AMP - Online marketing trendek, amikre neked is figyelned kell

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A legfontosabb digitális marketing trendek napjainkban
2023/04/26
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A digitális marketing világában egytelen dolog biztos: a változás. Ha visszatekintesz az előző évek trendjeire, akkor láthatod, hogy sorra váltották egymást az új irányzatok, és habár voltak köztük, amelyek a mai napig lényeges részét képezik az online marketingnek, nagy részük nem volt több egy-egy átmeneti fellángolásnál.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A jövőt persze senki sem képes pontosan megjósolni, hiszen az elmúlt években is váratlan világméretű események befolyásolták a marketing menetét. Ennek ellenére levonhatunk néhány stabil következtetést a dolgok jelenlegi állásából, hogy felkészültebben várhassuk az elkövetkezendő időszakot.

 

Miért van szüksége cégednek digitális marketingre?

De miért is érdemes egyáltalán egy cégnek a digitális marketinggel foglalkoznia 2023-ban? Akár egy vadonatúj vállalkozásról, akár egy több éve működő vállalatról van szó, a digitális marketing nélkülözhetetlen a fennmaradáshoz. Íme néhány konkrét érv…

 

A megfelelő közönséget célozhatod meg vele

A digitális marketing adatgyűjtéssel és a piaci helyzet ismeretével segít megcélozni az ideális közönséget céged számára. A sikeres marketingkampányok többségéhez muszáj ismerned közönségedet, és hogy készteti őket arra, hogy felvegyék a kapcsolatot vállalatoddal.
A digitális marketing továbbá számos lehetőséget nyújt az adatgyűjtésre, illetve az összegyűjtött adatok felhasználására.
 

Segít a konverziós arány javításában

Meglepően sok cég nincs megelégedve a konverziós arányaival. Ez azon látogatók aránya, akik előbb-utóbb ügyfelekké válnak, miután ellátogatnak egy cég webhelyére.
A digitális marketing nem csak érdeklődő látogatókat segít szerezni webhelyed számára, hanem konverzióra is ösztönzi ezeket a lehetséges ügyfeleket.
 

 

Erősíti az ügyfelek hűségét

Egy korábbi ügyfelet sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) újbóli vásárlásra ösztönözni, mint egy teljesen új ügyfelet szerezni. Minél tovább tartod meg ügyfeleidet, annál több értéket képviselnek majd céged számára.
A digitális marketing segít egy pozitív képet festeni márkádról a nyilvánosság számára, amivel nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, hanem a meglévő vásárlóid hűségét is megszilárdíthatod.
 

Hitelesebbé teszi márkádat

Az emberek azoktól a márkáktól vásárolnak szívesen, amikben megbíznak – főleg, ha nagyobb értékű termékekről vagy szolgáltatásokról van szó. A digitális marketinggel bebizonyíthatod, hogy értesz is ahhoz, amivel foglalkozol, elnyerve ezzel az érdeklődők megelőlegezett bizalmát.

 

A legfontosabb digitális marketing trendek napjainkban

1. Saját adatok összegyűjtése

A „nagy adat” (big data) az elmúlt években minden korábbinál fontosabb koncepcióvá vált a márkák számára. A nemzetközi adatvédelmi szabályozásoknak köszönhetően azonban az adatgyűjtés folyamata azonban hamarosan jelentősen megváltozik.
2023 egyik legfontosabb digitális marketing trendje kétségkívül az önálló adatgyűjtés lesz, amire többféle módszer is a cégek rendelkezésére áll majd. A kérdőívek például remek eszközök az ügyfélinformációk közvetlen megszerzésére – ezeket kiküldheted emailben, vagy elhelyezheted webhelyed több oldalán is az érdeklődők számára.
 

 

2. Az email marketing termékbejelentésekre és a kisebb cégeknek is hasznosabbá válik

Az email marketing az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb digitális marketingforma. A marketingesek túlnyomó többsége előszeretettel szerez új érdeklődőket az emailek segítségével, s ez a marketingtrend 2023-ban is folytatódik majd. Szinte mindenkinek van email címe, ezért még a kisebb cégek is méretes közönségeket érhetnek el a megfelelő stratégiával.
Ami az új termékek bejelentését illeti, az emailen keresztül a felhasználók az elsők között értesülhetnek a legújabb kínálatról, ami többeket is arra ösztönöz majd, hogy feliratkozzanak ezekre a hírlevelekre. Ez szintén sokat segíthet egy kisebb cég működésében.

 

3. Több kreativitás jellemző a marketingre

2023-ban több kreativitást fedezhetsz majd fel a különböző marketingstratégiákban. Ahogy a verseny egyre hevesebb a márkák között, mindenki szeretne valami egyedivel kitűnni a tömegből, és emlékezetesebbé tenni magát célközönsége számára.
Számos cég lesz kénytelen olyan területeket felfedezni, amikre korábban nem is gondoltak. Ez lehet például a TikTok, a Facebook élő videói, kreatívabb email hírlevelek, és így tovább. A cél persze mindig is az lesz, hogy továbbra is értékes, releváns tartalmakat kínálj célközönségednek – csak épp más köntösben.
 

 

4. A valós idejű üzenetküldő platformok, mint az adatgyűjtés eszközei

A modern fogyasztók mindent azonnal akarnak, ezért előszeretettel veszik fel a kapcsolatot a márkákkal különféle azonnali üzenetküldő csatornákon keresztül. Ezek a platformok nem csupán az ügyfélszolgálat lebonyolításában segítenek a márkáknak, hanem az ügyféladatok megszerzésében is.
Digitális marketingesként érdemes odafigyelned ezekre, hiszen ahogy egyre fejlődnek ezek az eszközök, egyre több hasznukat veheted majd az adatgyűjtésben is.
 

 

5. Tovább zakatol az influencer marketing

Bizonyára senkit sem lep meg, hogy az influencer marketing 2023-ban is a vezető digitális marketingtrendek egyike lesz, ami a kedvező megtérülésnek köszönhető. Hosszú évekkel ezelőtt csupán néhány vállalkozó kedvű marketinges kockáztatta meg, hogy kedvelt online személyekkel népszerűsítse kínálatát, manapság azonban minden nagyobb cég influencereket alkalmaz erre a célra.
Egy jó márka-influencer partnerkapcsolat mindkét fél számára hosszútávon jövedelmező együttműködés lehet. Na persze, ehhez olyan influencerekkel kell dolgoznod, akik passzolnak is márkádhoz. Ha az együttműködés nem őszinte és hiteles a célközönség szemében, akkor azt márkád és az influencer hírneve bánja majd.
 

 

6. Az ügyfelek azonnali eredményekre vágynak

A digitálisan vásárló ügyfelek rögtön látni szeretnék cselekedeteik eredményeit, és ha bármire várniuk kell, akkor máshol keresik majd tovább az ilyen azonnali visszajelzéseket.
Ezért fontos, hogy minden marketingcsapat önszorgalomból is gondolkodjon, és ne csak azokra a dolgokra reagáljon, amiket az ügyfelek kérdeznek. Érdemes például egy „GYIK” oldalt kialakítani a webhelyen, ahol a leggyakrabban feltett kérdésekre kínálsz választ az érdeklődőknek. Ezek a válaszok jelenthetik a különbséget egy vásárló és egy elszalasztott lehetőség között.
 

 

7. Egyre többen szervezik ki a marketinget egy ügynökségnek

A kiszervezés mind a kisebb, mind a nagyobb cégeknek segít jobb eredményeket elérni egységnyi idő alatt. Egyetlen vállalat sem szeretne lemaradni a legjobb lehetőségekről szimplán azért, mert nincs elegendő erőforrása.
Ha a készlet kezelése, az ügyfelek kiszolgálása, a termelés felügyelete, a szállítmányozás intézése és ezer más teendőd mellett nincs időd vagy energiád a marketinggel foglalkozni, akkor a legjobb, ha egy profi ügynökségnek adod át ezt a terhet. Egy kisebb cég számára óriási segítség lehet, ha nem kell külön emberi erőforrásokat feláldozni a marketingre.
 

 

8. Egyre több helyen találkozhatsz chatbotokkal

A technológia rohamos fejlődésének köszönhetően a chatbotok meglepően hasznos eszközökké váltak a marketingesek számára. Egyre több webhely alkalmaz chatbotokat a rendelések ellenőrzésére, az időpontfoglalások intézésére és egyéb egyszerűbb feladatokra.
A chatbotok 24/7 elérhetőséget biztosítanak, méghozzá az év 365 napján, és ezzel rengeteg munkát spórolnak meg az ügyfélszolgálatos munkatársak számára, akiknek így több idejük marad az összetettebb problémákkal foglalkozni.
 

 

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.