AMP - A legújabb online trendek a divatmarketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A legújabb online trendek a divatmarketingben
2019/04/05

2018-ban újabb rekordokat döntött a hazai e-kereskedelem és előrejelzések szerint további növekedés várható az online szektorban, így a ruházati termékek interneten történő értékesítése is dinamikus növekedésnek indulhat. Egyre többet költünk ugyanis egy-egy vásárlás során és tesszük ezt egyre gyakrabban. A verseny tehát óriási, így nem véletlen hogy a legmagasabb ügyfélélmény biztosítása már nem elég, szükség van a legújabb trendekhez igazodó marketingstratégia megalkotására is. Ehhez adunk egy kis segítséget cikkünkben. 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az online kereskedelem lehetővé teszi, hogy szinte bárki beindíthassa webáruházát, ami kétségtelenül hozzájárult a divatipar most is zajló fellendüléséhez, azonban minden eddiginél több szereplő van jelen a piacon. Ha egy divatmárka (vagy üzlet) szeretne releváns maradni az elkövetkezendő esztendőkben, akkor már ma el kell kezdenie megalapoznia marketingstratégiáját, különben könnyedén eltűnhet a tömegben.

 

Sikertörténet

 

A legjobb példa arra, hogy mennyire fontos az aktuális trendekhez igazodni, egyik kedvenc ügyfelünk sikere akivel 2012-ben kezdtük az együttműködést. Saját tervezésű, saját márkás, saját gyártású női  ruházati termékekkel van jelen a piacon. Amikor megkeresett minket, már egy működő webáruháza volt, mely havi 200.000 Ft-nyi megrendelést produkált. Sokkal kevesebb csatorna és online marketing eszköz állt rendelkezésünkre a kezdetekkor, mint manapság. 

 

Ismertük azonban a legjobban kifizetődő eszközöket, a keresőoptimalizálást és a hatékony honlap ismérveit. Egyedi fejlesztésű honlapot terveztünk tehát és elértük, hogy termékének megkerülhetetlen webáruháza legyen a Google keresőjében. Nem csak hogy elértük, de elérjük hogy a mai napig folyamatosan az elsők között, ha nem az első helyen szerepeljen a legrelevánsabb kulcsszavakra. 

 

A kezdeti sikerek után, a versenytársak megjelenésével párhuzamosan további eszközöket kellett alkalmaznunk az értékesítések és a márkaismertség növelésének érdekében. A web 2.0 ekkor kezdett igazán kibontakozni, a közösségi média felületek marketing jelentősége megnőtt, így gyorsan fel kellett vennünk a ritmust és alkalmazkodtunk a trendekhez, melyet a mai napig fontosnak tartunk és eredményesen teszünk is. Ennek hatására sikerült egy 120.000 követővel rendelkező aktív Facebook követőtábort felépítenünk valamint egy dinamikusan növekvő Instagram családot létrehoznunk. Munkánk azonban itt nem ért véget, hiszen a vásárlói szokások változásával és újabb platformok létrejöttével folyamatosan alakítanunk kell marketingstratégiánkon.
 

Több éves együttműködésünknek és ügyfelünk belénk fektetett bizalmának hála, mára több mint 40.000.000 Ft-nyi megrendelése érkezik HAVONTA. 

 

 


 

2019-ben azok lesznek az igazán sikeres márkák, amelyek egy összcsatornás marketingstratégia kereteiben igyekeznek elérni közönségüket, a vásárlói utazás minden egyes szakaszában. Íme az év legfontosabb marketingtrendjei a divatiparból!

 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.