Ez a cikkünk már régebbi, kérlek, a legfrisebb információkért kattints az alábbi linkek egyikére:
Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a keresőoptimalizálás, kattints ide: SEO a lexikonban.
Ha azért vagy itt, mert cikkeket szeretnél olvasgatni a témában, akkor kattints ide: Keresőoptimalizálás cikkek
Ha tudni szeretnéd, melyek a legfontosabb trendek 2019-ben, akkor olvasd el ezt: SEO 2019
Ha ajánlatot szeretnél kérni keresőoptimalizálás munkára, akkor kattints ide!
Minden weboldal tulajdonos szeretne nagy olvasótábort kiépíteni maga köré, aminek kialakításában kulcsszerepet játszik a keresőoptimalizálás. A keresőkben való megjelenés nélkül azonban ez a feladat igen nehéznek is bizonyulhat, és sok érdeklődő akár meg
sem találhatja így tartalmaidat. A legtöbb keresőoptimalizálást befolyásoló tényező a
Google-ön, és annak
algoritmusán múlik, amelyeket előszeretettel változtatgatnak. Emellett a keresőoptimalizálás bonyolult folyamat, ami technikai hozzáértést is igényel. A következő
SEO 50 tipp csekély mennyiség a szinte végtelen lehetőségből.
Keresőoptimalizálás stratégia
Az első pont egyfajta áttekintést nyújt a keresőoptimalizáláshoz. Egy hatodikat is beszúrhatnánk utánuk, aminek a lényege az lenne, hogy ne használj egyszerre minden. A megfelelő eredmények érdekében oda kell figyelni az onsite és offsite keresőoptimalizálásra is.
A tartalmak minősége az első és legfőbb szempont az onsite feladatok közül. A jó minőségű tartalmak megbízhatóvá teszik oldaladat az algoritmusok számára.
A kulcsszavak megválasztásánál vedd figyelembe, hogy kiket szeretnél megcélozni, és hogy őket mik érdekelhetik, hiszen a megfelelő látogatókat szeretnéd weboldaldra.
Gondolkodj vizuálisan, ne csak a helyezéseket tartsd szem előtt. A vizuális tartalmak is szolgálják honlapod minőségének javulását, emellett az olvasók szeretik az ilyen tartalmakat (hírek, videók).
Az állandó
forgalomnövekedés a jó keresőoptimalizálást jelenti. Ne várj hirtelen növekedést, inkább lassan, de biztosan haladj.
Linképítésnél figyelj az örök szabályra: a minőség fontosabb, mint a mennyiség.
Ha nem igazodsz el az irányelvek között, szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt!
Blogbejegyzés, cikkek írása
Blogbejegyzéseidet nem csak az olvasók számára kell érdekessé tenned, hanem úgy kell megírnod őket, hogy a Google is megtalálja, elolvassa és megjelenítse a keresési találatok között. Még a legjobb tartalmakat is úgy kell optimalizálni, hogy megtalálja célközönségét.
A bejegyzés
URL címe egyezzen meg a bejegyzés címével.
A bejegyzés title-je (H1 tag-e) egyezzen meg a Meta címmel.
A bejegyzés címe tartalmazzon kulcsszavakat, lehetőleg a cím elején.
A bejegyzés címének mindig egyedinek kell lennie és kapcsolódnia kell a
tartalomhoz.
Ha
Wordpress-t használsz, mindenképp érdemes csatolni hozzá a Yoast WordPress SEO plugint, vagy az All in One SEO Pack-et.
Mindig írj figyelemfelkeltő meta leírást, ha lehet, valamilyen felszólítással, hogy még többen kattintsanak rá.
Használj bejegyzéseidnél közösségi média gombokat (Facebook like, Google+1), mivel ezek a megosztások is számítanak SEO szempontból.
Az oldal felépítése és a SEO
Rengeteg honlapmotormár alapvetően is SEO (keresőoptimalizálás) barát, mint pl az Expedient egyedi honlapmotorja is, ezért érdemes nagy körültekintéssel kiválasztani ezt, hogy könnyen rátaláljon a Google, és ezáltal mások is.
Ne használj túl hosszú blogroll t, mert a túlzott mennyiségű kifelé mutató link csökkentheti a helyezésedet.
Ne vegyél részt linkcserében.
Bejegyzéseiden belül linkelj kapcsolódó tartalmaidhoz, de ezt se vidd túlzásba.
Kerüld el a kulcsszóra optimalizált linkszövegeket, hacsak nem illeszkednek teljesen természetesen a szövegkörnyezethez.
Használd a Google Webmestereszközöket, hogy megtaláld a hibás linkeket és a többi SEO szempontból káros hibát.
Használj saját domaint.
Weboldalad minden verzióját irányítsd a megfelelő domainre.
Használj saját
robot.txt fájlt annak érdekében, hogy a Google biztosan feltérképezze az oldalad.
A host fejlesztésével, a memória ürítésével, képek tömörítésével és hasonló technikákkal fejleszd oldalad betöltési sebességét.
Tartalom megfogalmazása a keresőoptimalizálás szempontjából
A keresőoptimalizálás szempontjából fontos
cikkek írásánál az évek alatt kialakultak bizonyos szabályok, amelyek útmutatást adnak a kulcsszavak elhelyezésére. A Google ma már elég okosnak bizonyul, hogy egy bejegyzést témája és relevanciája alapján feltérképezzen, ezen szabályok betartása nélkül is. Ez azért is jó, mert egy jó cikket így már nem a Google-nek kell megfogalmaznunk, hanem az egyszerű olvasóknak.
Az eredeti tartalmak jobban teljesítenek a dupla tartalmaknál.
Ne használj túl sok kulcsszót egy-egy szöveges bejegyzésben.
A félkövér, dőlt és egyéb módon szerkesztett kulcsszavaknak kicsit nagyobb a jelentőségük, mint a formázatlan szövegeknek.
A szavak mennyisége már nem számít annyira, mint régen, de a hosszabb bejegyzések még mindig kicsit többet számítanak, mint a rövidebbek.
Az elsőszámú célod, hogy releváns és egyedi tartalmakat írj olvasóidnak, mert a Google ilyeneket keres.
Ha új témákról is szeretnél írni, nézd meg az Analyticsben, hogy mik a legnépszerűbb kulcsszavak.
Képek és videók a keresőoptimalizálásban
A képek és videók keresése egy külön keresési opció a Googlenél, ami hatalmas forgalmat is generálhat az oldaladon. Ha vizuális tartalmakkal foglalkozó céged van, elengedhetetlen videóid, képeid, grafikáid optimalizálása.
Használj releváns kulcsszavakat fájljaid nevében.
Írj tartalomleíró
alt szövegeket képeidhez.
Írj hasznos és érdekes képaláírásokat, mert az látogatóidat az oldalon tartja.
Olvasd le a Google Webmestereszközök képekre vonatkozó irányelveit.
Olvasd el a Google Webmestereszközök videókról szóló irányelveit.
Google authorship
A Google elsődlegesen azzal az oldallal párosítja a tartalmakat, amelyen először megjelentek. A Google Authorship egy viszonylag új
program, ami párosítja a szerzőt az általa létrehozott tartalommal. Idővel valószínűleg több szerző lesz, akik rengeteg eredeti tartalmuk miatt lehagyják a kevesebb tartalommal rendelkezőket.
Legyél aktív a Google+-on és a Google Authorship programban is vegyél részt.
Mivel az eredeti tartalmakat a Google azonnal
indexeli, írj eredeti, hasznos és kulcsszavakban gazdag szövegeket.
Google+ fiókodat kösd összes az összes bloggal és oldallal, amelyeken publikálsz.
Ha lehetséges, linkeld be Google+ profilodon az összes vendégszerzőt, akik oldalaidra írnak.
Google+ profilképeden legyél felismerhető, ugyanis a képed a keresések során megjelenik a találtok mellett.
Offsite SEO (keresőoptimalizálás)
Ha minőségi és releváns oldalakról linkelnek oldaladra, az a Google számára azt jelenti, hogy a blogod tartalma eredeti, hasznos, érdekes. Egy jó külső linkhálózat kialakítása az egyik legfontosabb feladat.
Hozz létre az guestpostokat (vendégtartalmakat) más releváns blogokon, oldalakon.
Hívj meg tartalmaidhoz kapcsolódó vendégszerzőket, hogy növeld a megosztásokat a közösségi oldalakon ezzel forgalmadat növelve.
A linképítést ne más oldalakra való posztolással érd el.
Kerüld el a nem hír jellegű tartalmak közzétételét (muszájból ne írj cikket).
Nézd át linkjeidet, távolítsd el a nem működő linkeket vagy javítsd ki őket.
Optimalizáld YouTube csatornádat és videóidat.
Keresőoptimalizáló cégek, ügynökségek
Rengeteg megfelelő szakember van, akik lefedhetik helyetted az eddigi pontokat. Azonban nem érdemes mindenkiben megbízni.
Kerüld el az olyanokat, akik első helyezést vagy rengeteg ingyenes linket ígérnek.
Kerüld el az olyanokat, akik nem biztosítanak számodra jelentéseket, beszámolókat, eredményeket.
Kerüld el az olyanokat, akik nem rendelkeznek referenciákkal.
Kerüld el az olyanokat, akik túlzott technikai szakzsargont használnak, hogy ezzel győzzenek meg.