AMP - Minden egy jó címsoron múlik – megmutatjuk, hogyan kell megírni őket!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Minden egy jó címsoron múlik – megmutatjuk, hogyan kell megírni őket!
2017/07/14
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szeretnéd ha a cikkedet, blogposztodat mindenki elolvasná? Nemzetközi példákon keresztül mutatjuk be, milyen a bombabiztos cikk cím és bevezető! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Egy, a cikkek ütős címeiről, bevezetőiről szóló cikkhez talán nem is lehetne megfelelőbb nyitást találni ennél:

 

„Egy cikk legfontosabb mondata minden esetben az első. Ha nem vagy képes ezzel arra ösztönözni az olvasót, hogy tovább haladjon a második mondatodra, akkor a cikked halott.” – William Zinsser, On Writing Well

 

Egy halott cikk pedig senkin nem segít. Egy el nem olvasott történetnek nincs értelme. A bevezető (ami angolul „lead”, és mivel a marketing területén mindenki ezt az angol kifejezést használja, mi is ezt fogjuk ezentúl) a történeted bemutatása – egy vagy néhány mondatban – aminek az a célja, hogy felkeltse az olvasók érdeklődését és kíváncsiságát.

 

Az újságírásban a lead fő feladata rávenni az olvasót arra, hogy időt akarjon szakítani a történeted elolvasására. A lead megadja az azt következő olvasnivaló hangulatát és irányát. Egy építőelem, amely történeted többi részének alapját szolgáltatja. Éppen ezért mindig kezdj a lead megírásával, és ne utólag írd hozzá a kész cikkedhez, vagy történetedhez.

 

Egy jó leadet megírni nem egyszerű feladat. Ezt még a legtapasztaltabb és legelismertebb írók is jól tudják. Még maga John McPhee  is „a történet legnehezebben megírható részének” nevezte. A rengeteg erőfeszítésért cserébe azonban egy jó minőségű lead rengeteget tehet érted – a legfontosabb ezek közül az, hogy az olvasókat ráveszi arra, hogy időt szánjanak történeted elolvasására.

 

Egy történet felvezetésének számos módja van. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány példát ezekre – néhány ezek közül kapcsolódik egymáshoz.

 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.