Ha szeretnéd sikerre vinni webáruházadat egy blog segítségével, akkor a következő tippek neked szólnak! Ne feledd, blogolni, tartalmat gyártani szinte kötelező, ráadásul a rendszeresség is fontos. Ha úgy érzed, nincs időd még erre is a többi feladatod mellett, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
Miért érdemes blogot indítani webáruházad számára?
Egy blog kiváló felületet kínál célközönséged számára, hogy megismerhessék márkádat és termékeidet. Közölheted velük a márkát vagy őket érintő legfrissebb híreket, illetve beharangozhatod új projektjeidet is, hogy felkeltsd az érdeklődésüket és okot adj nekik, hogy újra és újra visszatérjenek blogodra az új fejleményekért.
Egy hosszabb blogbejegyzésben bemutathatod céged, vagy akár termékeid történetét is. Elmagyarázhatod, hogy miért és kiknek jöttek létre, illetve hogy milyen problémákat segítenek megoldani célközönségednek.
Blogod továbbá sokat segít webáruházad keresőoptimalizálásában is, a szöveges tartalmat kínál a SEO-hoz. A Google ráadásul előnyben részesíti azokat a domaineket, amelyekre rendszeresen új tartalmak kerülnek fel, ami kevés webáruházra jellemző, de egy bloggal ez a probléma is megoldódik.
5 tipp a hatékony blogíráshoz webáruházaknak
A blogvezetés legnagyobb kihívása, hogy rendszeresen új ötletekkel kell előállnod és új tartalmakat kell készítened, hogy megfelelhess célközönséged (ideális vásárlóid) és a Google elvárásainak. Persze ezek a tartalmak kiváló minőségűek is kell, hogy legyenek, hiszen olvasóid csak rendszeresen visszatérni hozzád új cikkekért.
1. Kezdd kulcsszókutatással
Webáruházad blogjára rengeteg dologról írhatsz, de ügyelned kell rá, hogy minden tartalmad egy fő kulcszóra épüljön a SEO érdekében. Ehhez kulcsszókutatást kell végezned, ami segít kideríteni, hogy ideális ügyfeleid milyen kulcsszavakra keresnek rá, amikor vásárolni szeretnének termékeidből. Ezek a kulcsszavak kell diktálják, hogy milyen témákról írsz majd blogbejegyzéseket.
2. Írj aktualitásokról
Ha szeretnél friss ötleteket és témákat választani blogodra, akkor érdemes utánajárni, hogy mi történik éppen a nagyvilágban és hogy hogyan tudnád ezt összekötni célközönséged érdekeivel. Köves releváns hírportálokat és írj olyan blogbejegyzéseket, amiben saját véleményedet is hozzáteszed az egyébként objektív tényekhez.
Ugyan ezt a taktikát alkalmazhatod az ünnepnapok közeledtével – készíthetsz például blogodra egy vásárlói útmutatót a karácsony előtti hetekre, vagy írhatsz egy iskolakezdéssel kapcsolatos témáról is valamikor augusztus végén. A cél, hogy releváns, értékes tartalmakat kínálj közönségednek.
3. Kommunikálj célközönségeddel
Blogodon engedélyezheted a hozzászólásokat is, amikben sok hasznos, értékes visszajelzés jelenhet meg olvasóidtól. Ezek a hozzászólások mind lehetőséget kínálnak arra, hogy tovább kommunikálj közönségeddel – például megköszönheted az értékes észrevételeket, és válaszokat adhatsz a hozzászólók kérdéseire. Adj még egy okot ezzel olvasóidnak arra, hogy szívesen térjenek vissza blogodra a későbbiekben is!
4. Tedd személyesebbé tartalmaidat
Minden egyes bejegyzés egy új lehetőség arra, hogy emberibbé tedd márkádat célközönséged szemében. Egy nagyobb cég számára különösen hasznos lehet, ha közvetlen, személyes szinten igyekszik kommunikálni célközönségével. Egy ügyvezető igazgató vagy cégtulajdonos például személyesen írhatna arról, hogy hogyan használja saját termékeit, vagy éppen megoszthatná saját véleményeit a piac jelenlegi állapotát illetően.
Sokat segít továbbá, ha cikkekhez arcok is társulnak, hiszen ezek is azt mutatják, hogy valódi emberek állnak a márka logója és jelmondata mögött. Ez lényegében magát a márkát ruházza fel egy vagy több arccal és személyes történettel, amivel az emberek így sokkal könnyebben tudnak majd azonosulni.
5. Meséld el termékeid történetét
Blogod tökéletes eszköz arra, hogy előadd termékeid történetét célközönségednek. Ezekbe a történetekbe természetesen beleszőheted azt is, hogy milyen problémákra kínálnak megoldást termékeid. Ha például konyhaeszközöket árulsz, akkor meséld el, hogy milyen receptek ihlették őket, és hogy mennyivel egyszerűbb ezen receptek elkészítése saját termékeiddel.
Ne felejts el sok kapcsolódó képet is mellékelni ezekbe a bejegyzésekbe illusztrációk gyanánt – had lássák az emberek, hogy termékeid tényleg hasznosak a konyhában (vagy persze bárhol máshol).