Mindenkinek megvan a maga stratégiája az egészségügyi email marketinghez (már aki használja is ezt az eszközt). Egyesek például rendszeresen küldenek ki újdonságokat és ajánlatokat feliratkozóiknak, míg mások csak akkor üzennek az érdeklődőknek, ha valami fontos bejelentenivalójuk van.
Ha gyakran küldesz egészségügyi marketinges emaileket feliratkozóidnak, de megnyitási és átkattintásai arányaid indokolatlanul alacsonynak bizonyulnak, akkor valószínűleg új stratégiára lesz szükséged. Ebben segít az alábbi útmutató!
Mi számít „jó” megnyitási és átkattintási aránynak?
Az emailek megnyitási arányát számos szervezet elemzi évről-évre, és általában eltérő átlagokról is számolnak be. Ha minden iparágat egyszerre vizsgálunk, akkor az átfogó átlagos megnyitási arány 18,5% körül mozog, míg az átlag átkattintási arány úgy 2,6%.
Ezekhez az értékekhez saját eredményeidet is hozzámérheted, hogy eldönthesd, hogyan teljesítesz az átlaghoz képest. Ehhez különféle taktikákat próbálhatsz ki, amelyek közül néhány hatékonyabbat az alábbiakban ismertetünk majd.
Mielőtt azonban belevetnénk magunkat egészségügyi email marketing útmutatónkba, fontos figyelembe vennünk a következőt: ha aktív feliratkozói listát szeretnél összeszedni magadnak, ahhoz tiszteletre lesz szükséged.
A helyzet az, hogy a Campaign Monitor (https://www.campaignmonitor.com/resources/knowledge-base/how-many-emails-does-the-average-person-receive-per-day/) szerint az emberek átlagosan 121 üzleti emailt küldenek és kapnak minden egyes nap, és ez a mennyiség idővel csak növekedni fog.
Ha nem tiszteled feliratkozóid idejét és szükségleteit, és nem erre alapozod egészségügyi email marketingedet, akkor biztos lehetsz benne, hogy egyre kevesebben érdeklődnek majd üzeneteid iránt, és hamarosan elkezded majd elveszíteni feliratkozóidat.
Ezt a tiszteletet úgy fejezheted ki, hogy hasznos emaileket küldesz feliratkozóidnak, nem pedig olyanokat, amikkel csak magadat próbálod reklámozni.
Hogyan segíti az email marketing általános egészségügyimarketing-stratégiádat?
Sok cég egy tipikus outbound taktikának tartja az email marketinged, ami többek között a napi szinten kapott spam üzeneteknek köszönhetünk.
Azonban, ha megfelelően használják, az email marketing egy nagyon hatékony inbound stratégia része is lehet. Az emailek segítségével megtarthatod meglévő ügyfeleid figyelmét, illetve tájékoztathatod őket, ráadásul új, lehetséges ügyfeleidet is elláthatod hasznos információkkal.
Ha releváns, személyre szabott tartalmakat küldesz egészségügyi szakembereknek, akkor ezzel segíthetsz nekik gyorsan és egyszerűen kiválasztani a számukra legmegfelelőbb termékeket és/vagy szolgáltatásokat, amik megoldást kínálnak problémáikra – tehát tiszteletben tartod az idejüket és a szükségleteiket.
Ha mindent jól csinálsz, néhány ilyen üzenet egy olyan folyamatot indíthat be, amely később egy érdeklődő telefonhívással vagy más kapcsolatfelvétellel folyatódik majd.
Szóval mitől függ egy egészségügyi email marketing kampányod sikere? A következő öt tényezőtől:
- Adatalapú tervezés: Ehhez értened kell, hogy mik befolyásolják vásárlóid döntéseit.
- Minőségi szövegek: Személyre szabott, kontextuális üzeneteket kell megfogalmaznod címzettjeidnek, hogy valamilyen reakciót válts ki belőlük.
- A/B tesztek: A/B tesztelés segítségével megtalálhatod az ideális tárgyakat és kiküldési időket emailjeidhez.
- Automatizálás: Az automatizálás lehetővé teszi, hogy automatikus email sorozatokat küldj az újonnan feliratkozott érdeklődőknek.
- Analitika: Fontos, hogy nyomon kövesd a feliratkozók viselkedését, minősítsd érdeklődőidet, és olyan információkat gyűjts össze, amelyekkel értékesítőid sokkal hatékonyabb beszélgetéseket folytathatnak az új lehetséges ügyfelekkel.
Érdemes email listákat használni?
Az email listák rendkívül hasznosak lehetnek – bizonyos esetekben.
Ha adatbázisodban számos kapcsolatot tárolsz, akkor nem érdemes mindegyiküknek ugyan azokat az üzeneteket küldeni. Hogy miért? Mert az ilyen célozatlan emailekből pontosan azok a dolgok hiányoznak, amikre az emberek egy emailben vágynak: a személyre szabottság, a kontextus és az érétk.
Ha ugyan azt az emailt küldöd el összes feliratkozódnak, akkor jó eséllyel sokuk számára egyáltalán nem lesz releváns, és így sokan leiratkoznak majd email listádról (és akár emailedet is spamnek jelölhetik meg).
Hasonlóan rossz eredményeket érsz majd el, ha egy előre összeállított email listát vásárolsz meg valahonnan, és ezekre a címekre küldöd ki emailjeidet. Ezek a felhasználók nem adtak engedélyt arra, hogy bármilyen marketing emailt küldj nekik, így biztos lehetsz benne, hogy spamnek jelölik majd meg üzeneteidet. Soha ne vásárolj tehát email listákat!
Mi kell egy jó egészségügyi marketing emailhez?
Egyes marketingesek az email hosszát tartják a legfontosabb szempontnak, míg mások inkább a tartalomra és az üzenetre koncentrálnak a terjedelem helyett.
Valójában ezek mind fontos szempontok. Ha valaki megnyit egy emailt, és egy kisregényt lát, vagy olvasás közben jön rá, hogy az üzenet csak „rizsa”, és semmilyen értéket nem nyújt, akkor ugyan úgy elveszíti majd az érdeklődését, és nem jut el a CTA-ig.
Mi kell tehát egy jó minőségű marketing email megalkotásához? Figyelj oda az alábbi szempontokra!
- Legyen egy meggyőző, érthető tárgyad: Válassz egy rövid, érdekes és őszinte tárgyat emailedhez, ami arra ösztönzi a felhasználót, hogy megnyissa üzenetedet. Ha átvered címzettjeidet egy hamis tárggyal, amit aztán az üzeneted nem támaszt alá, akkor hamar elveszíted majd feliratkozóidat.
- Írj egy jó nyitómondatot: Térj a lényegre! Az első mondatnak rögtön meg kell ragadnia a címzett figyelmét, és arra ösztönöznie őt, hogy olvasson tovább.
- Írj személyre szabott üzeneteket: A marketing emailek testre szabása ma már nem csak azt jelent, hogy automatikusan beilleszted a címzett nevét és cégét az üzenet szövegébe. Meg kell mutatnod címzettjeidnek, hogy pontosan ismered problémáikat, és tudod, hogy milyen hasznos, releváns információkat kell küldened nekik. Éppen ezért fontos kisebb szegmensekre osztanod feliratkozóidat, hogy sajátos igényeik, érdeklődéseik szerint írhass nekik személyre (vagy legalább is szegmensre) szabott emaileket.
- Szerkessz: Olvasd át alaposan emailedet, majd töröld ki belőle a felesleges részeket. Ügyelj a fogalmazásodra, és nézd át a helyesírást is.
- Használj felhívást: Minden emailedben lennie kell egy CTA-nak, ami egy konkrét lépés irányába tereli címzettjeidet. Ez a lépés lehet egy blogbejegyzés elolvasása, egy dokumentum letöltése, vagy egy videó megtekintése is. Bármire is szeretnéd rávenni címzettjeidet, tedd ezt egyértelművé számukra!
Mikor érdemes marketing emaileket küldeni?
A kérdésre csak te derítheted ki magadnak a választ, hiszen nincs két egyforma célközönség, és azon belül is minden címzettnek eltérhetnek a preferenciái. Na persze, esetedben bizonyára tovább nehezíti a helyzetet az is, hogy az orvosok, ápolónők és más egészségügyi szakemberek gyakran nagyon sajátos beosztással dolgoznak.
Egyesek hajnali 5-kor, mások este 5-kor nyitják meg az emailjeiket. Minél többet tudsz címzettjeidről, annál könnyebb lesz kitalálni, hogy mikor érdemes üzenned nekik.
Ha például célközönséged 8-tól fél 5-ig dolgozik, akkor nem érdemes reggel 7-10 óra között üzengetni nekik, hiszen a legtöbb email ekkor érkezik, és üzeneted könnyedén elveszhet közöttük. Találnod kell egy olyan időszakot feliratkozóid beosztásában, amikor válaszolgatnak is emailjeikre, és nem csak átfutják őket.