Miért éppen PPC?
A fogászati PPC kampányok azért olyan értékesek neked, mit fogorvosnak, mert segítségükkel ott és akkor érheted el lehetséges ügyfeleidet, ahol és amikor éppen fogászati szolgáltatások után kutatnak az interneten. Habár minden platform másképpen közelíti meg a PPC hirdetéseket, ez az alapelv mindegyikben közös.
PPC kampányokat tehát több, egymástól független platformon is futtathatsz, ráadásul ezek más és más formátumú hirdetéseket kínálnak, értelemszerűen az adott platform jellege alapján. Ez a temérdek lehetőség persze sokakat elriaszt a marketing ezen területétől. Éppen ezért állítottuk össze az alábbi tippeket, hogy te is hatékonyabb fogászati PPC kampányokat hozhass létre praxisod számára!
7 tipp az eredményesebb fogászati PPC kampányokért
1. Használj szűk célzású kulcsszavakat
Amikor az emberek fogorvosi szolgáltatásokat szeretnének találni egy adott helyen, akkor jó eséllyel olyan általános dolgokra keresnek majd rá, mint „fogorvos Gödöllő” vagy „fogorvos a közelemben” – ez utóbbi egyre népszerűbbé válik ahogy a Google egyre ügyesebben képes releváns helyi találatokat összegyűjteni a felhasználók számára.
Mindenképpen érdemes megcélozni ezeket a kereséseket, hiszen viszonylag nagy lehetséges pácienskört érhetsz el rajtuk keresztül. Persze ezekre a kifejezésekre nagyobb a verseny is.
Azonban vannak olyan felhasználók is, akik jóval konkrétabb kifejezésekre keresnek rá, ha fogorvosi ellátásra van szükségük, például „gyermekfogászati rendelő Siófok” vagy „fogfehérítés Gyöngyös”. Az ilyen keresések lényegesen ritkábbak, mint a fent említett általános lekérdezések, azonban éppen ezért általában lényegesen kisebb verseny is jellemző rájuk. Ez azt jelenti, hogy sokkal könnyebb lesz rangsorolnod hirdetéseidet ezekre a kifejezésekre, és konkrétabb szándékú felhasználókat érhetsz el velük.
Egy adott témához kapcsolódó kulcsszavakat többféle eszközzel (https://matebalazs.hu/lsi-kulcsszokutatas.html) is kereshetsz, de szétnézhetsz még a Google ajánlott és kapcsolódó keresései között is.
Amikor a Google Ads rendszerében készítesz fogászati PPC kampányokat, ügyelj rá, hogy kis hirdetéscsoportokat alakíts ki, mindegyikben kevés (vagy akár csak egy-egy) kulcsszóval. Ez lehetővé teszi, hogy nagyon konkrétan célozhasd hirdetéseidet a jobb eredmények érdekében.
2. Futtass „sürgősségi” kampányokat (ha megteheted)
Ez a tipp természetesen csak azoknak a fogorvosoknak szól, akik sürgésségi ellátást is kínálnak rendelőjükben.
Sokan nem vezetnek egy listát a közeli sürgősségi fogorvosi rendelőkről, hiszen nem számítanak rá, hogy valaha szükségük lenne ezekre. Azonban amikor beüt a baj, természetesen minél hamarabb szeretnének találni valakit, aki megoldást kínál dentális problémáikra.
Ha te is kínálsz sürgősségi fogászati ellátást, akkor érdemes ehhez is PPC hirdetéseket készíteni, amikben persze releváns kulcsszavakat célzol meg (sürgős foghúzás, sürgős fogorvosi ellátás, stb.) Ügyelj rá, hogy ezeket a hirdetéseket csak nyitva tartási óráid alatt futtasd, hogy elkerüld a felesleges kattintásokra pazarolt összegeket és hogy ne vesztegesd a szenvedő páciensek idejét.
A Google (ingyenesen használható) hirdetésbővítményei segítségével további elemekkel egészítheted ki fogászati PPC hirdetéseidet – például hogy felsorold, milyen jellegű sürgősségi ellátást is kínálsz. Ezzel nem csak több helyet foglalnak majd el hirdetéseid a találatok között, de meg is könnyíted a keresgélő páciensek dolgát.
Ügyelj rá, hogy mindig helyileg célozd fogászati PPC kampányaidat, hogy csak a közelben tartózkodók vagy keresők számára jelenjenek meg.
3. Reklámozd praxisodat azzal, ami egyedivé teszi
Ha fogászati PPC kampányaiddal azt szeretnéd elérni, hogy praxisod neve minél több lehetséges pácienshez eljusson (erre a Google, az Instagram és a Facebook is remek platformok), akkor találnod kell valamit, amivel kiemelkedhetsz a versenytársaid közül. Ezt a valamit USP-nek, vagyis egyedi terméktulajdonságnak nevezik a marketingben.
Az USP lehet bármi, ami egyedivé teszi praxisodat. Talán gyerekkorodban féltél a fogorvosoktól, ezért úgy döntöttél, hogy te olyan fogászati szakember leszel, akitől senkinek nem kell félnie. Talán egy nagyon közvetlen, személyes kapcsolatot ápolsz pácienseiddel, akik rendelődbe érkezve úgy érezhetik magukat, mintha egy régi barátjukat látogatnák meg. Talán az a temérdek tapasztalat emel ki a versenytársak közül, amiket az évek során külföldi praktizálással gyűjtöttél.
Ezeket az egyediségeket kell beleszőnöd hirdetéseidbe, hogy felkeltsd pácienseid érdeklődését praxisod iránt.
Érdemes továbbá átlátszóságra törekedni. Bemutatkozó hirdetéseidben használj olyan képeket, amiken egy megbízható, barátságos személyként láthatnak téged a páciensek. Ez is a bizalom megalapozásának egy eszköze, amire érdemes odafigyelni, elvégre az ember nem szívesen enged olyasvalakit ügyködni a szájában, akiben nem bízik meg.
4. Alkalmazd a rendelkezésre álló hirdetésbővítményeket
A hirdetésekre szánt képernyőfelület meglehetősen szűkös a különféle platformokon, ezért sok helyen csak egy adott mennyiségű karaktert használhatsz fel hirdetéseid szöveges részeiben. Ez különösen a Google Keresőhirdetéseinél kritikus szempont, ahol mindent szövegesen kell kommunikálnod célközönségeddel (mert nem használhatsz képeket).
Minden kreativitásodra szükség lesz tehát, mert általában néhány mondatban kell meggyőznöd az embereket arról, hogy téged válasszanak a konkurenciával szemben. Ilyenkor minden extra felület számít, amelyben további szövegeket helyezhetsz el célközönséged számára.
Szerencsére a Google Ads rendszer különféle hirdetésbővítményeket kínál, amelyekkel extra adatokat helyezhetsz el fogászati PPC hirdetéseidben. A legjobb, hogy ezeket a bővítményeket teljesen ingyenesen adhatod hozzá hirdetéseidhez és nem változtatnak azon sem, hogy mennyit kell fizetned egy-egy kattintásért.
A különböző bővítmények más és más jellegű adatokkal engedik bővíteni hirdetéseidet. Az egyik például további hivatkozásokat enged elhelyezni benne, így a hirdetés nagyobb helyet foglal el az oldalon és több opciót is kínál a felhasználóknak. Egy másik bővítmény egy rögtön hívható telefonszámot helyez el a hirdetésben. Érdemes megismerkedni ezekkel és elgondolkodni rajta, hogy hogyan használhatod őket fogászati PPC kampányaidban!
5. Idézz pácienseid véleményeiből
A korábbi páciensek véleményei, összefoglalói rengeteget számítanak azok számára, akik nem biztosak abban, hogy melyik fogorvosnál kérjenek időpontot. Ez nem meglepő, elvégre az emberek szeretik előre tudni, hogy kit engednek a szájukba nyúlni. Természetes, hogy el fogják olvasgatni azokat a véleményeket, amiket korábbi pácienseid írnak rólad.
Ezek a vélemények tehát szintén a már emlegetett bizalomépítés fontos eszközei. Érdemes elégedett pácienseidtől idézned hirdetéseidben, hogy a praxisodat újonnan felfedező felhasználók rögtön egy pozitív képet kapjanak rólad.
6. Hirdesd az éppen legnépszerűbb szolgáltatásokat
A fogászati eljárások népszerűsége folyamatosan változik. Talán éppen a fogfehérítés a menő, vagy az is lehet, hogy egyre többeket érdekel a láthatatlan fogszabályozás. Persze ezzel te, mint szakmabéli biztosan tisztában vagy, hiszen elég csak megnézni, hogy mostanában milyen okokból keresnek fel téged pácienseid.
Ha te magad is kínálsz éppen felkapott szolgáltatásokat, akkor érdemes külön hirdetéseket készíteni ezeknek, amikkel a konkrétabb szándékú keresőket is megcélozhatod akár keresőhirdetések, akár Display hirdetések formájában (ezek a Google-ra vonatkoznak), illetve persze a népszerűbb közösségi platformokon is.
Ezekben a konkrét hirdetésekben térj ki rá, hogy egész pontosan mit is kínálsz, és hogy miért érdemes téged választaniuk az embereknek mások helyett.
7. Kérj segítséget egy tapasztalt online marketing ügynökségtől
Mindez bonyolultnak és időigényesnek hangzik? Nos, az is. Ráadásul ez még mindig csak a PPC jéghegy csúcsa, hiszen szó sem esett a hirdetések kialakításáról, az ajánlattételi stratégiákról és egyéb végtelenül száraz dolgokról.
Szerencsére ezeket a terheket gond nélkül áthelyezheted egy olyan online marketing csapat vállára, amely már évtizedek óta foglalkozik többek között egészségügyi marketinggel is, és mindig naprakész technikákkal biztosítja, hogy üzeneteid a megfelelő célszemélyekhez jussanak el. Kérd tehát egy online marketing ügynökségünk segítségét egy teljes online marketingstratégia kialakítására, aminek persze a PPC is szerves része lehet!