A „közelemben” jellegű keresések szerepe az egészségügyi SEO-ban
Ahogy egyre többen használnak mobileszközöket és hangfelismerő technológiákat kereséseik lebonyolításához, úgy az egészségügyi szolgáltatók számára egyre fontosabbá válik a „közelemben” jellegű keresések megcélzása is. Az emberek általában nem szívesen utaznak át egész megyéket csak azért, hogy orvosra leljenek, ezért többségük inkább magához minél közelebb keres egészségügyi szolgáltatókat.
A Google az elmúlt évek során egyre több hangsúlyt fordított helyi találatai kiemelésére, ami főleg annak köszönhető, hogy egyre többen képesek bárhol bármire rákeresni okostelefonjukról – többek között egészségügyi szolgáltatókra is.
A cél tehát az, hogy minél több „közelemben” jellegű keresésre jelenj meg lehetséges pácienseid, ügyfeleid számára.
A helyileg keresők továbbá sokkal határozottabb szándékkal is rendelkeznek, így jobb eséllyel is konvertálnak érdeklődőkből valódi páciensekké. Készen állnak, hogy felvegyék a kapcsolatot egy nekik tetsző rendelővel, és időpontot foglaljanak.
Valahányszor egy felhasználó ilyen helyi célzatú keresést végez, a Google igyekszik minél több információ alapján beazonosítani, hogy mely helyi cégeket, vállalkozásokat jelenítse meg neki. Ahhoz, hogy megjelenhess ezen felhasználóknak, helyi SEO-ra, azaz helyi keresőoptimalizálásra lesz szükséged.
Regisztráld rendelődet a Google Cégem rendszerébe
A Google a felhasználóhoz helyileg legközelebbi találatokat részesíti előnyben, ha helyi keresésről van szó. Ahhoz, hogy a keresőmotor pontosan be tudja határolni, hogy ideális találat-e rendelőd a felhasználó helyi keresésére, meg kell győződnöd róla, hogy címed pontosan szerepel-e webhelyeden és minden egyéb oldalon is az interneten.
Ha rendelkezésedre állnak ezek az információk, akkor érdemes megvizsgálni, hogy milyen messziről látogatnak el hozzád ügyfeleid. Ez segíthet behatárolni, hogy mekkora sugarú területet célozz meg helyi optimalizálásod során.
Ne felejtsd el regisztrálni és megfelelően kitölteni Google Cégem adatlapodat (https://matebalazs.hu/google-cegem-terpek-optimalizalas.html) is, hiszen ez óriási előnyt kínál majd praxisodnak a helyi találatok között (pl. megjelenhetsz vele a Google Térképen is).
Használj helyi kulcsszavakat webhelyed tartalmaiban
Ha azt szeretnéd, hogy tartalmaid minél több releváns „közelemben” jellegű keresésre jelenjenek meg az érdeklődő páciensek számára, akkor érdemes bennük helyi kulcsszavakat is elhelyezned. Ilyenek például a „gyermekorvos Egerben” vagy a „gödöllői fogorvosi rendelő”. A Google-nek ezek az adatok is segítenek meghatározni, hogy milyen keresésekre jelenítse meg tartalmaidat.
Mi a teendő több helyszín esetén?
Mivel a keresések nagy része mobileszközökön történik, fontos, hogy webhelyed tökéletesen működjön a modern okostelefonokon (és táblagépeken) is. Győződj meg arról is, hogy mind mobilon, mind pedig asztali számítógépeken ugyan azokról az URL-ekről kínáld weboldalaidat.
Ha egészségügyi vállalkozásod több helyszínen is jelen van, akkor készíts mindegyik helyszínnek külön aloldalt webhelyeden, hogy ezekkel mind más és más helyi kulcsszavakat és pácienseket célozhass meg.
Szeretnéd, ha segítenénk a hely alapú keresőoptimalizálásban? Kérd profi egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét!