcsszavak beépítésének lehetőségeit a következőkbe:
- Oldalcímek
- URL-címek
- Meta-leírások
- Kép helyettesítő szövege és feliratai
- Belső linkek
- Tartalomfejlécek (H1–H6)
Hozz létre tartalommarketing stratégiákat a cél kulcsszavak körül
A tartalom és a SEO kéz a kézben járnak. A weboldalakon túl elengedhetetlen a személyre szabott tartalom fejlesztése, amely támogatja a konkrét kulcsszóstratégiákat. Ez lehet egy blogbejegyzés-sorozat, amely a megfontolási/információs fázisban lévő betegeknek szól, vagy videós ajánlások a megoldástudatos betegek számára.
MIT NE TEGYÜNK: Nem most van itt az ideje, hogy elkezdjünk automatikusan generálni rossz tartalmat vagy kulcsszót a meglévő dolgok kitöltésére. Soha nincs jó idő a blackhat kulcsszó taktikájára. A Google-nak nem fog tetszeni, ahogy a betegeidnek sem. Olyan szolgáltatót keresnek, akiben megbízhatnak.
Zárásként: Tudd, hová akarsz menni
Bármely orvosi gyakorlat vagy egészségügyi marketing csoport összeállíthat egy kulcsszóstratégiát, amelyről úgy gondolja, hogy cégednek rangsorolnia kell. Ami elválasztja a versenyképes SEO programokat az egészségügy területén, az a kulcsszóstratégia formálisabb, szervezettebb és adatközpontúbb megközelítése. Ha szeretnéd Te is felvenni a versenyt egészségügyi vállalkozásoddal a keresőoldalak találati listájában, akkor keresd meg egészégügyi marketing ügynökségünk és segítünk kulcsszóstratégiád kialakításában, amit meg is valósítunk és sikerre visszük céged!
Tapasztalataink szerint ez a fajta átfogó megközelítés az egyetlen módja annak, hogy hosszú távon javítsuk a keresés láthatóságát és ösztönözzük a betegek megszerzését.
Kérd Te is ajánlatunkat most!