1. Ellenőrizd hirdetéseid elhelyezését
Ha display hirdetéseket használsz, fontos, hogy odafigyelj azok elhelyezésére, vagyis, hogy milyen felületeken jelenhetnek meg a felhasználóknak. Ha nem követed nyomon Display hirdetéseid elhelyezéseit, és azok nem releváns, vagy rossz minőségű felületeken jelennek meg, akkor mutatóid pontatlanokká válhatnak, hamar elfogyhat napi költségkereted, és landing oldalaid is rosszul teljesítenek majd.
Hogy mindezt elkerülhesd, először is ellenőrizned kell, hogy kampányod hirdetései mely webhelyeken és YouTube csatornákon jelenhetnek meg a Google Display Hálózatán. Ehhez a következőket kell tenned:
- Válaszd ki a Display hirdetést a Google Ads felületén
- A bal oldali menüben keresd meg az Elhelyezések > A hirdetések megjelenési helye menüt
Itt láthatod, hogy eddig hol jelentek meg az adott kampány Display hirdetései.
Ha Megjelenések szerint rendezed a listát, akkor megnézheted, hogy mely webhelyeken látják leggyakrabban az emberek reklámjaidat. Érdemes megfigyelni, hogy melyek azok a webhelyek, ahol gyakran jelennek meg hirdetéseid, de alig történtek rajtuk kattintások.
Ha Kattintások szerint rendezed listádat, akkor láthatod, hogy mely webhelyeken költöd a legtöbb pénzt hirdetéseidre. Gondolkodj el rajta, hogy vajon célközönséged jár-e ezeken a webhelyeken, vagy szimplán csak vesztegetik a keretedet a felhasználóik.
A lényeg az, hogy nézd át a statisztikákat, és próbálj olyan elhelyezéseket találni, amelyek nincsenek párhuzamban célközönségeddel. Vannak olyan webhelyek (például külföldiek) vagy alkalmazások a listán, amelyeket célközönséged nem valószínű, hogy használna? Jegyezd fel ezeket!
A következő lépés kizárni azokat az elhelyezéseket, amelyek jó eséllyel csak viszik a hirdetési pénzt, de nem hoznak cserébe új ügyfeleket márkád számára. Erre több opciód is van.
Kizárás egyenként
Ha egyetlen elhelyezést szeretnél kizárni, például hogy hirdetéseid ne jelenhessenek meg az adott webhelyen vagy alkalmazásban, akkor a következőket kell tenned:
- Kattints a kizárni kívánt megjelenés előtti jelölőnégyzetbe, ezzel kijelölve az adott megjelenést.
- Kattints a táblázat felett megjelenő Szerkesztés gombra.
- Válassz a lehetőségek közöl: kizárhatod a megjelenést a hirdetéscsoportból, vagy az egész kampányból is.
- Általában érdemes a teljes kampányból kizárni egy megjelenést, hiszen már eldöntötted, hogy egyáltalán nem releváns számodra.
Kizárás listával
Ha egyszerre több kizárást szeretnél kezelni, akkor a kizárási listák segítenek ebben. Létrehozhatsz különböző kizárási listákat, amelyeket beállíthatsz egyszerre több kampányodhoz is. Így könnyedén és kizárhatsz egész webhelyeket vagy webhelycsoportokat kampányaidból.
- Kattints az Eszközök és beállítások ikonra és válaszd az Elhelyezéskizárási listák opciót.
- A kék gombra kattintva új listát hozhatsz létre – ne felejtsd elmenteni, ha kész!
Később visszatérhetsz erre a felületre, és a listákra kattintva megtekintheted, hogy mely oldalakat tartalmazzák, illetve, hogy mely kampányok használják őket. Természetesen szerkesztheted is ezeket a beállításokat.
2. Készíts egyéni közönségeket
Display kampányaid optimalizálásához erősen ajánlott egyéni közönségeket is létrehozni, amelyek segítségével igazán érdeklődő felhasználókat érhetsz el hirdetéseiddel.
Ha például egy B2B cég kampányait kezeled, létrehozhatsz egy olyan egyéni közönséget, amelyben kifejezetten a vállalatok pénzügyi döntéshozóit célozhatod meg. Ezt az egyéni közönséget aztán más, hasonló célú kampányaidhoz is felhasználhatod, amivel hosszútávon sok időt megspórolhatsz.
Egy egyéni közönség létrehozásához a következőt kell tenned:
- Kattints az Eszközök és beállítások menüre és válaszd a Közönségkezelő opciót.
- A megjelenő táblázat felett válaszd az Egyéni közönségek fület és kattints a kék + gombra, egy új közönség létrehozásához.
- Adj nevet közönségednek, majd kezdd el beállítani a célzási szempontokat a megjelenő ablak utasításai szerint.
- Kattints a Létrehozás gombra, ha minden kész!
Ahogy megadod a közönség célzási beállításait, az ablak jobb oldalán megjelennek majd a közönség adatai is, így láthatod, hogy nagyjából mekkora és milyen összetételű lesz a kész közönség.
3. Állítsd be a kizárásokat
A kizárások lehetővé teszik számodra, hogy a lehető legtöbbet hozd ki Display hirdetéseid webhelyeken való elhelyezéseiből. A Google Display hirdetései kapcsán többféle kizárás közül is választhatsz – íme néhány fontosabb ezek közül:
- Témakizárások: Nem csak azt szabhatod meg konkrétan, hogy Display hirdetéseid milyen témájú webhelyeken jelenjenek meg, hanem azt is, hogy milyeneken ne. Egyes esetekben egyszerűbb ebből az irányból szűkíteni a célzásokat.
- Demográfiai kizárások: A demográfiai adatok megadásakor is tovább szűkítheted célzásaidat, ha kizárod azokat a csoportokat, amelyeknek nem szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet.
- Tartalmi kizárások: Megszabhatod azt is, hogy hirdetéseid milyen típusú tartalmakban (pl. webhelyek, videók, alkalmazások) ne jelenjenek meg.
4. Használj földrajzi célzást
Display hirdetéseid további optimalizálása érdekében ajánlott bevetned a földrajzi célzást is. Ez a beszédes elnevezésű funkció lehetővé teszi, hogy hirdetéseid megjelenését adott földrajzi területekre (pl. csak Magyarországon belül) korlátozd. Íme néhány hasznos tipp ehhez a funkcióhoz:
Helyek hozzáadása és kizárása
Egy országon belül kisebb területi egységekre (pl. megyékre) vagy akár külön településekre is szűkítheted célzásodat. Érdemes megyénként célozni, hogy kampányod teljesítményét részletesen nyomon követhesd a különböző megyékben.
Továbbá, akárcsak témákat vagy webhelyeket, úgy területeket is kizárhatsz célzásodból.
Az ajánlattétel módosítása a helyi teljesítmények szerint
Érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy hirdetéseid hogyan teljesítenek a megcélzott területeken, és ez alapján módosítani ajánlattételeid összegét. Nagyobb összegeket fordíthatsz a jól teljesítő területekre, illetve visszavehetsz az ajánlattételből azokon a területeken, amelyek nem hoznak elegendő konverziót.
5. Ellenőrizd hirdetéseid ütemezését
Cégedtől és kampányod céljától függően meglehet, hogy hirdetéseidet nem érdemes egész nap futtatnod. Szerencsére a megjelenítések ütemezhetők is, tehát megszabhatod, hogy hirdetéseid csupán a kívánt időtartományokban jelenjenek meg a nap folyamán (sőt, akár napra lebontva is megadhatod ezeket, külön-külön).
Ha például egy éttermed reggeli ajánlatait hirdeted, nincs értelme ezeket a reklámokat délután, vagy az esti órákban futtatni. Vagy, ha hétvégén nincs senki az irodában, aki felvenné a telefont, akkor a hívásbővítményes hirdetéseket sem érdemes szombat-vasárnap futtatni, és így tovább.