crm
Mi az a CRM?
A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis „ügyfélkapcsolat-kezelés” rövidítése. A CRM rendszerek lehetővé teszik egy cég számára, hogy egy központi helyről, egyszerűen kezelhessék üzleti kapcsolataikat ügyfeleikkel, illetve elérhessék az ehhez szükséges ügyféladatokat és –információkat.
Mi az a CRM?
A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis „ügyfélkapcsolat-kezelés” rövidítése. A CRM rendszerek lehetővé teszik egy cég számára, hogy egy központi helyről, egyszerűen kezelhessék üzleti kapcsolataikat ügyfeleikkel, illetve elérhessék az ehhez szükséges ügyféladatokat és –információkat.
Miben segít a CRM?
Egy CRM segít, hogy egy helyen tárolhasd az összes meglévő és lehetséges ügyfeled információit, az összes fiókinformációt, a leadeket, az értékesítési lehetőségeket és sok egyebet is. A legtöbb CRM felhőalapú, tehát valós időben teszi lehetővé, hogy ezeket az adatokat több munkatárs is láthassa, illetve kezelhesse, akinek hozzáférése van a CRM adatbázishoz.
Hasonlóképpen például a Facebookhoz és más közösségi platformokhoz, a CRM-ek központjában is az emberek adatai és a közöttük lévő kapcsolatok állnak.
Hogy működnek a CRM-ek?
Minden megkötendő üzlet a cég és ügyfél (legyen az egy magánszemély, vagy egy másik cég) közötti pozitív kapcsolat megalapozásával kezdődik. A sablon egyszerűnek tűnik – az értékesítő fél kapcsolatba lép azokkal a leendő ügyfelekkel, akiknek szükségük van arra, amit az adott cég kínál.
Egy CRM rendszer lehetővé teszi, hogy mindezt egyetlen, átlátható helyen lehessen áttekinteni illetve kezelni.
Egy másik fontos szempont, hogy egy cégen belül a különböző osztályok (értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, közösségi részlet, stb.) más és más jellegű adatokkal kommunikálnak egymás között, ami rendszerezettség nélkül könnyedén káoszt eredményezhet. Egy jó CRM rendszer segít értelmezhetővé tenni ezeket az adatokat, kiemelve a legfontosabb részleteket azok számára, akiknek éppen szükségük van rájuk, megkönnyítve ezzel a döntéshozást az osztályok számára, akár egymás adatai alapján is.
Összességében tehát egy CRM egy cég összes olyan osztályának munkáját segíti összehangolni és megkönnyíteni, amelyek bármilyen célból hozzá kell férniük az ügyfelek adataihoz, legyen szó az elérhetőségi információkról, az értékesítési lehetőségekről, vagy az esetleges panaszokról.
