AMP - Display hirdetés tippek az eredményes kampányhoz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 profi tipp a Display hirdetések hatékony optimalizálásához
2021/09/13
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Display hirdetések lehetőséget nyújtanak márkádnak, hogy releváns webhelyeken, alkalmazásokban és egyéb online felületeken is megjelenjen. Amennyiben szeretnél több lehetséges ügyfelet elérni az interneten, a Display hirdetéseket mindenképpen érdemes észben tartani.
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki Display kampányaidból, illetve költségkeretedből, fontos, hogy megfelelően optimalizáld hirdetéseidet, különben kaotikus (és veszteséges) helyzetek alakulhatnak ki. Az alábbiakban ezt a témát járjuk körül néhány hasznos rendszerezési tipp formájában! Cikkünk első sorban a Google Ads hirdetéseire összpontosít, azonban ezeket a tanácsokat minden kampányplatformon alkalmazhatod!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1. Ellenőrizd hirdetéseid elhelyezését

Ha display hirdetéseket használsz, fontos, hogy odafigyelj azok elhelyezésére, vagyis, hogy milyen felületeken jelenhetnek meg a felhasználóknak. Ha nem követed nyomon Display hirdetéseid elhelyezéseit, és azok nem releváns, vagy rossz minőségű felületeken jelennek meg, akkor mutatóid pontatlanokká válhatnak, hamar elfogyhat napi költségkereted, és landing oldalaid is rosszul teljesítenek majd.
Hogy mindezt elkerülhesd, először is ellenőrizned kell, hogy kampányod hirdetései mely webhelyeken és YouTube csatornákon jelenhetnek meg a Google Display Hálózatán. Ehhez a következőket kell tenned:

  1. Válaszd ki a Display hirdetést a Google Ads felületén
  2. A bal oldali menüben keresd meg az Elhelyezések > A hirdetések megjelenési helye menüt

Itt láthatod, hogy eddig hol jelentek meg az adott kampány Display hirdetései.
Ha Megjelenések szerint rendezed a listát, akkor megnézheted, hogy mely webhelyeken látják leggyakrabban az emberek reklámjaidat. Érdemes megfigyelni, hogy melyek azok a webhelyek, ahol gyakran jelennek meg hirdetéseid, de alig történtek rajtuk kattintások.
Ha Kattintások szerint rendezed listádat, akkor láthatod, hogy mely webhelyeken költöd a legtöbb pénzt hirdetéseidre. Gondolkodj el rajta, hogy vajon célközönséged jár-e ezeken a webhelyeken, vagy szimplán csak vesztegetik a keretedet a felhasználóik.

A lényeg az, hogy nézd át a statisztikákat, és próbálj olyan elhelyezéseket találni, amelyek nincsenek párhuzamban célközönségeddel. Vannak olyan webhelyek (például külföldiek) vagy alkalmazások a listán, amelyeket célközönséged nem valószínű, hogy használna? Jegyezd fel ezeket!
A következő lépés kizárni azokat az elhelyezéseket, amelyek jó eséllyel csak viszik a hirdetési pénzt, de nem hoznak cserébe új ügyfeleket márkád számára. Erre több opciód is van.

Kizárás egyenként

Ha egyetlen elhelyezést szeretnél kizárni, például hogy hirdetéseid ne jelenhessenek meg az adott webhelyen vagy alkalmazásban, akkor a következőket kell tenned:

  1. Kattints a kizárni kívánt megjelenés előtti jelölőnégyzetbe, ezzel kijelölve az adott megjelenést.
  2. Kattints a táblázat felett megjelenő Szerkesztés gombra.
  3. Válassz a lehetőségek közöl: kizárhatod a megjelenést a hirdetéscsoportból, vagy az egész kampányból is.
  4. Általában érdemes a teljes kampányból kizárni egy megjelenést, hiszen már eldöntötted, hogy egyáltalán nem releváns számodra.

 

Kizárás listával

Ha egyszerre több kizárást szeretnél kezelni, akkor a kizárási listák segítenek ebben. Létrehozhatsz különböző kizárási listákat, amelyeket beállíthatsz egyszerre több kampányodhoz is. Így könnyedén és kizárhatsz egész webhelyeket vagy webhelycsoportokat kampányaidból.

  1. Kattints az Eszközök és beállítások ikonra és válaszd az Elhelyezéskizárási listák opciót.
  2. A kék gombra kattintva új listát hozhatsz létre – ne felejtsd elmenteni, ha kész!

Később visszatérhetsz erre a felületre, és a listákra kattintva megtekintheted, hogy mely oldalakat tartalmazzák, illetve, hogy mely kampányok használják őket. Természetesen szerkesztheted is ezeket a beállításokat.

 

2. Készíts egyéni közönségeket

Display kampányaid optimalizálásához erősen ajánlott egyéni közönségeket is létrehozni, amelyek segítségével igazán érdeklődő felhasználókat érhetsz el hirdetéseiddel.
Ha például egy B2B cég kampányait kezeled, létrehozhatsz egy olyan egyéni közönséget, amelyben kifejezetten a vállalatok pénzügyi döntéshozóit célozhatod meg. Ezt az egyéni közönséget aztán más, hasonló célú kampányaidhoz is felhasználhatod, amivel hosszútávon sok időt megspórolhatsz.
Egy egyéni közönség létrehozásához a következőt kell tenned:

  1. Kattints az Eszközök és beállítások menüre és válaszd a Közönségkezelő opciót.
  2. A megjelenő táblázat felett válaszd az Egyéni közönségek fület és kattints a kék + gombra, egy új közönség létrehozásához.
  3. Adj nevet közönségednek, majd kezdd el beállítani a célzási szempontokat a megjelenő ablak utasításai szerint.
  4. Kattints a Létrehozás gombra, ha minden kész!

Ahogy megadod a közönség célzási beállításait, az ablak jobb oldalán megjelennek majd a közönség adatai is, így láthatod, hogy nagyjából mekkora és milyen összetételű lesz a kész közönség.

 

3. Állítsd be a kizárásokat

A kizárások lehetővé teszik számodra, hogy a lehető legtöbbet hozd ki Display hirdetéseid webhelyeken való elhelyezéseiből. A Google Display hirdetései kapcsán többféle kizárás közül is választhatsz – íme néhány fontosabb ezek közül:

  • Témakizárások: Nem csak azt szabhatod meg konkrétan, hogy Display hirdetéseid milyen témájú webhelyeken jelenjenek meg, hanem azt is, hogy milyeneken ne. Egyes esetekben egyszerűbb ebből az irányból szűkíteni a célzásokat.
  • Demográfiai kizárások: A demográfiai adatok megadásakor is tovább szűkítheted célzásaidat, ha kizárod azokat a csoportokat, amelyeknek nem szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet.
  • Tartalmi kizárások: Megszabhatod azt is, hogy hirdetéseid milyen típusú tartalmakban (pl. webhelyek, videók, alkalmazások) ne jelenjenek meg.

 

4. Használj földrajzi célzást

Display hirdetéseid további optimalizálása érdekében ajánlott bevetned a földrajzi célzást is. Ez a beszédes elnevezésű funkció lehetővé teszi, hogy hirdetéseid megjelenését adott földrajzi területekre (pl. csak Magyarországon belül) korlátozd. Íme néhány hasznos tipp ehhez a funkcióhoz:

 

Helyek hozzáadása és kizárása

Egy országon belül kisebb területi egységekre (pl. megyékre) vagy akár külön településekre is szűkítheted célzásodat. Érdemes megyénként célozni, hogy kampányod teljesítményét részletesen nyomon követhesd a különböző megyékben.
Továbbá, akárcsak témákat vagy webhelyeket, úgy területeket is kizárhatsz célzásodból.

 

Az ajánlattétel módosítása a helyi teljesítmények szerint

Érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy hirdetéseid hogyan teljesítenek a megcélzott területeken, és ez alapján módosítani ajánlattételeid összegét. Nagyobb összegeket fordíthatsz a jól teljesítő területekre, illetve visszavehetsz az ajánlattételből azokon a területeken, amelyek nem hoznak elegendő konverziót.

 

5. Ellenőrizd hirdetéseid ütemezését

Cégedtől és kampányod céljától függően meglehet, hogy hirdetéseidet nem érdemes egész nap futtatnod. Szerencsére a megjelenítések ütemezhetők is, tehát megszabhatod, hogy hirdetéseid csupán a kívánt időtartományokban jelenjenek meg a nap folyamán (sőt, akár napra lebontva is megadhatod ezeket, külön-külön).
Ha például egy éttermed reggeli ajánlatait hirdeted, nincs értelme ezeket a reklámokat délután, vagy az esti órákban futtatni. Vagy, ha hétvégén nincs senki az irodában, aki felvenné a telefont, akkor a hívásbővítményes hirdetéseket sem érdemes szombat-vasárnap futtatni, és így tovább.
 

Google Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 11

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.