A jövőt persze senki sem képes pontosan megjósolni, hiszen az elmúlt években is váratlan világméretű események befolyásolták a marketing menetét. Ennek ellenére levonhatunk néhány stabil következtetést a dolgok jelenlegi állásából, hogy felkészültebben várhassuk az elkövetkezendő időszakot.
Miért van szüksége cégednek digitális marketingre?
De miért is érdemes egyáltalán egy cégnek a digitális marketinggel foglalkoznia 2023-ban? Akár egy vadonatúj vállalkozásról, akár egy több éve működő vállalatról van szó, a digitális marketing nélkülözhetetlen a fennmaradáshoz. Íme néhány konkrét érv…
A megfelelő közönséget célozhatod meg vele
A digitális marketing adatgyűjtéssel és a piaci helyzet ismeretével segít megcélozni az ideális közönséget céged számára. A sikeres marketingkampányok többségéhez muszáj ismerned közönségedet, és hogy készteti őket arra, hogy felvegyék a kapcsolatot vállalatoddal.
A digitális marketing továbbá számos lehetőséget nyújt az adatgyűjtésre, illetve az összegyűjtött adatok felhasználására.
Segít a konverziós arány javításában
Meglepően sok cég nincs megelégedve a konverziós arányaival. Ez azon látogatók aránya, akik előbb-utóbb ügyfelekké válnak, miután ellátogatnak egy cég webhelyére.
A digitális marketing nem csak érdeklődő látogatókat segít szerezni webhelyed számára, hanem konverzióra is ösztönzi ezeket a lehetséges ügyfeleket.
Erősíti az ügyfelek hűségét
Egy korábbi ügyfelet sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) újbóli vásárlásra ösztönözni, mint egy teljesen új ügyfelet szerezni. Minél tovább tartod meg ügyfeleidet, annál több értéket képviselnek majd céged számára.
A digitális marketing segít egy pozitív képet festeni márkádról a nyilvánosság számára, amivel nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, hanem a meglévő vásárlóid hűségét is megszilárdíthatod.
Hitelesebbé teszi márkádat
Az emberek azoktól a márkáktól vásárolnak szívesen, amikben megbíznak – főleg, ha nagyobb értékű termékekről vagy szolgáltatásokról van szó. A digitális marketinggel bebizonyíthatod, hogy értesz is ahhoz, amivel foglalkozol, elnyerve ezzel az érdeklődők megelőlegezett bizalmát.
A legfontosabb digitális marketing trendek napjainkban
1. Saját adatok összegyűjtése
A „nagy adat” (big data) az elmúlt években minden korábbinál fontosabb koncepcióvá vált a márkák számára. A nemzetközi adatvédelmi szabályozásoknak köszönhetően azonban az adatgyűjtés folyamata azonban hamarosan jelentősen megváltozik.
2023 egyik legfontosabb digitális marketing trendje kétségkívül az önálló adatgyűjtés lesz, amire többféle módszer is a cégek rendelkezésére áll majd. A kérdőívek például remek eszközök az ügyfélinformációk közvetlen megszerzésére – ezeket kiküldheted emailben, vagy elhelyezheted webhelyed több oldalán is az érdeklődők számára.
2. Az email marketing termékbejelentésekre és a kisebb cégeknek is hasznosabbá válik
Az email marketing az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb digitális marketingforma. A marketingesek túlnyomó többsége előszeretettel szerez új érdeklődőket az emailek segítségével, s ez a marketingtrend 2023-ban is folytatódik majd. Szinte mindenkinek van email címe, ezért még a kisebb cégek is méretes közönségeket érhetnek el a megfelelő stratégiával.
Ami az új termékek bejelentését illeti, az emailen keresztül a felhasználók az elsők között értesülhetnek a legújabb kínálatról, ami többeket is arra ösztönöz majd, hogy feliratkozzanak ezekre a hírlevelekre. Ez szintén sokat segíthet egy kisebb cég működésében.
3. Több kreativitás jellemző a marketingre
2023-ban több kreativitást fedezhetsz majd fel a különböző marketingstratégiákban. Ahogy a verseny egyre hevesebb a márkák között, mindenki szeretne valami egyedivel kitűnni a tömegből, és emlékezetesebbé tenni magát célközönsége számára.
Számos cég lesz kénytelen olyan területeket felfedezni, amikre korábban nem is gondoltak. Ez lehet például a TikTok, a Facebook élő videói, kreatívabb email hírlevelek, és így tovább. A cél persze mindig is az lesz, hogy továbbra is értékes, releváns tartalmakat kínálj célközönségednek – csak épp más köntösben.
4. A valós idejű üzenetküldő platformok, mint az adatgyűjtés eszközei
A modern fogyasztók mindent azonnal akarnak, ezért előszeretettel veszik fel a kapcsolatot a márkákkal különféle azonnali üzenetküldő csatornákon keresztül. Ezek a platformok nem csupán az ügyfélszolgálat lebonyolításában segítenek a márkáknak, hanem az ügyféladatok megszerzésében is.
Digitális marketingesként érdemes odafigyelned ezekre, hiszen ahogy egyre fejlődnek ezek az eszközök, egyre több hasznukat veheted majd az adatgyűjtésben is.
5. Tovább zakatol az influencer marketing
Bizonyára senkit sem lep meg, hogy az influencer marketing 2023-ban is a vezető digitális marketingtrendek egyike lesz, ami a kedvező megtérülésnek köszönhető. Hosszú évekkel ezelőtt csupán néhány vállalkozó kedvű marketinges kockáztatta meg, hogy kedvelt online személyekkel népszerűsítse kínálatát, manapság azonban minden nagyobb cég influencereket alkalmaz erre a célra.
Egy jó márka-influencer partnerkapcsolat mindkét fél számára hosszútávon jövedelmező együttműködés lehet. Na persze, ehhez olyan influencerekkel kell dolgoznod, akik passzolnak is márkádhoz. Ha az együttműködés nem őszinte és hiteles a célközönség szemében, akkor azt márkád és az influencer hírneve bánja majd.
6. Az ügyfelek azonnali eredményekre vágynak
A digitálisan vásárló ügyfelek rögtön látni szeretnék cselekedeteik eredményeit, és ha bármire várniuk kell, akkor máshol keresik majd tovább az ilyen azonnali visszajelzéseket.
Ezért fontos, hogy minden marketingcsapat önszorgalomból is gondolkodjon, és ne csak azokra a dolgokra reagáljon, amiket az ügyfelek kérdeznek. Érdemes például egy „GYIK” oldalt kialakítani a webhelyen, ahol a leggyakrabban feltett kérdésekre kínálsz választ az érdeklődőknek. Ezek a válaszok jelenthetik a különbséget egy vásárló és egy elszalasztott lehetőség között.
7. Egyre többen szervezik ki a marketinget egy ügynökségnek
A kiszervezés mind a kisebb, mind a nagyobb cégeknek segít jobb eredményeket elérni egységnyi idő alatt. Egyetlen vállalat sem szeretne lemaradni a legjobb lehetőségekről szimplán azért, mert nincs elegendő erőforrása.
Ha a készlet kezelése, az ügyfelek kiszolgálása, a termelés felügyelete, a szállítmányozás intézése és ezer más teendőd mellett nincs időd vagy energiád a marketinggel foglalkozni, akkor a legjobb, ha egy profi ügynökségnek adod át ezt a terhet. Egy kisebb cég számára óriási segítség lehet, ha nem kell külön emberi erőforrásokat feláldozni a marketingre.
8. Egyre több helyen találkozhatsz chatbotokkal
A technológia rohamos fejlődésének köszönhetően a chatbotok meglepően hasznos eszközökké váltak a marketingesek számára. Egyre több webhely alkalmaz chatbotokat a rendelések ellenőrzésére, az időpontfoglalások intézésére és egyéb egyszerűbb feladatokra.
A chatbotok 24/7 elérhetőséget biztosítanak, méghozzá az év 365 napján, és ezzel rengeteg munkát spórolnak meg az ügyfélszolgálatos munkatársak számára, akiknek így több idejük marad az összetettebb problémákkal foglalkozni.