Az online kereskedelem lehetővé teszi, hogy szinte bárki beindíthassa webáruházát, ami kétségtelenül hozzájárult a divatipar most is zajló fellendüléséhez, azonban minden eddiginél több szereplő van jelen a piacon. Ha egy divatmárka (vagy üzlet) szeretne releváns maradni az elkövetkezendő esztendőkben, akkor már ma el kell kezdenie megalapoznia marketingstratégiáját, különben könnyedén eltűnhet a tömegben.
Sikertörténet
A legjobb példa arra, hogy mennyire fontos az aktuális trendekhez igazodni, egyik kedvenc ügyfelünk sikere akivel 2012-ben kezdtük az együttműködést. Saját tervezésű, saját márkás, saját gyártású női ruházati termékekkel van jelen a piacon. Amikor megkeresett minket, már egy működő webáruháza volt, mely havi 200.000 Ft-nyi megrendelést produkált. Sokkal kevesebb csatorna és online marketing eszköz állt rendelkezésünkre a kezdetekkor, mint manapság.
Ismertük azonban a legjobban kifizetődő eszközöket, a keresőoptimalizálást és a hatékony honlap ismérveit. Egyedi fejlesztésű honlapot terveztünk tehát és elértük, hogy termékének megkerülhetetlen webáruháza legyen a Google keresőjében. Nem csak hogy elértük, de elérjük hogy a mai napig folyamatosan az elsők között, ha nem az első helyen szerepeljen a legrelevánsabb kulcsszavakra.
A kezdeti sikerek után, a versenytársak megjelenésével párhuzamosan további eszközöket kellett alkalmaznunk az értékesítések és a márkaismertség növelésének érdekében. A web 2.0 ekkor kezdett igazán kibontakozni, a közösségi média felületek marketing jelentősége megnőtt, így gyorsan fel kellett vennünk a ritmust és alkalmazkodtunk a trendekhez, melyet a mai napig fontosnak tartunk és eredményesen teszünk is. Ennek hatására sikerült egy 120.000 követővel rendelkező aktív Facebook követőtábort felépítenünk valamint egy dinamikusan növekvő Instagram családot létrehoznunk. Munkánk azonban itt nem ért véget, hiszen a vásárlói szokások változásával és újabb platformok létrejöttével folyamatosan alakítanunk kell marketingstratégiánkon. Több éves együttműködésünknek és ügyfelünk belénk fektetett bizalmának hála, mára több mint 40.000.000 Ft-nyi megrendelése érkezik HAVONTA.
|
2019-ben azok lesznek az igazán sikeres márkák, amelyek egy összcsatornás marketingstratégia kereteiben igyekeznek elérni közönségüket, a vásárlói utazás minden egyes szakaszában. Íme az év legfontosabb marketingtrendjei a divatiparból!