AMP - Seo trendek 2021: ezekre ügyelj, ha keresőoptimalizálnád weboldalad

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

7 SEO trend 2021-re, amit minden profi alkalmaz majd
2021/01/21
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

2021 számos új lehetőséget kínál mindazok számára, akik szeretnék a lehető legtöbbet kihozni saját, vagy egy ügyfelük webhelyéből. Azonban mivel a SEO trendek folyamatosan változnak, jó tisztában lenni azzal, hogy mely stratégiák és technikák lesznek a leghatékonyabbak az előttünk álló esztendőben.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az alábbiakban azokat a 2021-es SEO trendeket gyűjtöttük össze, amelyeket minden keresőoptimalizálással foglalkozó weboldal tulajdonos alkalmazni fog idén. Ha úgy érzed, a SEO nem a Te asztalod – de szeretnéd annak hatásait élvezni – vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és tegyük rendbe együtt online jelenléted! 

 

1. Több figyelmet kap a keresőszándék

2021-ben folytatódik a keresőszándék trendje, de ez nem jelenti azt, hogy minden ugyan úgy zajlik majd, mint az előző évben. A felhasználók keresési szokásai és céljai folyamatosan változnak, és 2021 egészen máshogy néz majd ki, mint 2020.


Alapjáraton az emberek azért fordulnak a Google-hoz és más keresőmotorokhoz, mert válaszokat keresnek kérdéseikre és megoldásokat problémáikra. Ha sikerül részletesebben is kiderítened, hogy célközönséged pontosan miért keres rá bizonyos dolgokra, akkor tudni fogod, hogy milyen tartalmakkal adhatsz válaszokat ezekre a kérdéseikre. Ez hosszútávon cégednek is előnyt jelent majd, hiszen az emberek előszeretettel térnek majd vissza hozzád.

 

Mi változik tehát a 2021-es SEO-ban?

Ahogy a keresőmotorok egyre inkább a keresőszándékra ügyelnek, folyamatosan csökken a szemükben a régi SEO taktikák értéke (például hogy minden oldaladhoz egyedi meta leírást adsz meg). Ezt kell követniük a SEO szakembereknek is, ha szeretnének lépést tartani a felhasználók és a keresőmotorok igényeivel.


A világ információinak nagy része a Google kezében van, és a keresőóriás pontosan tudja, hogy az emberek mit szeretnének találni kereséseikkel. Érdemes tehát megnézni, hogy milyen tartalmak jelennek meg az első találati pozíciókban, elvégre a Google nem véletlenül helyezte őket ilyen kiemelt helyre.

 

A Google ráadásul az idő előrehaladtával egyre jobban meg tudja majd állapítani, hogy mely felhasználóknak van szükségük szakértői tanácsokra, és az ilyen keresésekben azok a tartalmak kerülnek majd az első helyekre, amelyek magas E-A-T besorolással rendelkeznek.

A márkáknak meg kell feledkezniük saját magukról, és a webhelyükre látogató felhasználókat kell az előtérbe helyezniük. Szóval mit tehetsz ennek érdekében?
•    Olyan tartalmakat kell készítened, amelyek kielégítik látogatóid igényeit, nem pedig olyanokat, amelyek márkádról, termékeidről, cégedről áradoznak.
•    Egy gyors és stabil webhelyet kell kínálnod látogatóidnak.
•    Tartalmaid könnyedén elérhetőek kell legyenek, mindenféle feltétel nélkül. Ne kösd tehát tartalmaid megtekintését regisztrációhoz vagy fizetéshez.

 

Nem csak arra kell azonban odafigyelned, hogy az emberek milyen kérdésekre keresnek válaszokat, hanem arra is, hogy milyen formában szeretnék megkapni ezeket. Egyes igényeket videós tartalmak, míg másokat szöveges cikkek elégítenek majd ki legjobban. Mindezt persze nem lehet csak úgy csettintésre kitalálni, ezért lesz szükség a 2021-es SEO-hoz is kulcsszókutatásra – nem feltétlenül a legjobb kulcsszavak felfedezése céljából, hanem mert ez is segíthet eldönteni, hogy az emberek mit szeretnének látni az interneten.


Nem árt továbbá, ha saját webhelyed korábbi keresési és forgalmi adatait is átellenőrzöd, elvégre a webhelyeden indított keresések is sokat elárulhatnak arról, hogy látogatóid mire kíváncsiak, miután megérkeztek hozzád.

 

2. Az ügyfelek elemzése, megtartása, és élettartamra vetített értéke

A SEO javarészt mindig is az organikus forgalom fellendítéséről szólt, azonban az évek során ennél sokkal több feladat csatlakozott hozzá. 2021-ben például egyre többet kell tenned azért, hogy a legtöbbet kihozhasd a bevonzott forgalomból.


Az előttünk álló évben a viselkedési elemzések lesznek a legfontosabb adatok a SEO szakemberek számára. A Google egyre gyorsabban fejlődik, célja pedig, hogy azonnal kielégítse a kereső felhasználók vágyait, és eleget tegyen az igényeiknek.


A kulcsszavak tehát a háttérbe kényszerülnek majd, és sokkal inkább a felhasználók viselkedésére kerül át a hangsúly. Tudnod kell, hogy mit csinálnak, hogy csinálják ezeket a dolgokat, és hogy hogyan veheted rá őket, hogy mégy gyorsabban csinálják őket. Mindezen információk felhasználásával még jobb tartalmakat állíthatsz elő nekik.


A kulcsszókutatás a 2020-as év eseményeinek köszönhetően sokat veszített értékéből, legalább is átmenetileg, hiszen a világ rengeteget változott az elmúlt esztendőben. Szóval mi a megoldás? Egyre több SEO szakember vesz vissza a kulcsszókutatásból, és fókuszálja erőfeszítéseit a felhasználókutatásra. Ez olyan tartalomkínálati lehetőségeket fedhet fel, amikre a kulcsszókutatás képtelen lenne rávilágítani.

Mivel az emberek érthető módon kevésbé költekeznek, a cégek számára sokkal fontosabbá vált a meglévő ügyfelek megtartása, illetve az ügyfelek élettartamértékének növelése. Nem csak azon felhasználóknak kell minőségi tartalmakat kínálnod, akik csak most ismerkednek márkáddal, hiszen meglévő ügyfeleidnek is lehetnek releváns kérdéseik és aggályaik, amelyekre tartalmaidnak választ kell kínálniuk. Ha nem érted ügyfeleid gondolkodásmódját, akkor hamar elveszítheted őket egy olyan versenytárs javára, aki jobban ismeri őket.

 

Mindennek érdekében erősítsd meg online ügyfélszolgálatodat, illetve tudástáradat. Kérd meg az értékesítőket és az ügyfélszolgálatos munkatársakat, hogy szedjék össze az összes olyan bejövő kérdést, amiket egy-egy cikk formájában is meg lehetne válaszolni.


Ezen kívül nézz szét a Google Search Console kulcsszóadatai között, és figyeld meg, hogy milyen témák iránt érdeklődnek a webhelyedre érkező felhasználók.
Összességében alakíts ki olyan „GYIK” és egyéb „Segítség” szekciókat webhelyeden, amelyek külön magyarázó cikkekre linkelnek egy nagy ömlesztett dokumentum helyett. Ne feledkezz meg a felhasználói élményről!

 

A cél az, hogy minél több értéket kínálj ügyfeleidnek, és ezzel okot adj nekik, hogy újra és újra visszatérjenek hozzád. Ezen érték nagy része a tartalmakban kell, hogy megjelenjen.

 

3. Márka SEO, entitások, és a Tudásháló

2021-ben minden eddiginél fontosabb lesz nyomon követni a márkás találati oldalakat, és a tudáspaneleket. A Google már egy jó ideje entitásokként kezeli az adatbázisába felvett elemeket (márkák, termékek, személyek, stb.). Tudja rólad, hogy ki vagy, mit kínálsz, és hogy milyen célközönséget szolgálsz ki.
A marketingeseknek is ilyen entitásokként kell tekinteniük márkájukra, ha meg szeretnének felelni a Google elvárásainak. Különös tekintettel a „ki vagy” rész értelmezésében kell segítened a Google-nak, ehhez pedig létre kell hoznod, vagy legalább is ki kell bővítened a márkádról szóló Tudáspanelt.

 

Szóval mi is a feladatod e 2021-es SEO trend ügyében?

Optimalizálnod kell márkád teljes digitális jelenlétét (YouTube csatorna, képek, stb.), és azt, ahogy a Google prezentálja ezeket a felhasználóknak. Manapság nem csak a webhelyedre kell odafigyelned, hiszen az is fontos, hogy online tulajdonaid hogyan kapcsolódnak egymáshoz a keresőtalálati oldalakon. Ha a Google különböző saját forrásaidból emel ki tartalmakat a felhasználóknak, akkor ezek összességében egy pozitív képet festenek márkádról?


A SEO szakembereknek ismerniük kell az entitások, témák és altémák, koncepcióját, illetve tisztában kell lenniük vele, hogy az entitások és a természetes nyelvfeldolgozás milyen szerepet játszanak a Google rangsorolásaiban.

 

Háttérbe szorulnak az olyan koncepciók, mint a kulcsszavak sűrűsége, vagy a TF-IDF – a fókusz az entitásokra, a témákra, és a Google természetes nyelvfeldolgozására (illetve az ebben segítő SEO eszközökre) fordul át. A keresőmotorok ma már messze nem csak a keresésekhez használt kulcsszavakat veszik figyelembe a rangsoroláshoz. Persze a megfelelő kulcsszavakra továbbra is szükség lesz, de már csak másodlagos szerepet játszanak majd az entitások, témák, illetve persze a keresőszándék értelmezése mögött.

 

A Google Discover hírfolyamában például nincs szerepük a kulcsszavaknak. Erre a felületre csak úgy optimalizálhatsz, ha kialakítasz egy entitást márkádról a Google Tudáshálója számára. Ehhez először is ellenőrizned kell márkád eredménypontszámát a Tudásháló API-jában.
Ez után a kiváló tartalmakon kívül tenned kell azért is, hogy megerősítsd márkád pozícióját a Tudáshálóban:
•    Használnod kell az organization adatjelölést webhelyeden.
•    Szócikkeket kell kialakítanod az olyan releváns tudástárakban, mint a Wikidata.
•    Regisztrálnod kell cégedet a Google Cégem szolgáltatásában.

 

4. Alapvető webes vitals-mutatók, és a felhasználói élmény optimalizálása

A Google 2021 májusától az úgynevezett alapvető webes vitals-mutatókat is használja majd a rangsoroláshoz, ami azt jelenti, hogy a felhasználói (vagy „oldal”) élmény optimalizálása minden eddiginél fontosabbá válik.


Ehhez olyan eszközök adatait használhatod fel, mint a Lighthouse vagy a Crux API. A webhely sebessége, mobilbarát (vagy mobil-első) kialakítása, leképezése, a képek optimalizálása, illetve a biztonság mind fontosabb szempontokká válnak.

 

2021-ben nem csak arra kell odafigyelned, hogy optimalizált webhelyed mennyire könnyedén értelmezhető egy keresőmotor számára, hanem arra is, hogy érzéseket vált ki látogatóidból. Ehhez felhasználó-központú optimalizálásra lesz szükséged, amely során az alábbiakra kell odafigyelned:
•    Milyen gyorsan tölt be a webhely.
•    Milyen hamar válik használhatóvá egy oldal a látogató számára.
•    Milyen könnyedén használható és navigálható a webhely mobileszközökön.
•    Mennyire biztonságos egy webhely.

 

Webhelyed felhasználói élményének optimalizálása nem csupán a keresőmotoroknak segít megfelelni, hanem konverzióidat is fellendítheti.
Ügyelned kell persze rá, hogy a Google minden fontos tartalmadhoz gond nélkül hozzáférhessen webhelyeden.

 

5. Mobil SEO

2021-ben továbbra is létfontosságú lesz, hogy webhelyed tökéletesen működjön a mobilkészülékek böngészőiben is, elvégre egyre többen használják okostelefonjukat az internetezéshez.
Ha a mobilos felhasználói élményről van szó, akkor ugyan úgy a felhasználót kell előtérbe helyezned, mintha csak asztali böngészőkre optimalizálnál, csak éppen az optimalizálás menete lesz más. Fontos, hogy designod egyszerű legyen, és érdemes odafigyelni arra is, hogy személyre szabd a webhely tartalmait és elemeit a felhasználók számára.

 

A helyzet az, hogy a Google-t már egy ideje nem igazán érdekli webhelyed asztali verziója. Elsődlegesen a mobilos verzió alapján dönti el, hogy előkelő rangsorolást kapsz-e, vagy sem. 2021-ben tehát nem elég szimplán „megfelelni” a mobil SEO elvárásainak, hanem arra kell törekedned, hogy egy első osztályú mobilélményt nyújts felhasználóid számára. Az asztali böngészők sokkal könnyebben alkalmazkodnak a mobilos designhoz, mint fordítva.

 

6. Automatizálás

Ha megnézzük, hogy 2020-ban milyen sok SEO feladatot automatizálhattunk, kétségtelen, hogy 2021 is hasonló lehetőségeket kínál majd a szakemberek számára.
A mesterséges intelligencia által létrehozott tartalmak minősége is javulni fog, így a keresőmotorok biztosan nehezebben tudják majd megkülönböztetni egymástól a valódi és a spam tartalmakat.
Az egyik legnagyobb 2021-es SEO trend a skálázhatóbb optimalizálási megoldások kialakítása lesz, az automatizálás segítségével. Az elmúlt néhány év során egyre több SEO segédeszköz kapott olyan automatizált funkciókat, amelyek a webhely változtatásaiban nyújtanak segítséget. Olyan ez, mintha a SEO csapat egy új taggal bővült volna.


Ez különösen a házon belüli szerepekre lesz nagy hatással, hiszen a csapatok minimális plusz munka befektetésével érhetnek majd el látványos és hatásos eredményeket. Ez az ő vállukról is leveszi a terhet, hogy figyelmüket fontosabb SEO feladatokra fordíthassák, amik emberi gondolkodásmódot igényelnek.

 

7. A keresőtalálati oldalak elrendezésének és funkcióinak változásai

2021-ben változik majd a webhelyekre felkerülő tartalmak elrendezése is. Nem feltétlenül lesz muszáj egy nagy témakört kisebb altémákra és a hozzájuk tartozó oldalakra szétbontani, mert a Google képes lesz egy-egy oldal tartalmának részleteit is kiemelni és „külön rangsorolni”, ha úgy tetszik, ha azt tartja a legmegfelelőbb találatnak egy felhasználó számára.


A Google már a YouTube videóknál is kísérletezik ezzel a funkcióval, habár még nem minden nyelven.
 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 10

Átlagos értékelés: 4.2




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.