Ezt a hasonlatot még 2012-ben tweetelte Geoffrey Moore tanácsadó. Habár 7 évvel ezelőtt ez a megjegyzés még erős túlzásnak tűnhetett, mára a big data (vagyis a nagyméretű adatmennyiség) minden szektorban jelen van – köztük természetesen a marketingben és az értékesítésben is, és habár Moore tweetje kifejezetten a big data analitikát emlegette, ma már tudjuk, hogy valójában a big data összes elemére igaz az adatgyűjtéstől kezdve az integráción át a tárolásig, és így tovább.
A big data mára a különböző cégek esszenciális eszközévé vált. Legyen szó az ügyfélhűség megerősítéséről, az aktivitás fellendítéséről, a teljesítmény javításáról, vagy az árképzés optimalizálásáról, az óriási adathalmazok a marketingesek titkos fegyverei lettek.
Azonban a big data előnyeit csak kemény munka árán lehet kiérdemelni, hiszen ezek az adatok gondos válogatásra, szűrésre, feldolgozásra, és persze elemzésre szorulnak, mielőtt bármi hasznuk lenne a marketingesek számára. Szerencsére manapság megannyi korszerű megoldás közül választhatunk, amelyek megkönnyítik ezt a folyamatot.
De mégis hogyan változtatja meg gyökerestől a big data a marketing és az értékesítés világát? A következőkben erre és kapcsolódó kérdésekre olvashatsz választ.