AMP - A cikkben leírt keresőoptimalizálási módszerek nem tiltott, manipulatív black hat SEO módszerek, sokkal inkább 16 éves tapasztalatunk gyümölcsei a „jó útról”

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 1. rész
2014/11/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A cikkben leírt keresőoptimalizálási módszerek nem tiltott, manipulatív black hat SEO módszerek, sokkal inkább 16 éves tapasztalatunk gyümölcsei a „jó útról”…HA fenntartható keresőoptimalizálásban gondolkozol, ezt érdemes követned! Tanulmányunkat két részletben közöljük, jöjjön az első! 
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A keresőoptimalizálás alapja megérteni és definiálni:  „Miről szól ez az oldal?”

Marketingesként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy segítsük a keresőmotorokat, hogy ezt az egyszerű kérdést meg tudják válaszolni – ugyanis a keresőmotorok nem képesek úgy olvasni a weboldalakat, akár az emberek, tehát fontos, hogy a honlapunkat strukturáltan építsük fel, és nyomokat helyezzünk el rajtuk arról, hogy mi is a központi témaköre. Ez segít az oldal relevanciájának kialakításában, és abban, hogy a keresőmotor a keresendő kifejezésekre hasznos eredményt adjon.
 
Ha megérted ennek a folyamatnak a technikáját az segít, hogy jobb eredményeket érj el, és a weboldaladat a keresőmotorok jobb helyre sorolják be. Cikkünkben felfedezzük az On-Page SEO technikáit, amelyeket nem csak hogy egymásra tudsz majd építeni, de kombinálni is képes leszel.
Bár a Google nem fedi fel az erre írt algoritmusait, az évek alatt nagyon sok tapasztalatot szereztünk a mindennapok során, a kutatásokból, és több ezer marketinges megfigyelése alapján is tudunk következtetéseket levonni. Külön említést érdemel Bill Slawski, akinek SEO By the Sea című cikke szépen összefoglalja azt, amit tudunk ezekről az algoritmusokról.
 

Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 

 
Bár az itt leírt tippek egytől-egyig relevánsak, azért muszáj megemlítenünk, hogy ez csupán néhány módja annak, hogy a Google hogyan értékelheti a weboldal relevanciáját az On-Page SEO alapján, és ezek nem törvényszerűségek. A legsikeresebb mindig az, ha saját tapasztalatokból építkezel.
Kezdjük az egyszerűbb részétől, és fokozatosan haladjunk a haladó felhasználás felé.
 

Kulcsszavak használata

A kezdet kezdetén voltak a kulcsszavak… mindenhol az oldaladon. 
A koncepció a következőképp hangzott: ha az oldalad egy bizonyos témával foglalkozik, a keresőmotorok megtalálják majd a benne lévő leggyakoribb kulcsszavakat, a megfelelő helyeken. Ezek a helyek a címsorok voltak, a címkék elnevezései, a képek altjai, és a szöveges tartalmak. A SEO úgy segítette a keresőmotorokat a besorolásban, hogy ezeken a helyeken kulcsszavakat helyezett el.
 
A mai napig az első lépés a kulcsszavak meghatározása, és ez is legalapvetőbb módja az On-Page keresőoptimalizálásnak.
 
A kulcsszavak szövegbe, vagy más elembe való integrálása segít a keresőmotoroknak, hogy megfelelően értelmezzék a weboldal tartalmát. De ha túl sokat használod ezt a technikát, azt a keresők spamként értelmezik, úgyhogy csak óvatosan!
 
A legtöbb On-Page keresőoptimalizálás még mindig a kulcsszavak megfelelő használatával működik, és bár ez nagyon jó kezdet egy oldal optimalizálásához, a kutatások azt mutatják, hogy a jelentősége az utóbbi időben visszaesett. Főleg az open source rendszerekben (Yoomla, Wordpress stb.) is megadható 3 alapvető kulcsszó beírási lehetőség az, ami már nem elegendő. 
 
Bár továbbra is fontos, hogy az oldaladon megjelenő tartalmakat a kulcsszavakkal megerősítsd, az optimális besoroláshoz ez hosszú távon kevés.
 

TF-IDF (Term Frequency – Inverse Document Frequency)

A TF-IDF már nem a kulcsszavak sűrűségén alapul, hanem a tárgyszavak súlyozásán.
A Google-lel foglalkozó elemzések a TF-IDF mértéket régóta használatosként írják le az automatikus indexelésben. A TF-IDF nem azt méri, hogy hányszor fordulnak elő az egyes kulcsszavak, sokkal inkább arra az elvre épül, hogy milyen fontos szerepet játszik az adott dokumentumban – tehát a dokumentum terjedelméhez képest milyen gyakran fordul elő az adott szó, vagy szóösszetétel. 
 
Ha összehasonlítjuk a „kosárlabda” és a „kosárlabda játékos” kifejezést a Google Ngram viewer-ben, azt az eredményt kapjuk, hogy míg a kosárlabda játékos viszonylag ritka kifejezés, addig a kosárlabda igen sűrűn fordul elő. Erre a gyakoriságra alapozva kijelenthetjük, hogy a kosárlabda játékos kifejezés sokkal fontosabb szerepet tölthet be egy olyan tartalomban, ahol sűrűn megjelenik, mint a kosárlabda szó. 
 
A TF-IDF tehát a kulcsszó fontosságát méri egy kisebb dokumentumban, összevetve a kezelt dokumentumok összességével. Nagyon sok szövegalapú analízis használja ezt a technikát.
Mikor a keresőoptimalizálásban gondolkozunk, és ilyen szempontból figyeljük a TF-IDF összefüggését a keresőmotorok magas besorolással, csak kisebb mértékben mutat nagyobb hatékonyságot, mint a puszta kulcsszavak használata. Más szóval, magas TF-IDF értéket generálni önmagában nem elég, ha látványos változást szeretnénk elérni a SEO-ban. Ehelyett jobb, ha a TF-IDF-et csak egy fontos összetevőként kezeljük, amelyre mindenképpen figyelmet kell fordítanunk az On-Page koncepciónk kialakításakor.
 

Szinonímák

A több, mint 6 milliárd kereséssel amely egy nap történik a Google rendszerében, a Google rengeteg olyan információval rendelkezik, amely azt mutatja, hogy az emberek valójában milyen szavakkal szoktak rákeresni az őket érdeklő témakörökre. A Google saját kutatása kimutatta, hogy a szavak szinonimái a keresések 70%-ában igen fontos szerepet töltenek be.
 
Hogy ez a mindennapokban ne jelentsen problémát, a keresőmotorok rengeteg korpuszt birtokolnak a szinonimákról, amely lehetővé teszi, hogy a tartalmakat akkor is a kereséshez csatolják, amikor a keresőszó nem konkrétan ugyan az, mint a weboldal által tartalmazott kulcsszó. 
Például: Kutya fotók, Kutya fényképek, Kutyusos Kép… A Google felismeri az azonosságot, és egyenértékűként kezeli ezeket a kifejezéseket.
 
Másfelől viszont van néhány olyan kifejezés, amelyet külön kell kezelni a keresőmotornak: például ha mozgó kutya képekre keresünk, ne jelenjenek meg üldögélő kisállatok. 
SEO szempontból ezt az információt úgy tudjuk hasznosítani, hogy nem kell szigorúan ugyanazt a szót ismételgetnünk: jelentéstartalmában megegyező kifejezéseket és szinonimákat is érdemes beleírni a szövegbe, vagy az egyes elemekbe. A szavak variációi és a szinonimák nagy segítségedre lehetnek, hiszen a szöveget igényesebbé teszik, és elkerülheted a felesleges szóismétléseket is. 
 
A Google Hummingbird algoritmusa a szavak együtt való előfordulását használja fel, hogy a szinonimákat azonosítsa.
 

Még több haladó SEO trükk cikkünk második részében! Kattins ide: Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész

 

 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.