A rövid válasz: igen. Elég csak egy pillantást vetni néhány komolyabb webhely sebességének váltakozására, és máris tisztán kivehető, hogy a sebesség valójában az egyik legkritikusabb szempont, ha felhasználói élményről, és ebből következően a bevételről van szó.
Hogy csak néhány konkrétabb példát említsünk erre: az Amazon online kereskedelmi webhely 0,1 másodperces lassulás után 1%-os csökkenést tapasztalt az értékesítések számában. De mit is jelent az Amazonnál egyetlen százalék? Évi 1,3 milliárd dolláros kiesést. Ezzel szemben a Walmart amerikai üzletlánc 1 másodperces gyorsulással 2%-os konverzióemelkedést ért el, ami évi 274 millió dolláros bevételgyarapodást jelentett náluk.
A sebességnövekedés tehát láthatóan minden tekintetben előnyös lehet, az AMP pedig pontosan ezt biztosítja az azt használó webhelyek számára. Az AMP ezen kívül elengedhetetlen az olyan oldalaknak, amelyek szeretnének bekerülni a kiemelt Google hírek közé a keresési találatok között – a technológia megjelenése után először főleg a hírportálok kezdték el használni, amelyek így kiemelt láthatóságot kaptak a Google-tól.