Landing oldalak – ahová kampányaidból érkeznek
A landing oldalak (más néven céloldalak) a webáruházak elengedhetetlen alkotóelemei, amelyek célja, hogy az érdeklődő látogatókat fizető ügyfelekké konvertálják (alakítsák át). Jogosan hangzik el a kérdés, hogy akkor mégis miben különböznek a landing oldalak a kezdőlaptól?
A landing oldalak egy adott terméket/akciót/promóciót, stb. emelnek ki, és ezen kívül semmi más nem szerepel rajtuk. Minden egyes elemük célja, hogy a felhasználót egy adott műveletre ösztönözzék (egy webáruházban ez általában persze a vásárlás). Sok cég közvetlenül ide küldi a felhasználókat, amikor azok egy hirdetésre, vagy például egy hírlevélben kapott hivatkozásra kattintanak.
Egy landing oldal célja tehát egy webáruházban, hogy elősegítse egy termék vagy szolgáltatás értékesítését… és hogy mit kell ehhez feltétlen elhelyezned az oldalon?
Egy mutatós gombot...: Kell valami, ami eléggé elüt az oldal többi elemétől, hogy a felhasználó azonnal lássa, hova kell kattintania a vásárláshoz.
Ügyfélvéleményeket...: Manapság az emberek jobban bíznak ismeretlenek ajánlásaiban, mint abban, amit egy márka állít saját termékeiről. Érdemes tehát elhelyezned volt ügyfeleid véleményeit a termékek mellett, hogy meggyőzd velük a bizonytalan érdeklődőket.
Készletmennyiséget és időkorlátos akciókat...: Amikor az érdeklődők látják, hogy egy termékből már csak kevés van készleten, vagy hogy egy kedvezményes akció hamarosan lejár, sokkal valószínűbb, hogy megvásárolják majd azt, mert nem szeretnének lemaradni róla.
Fontos, hogy egy landing oldalon semmilyen olyan elemnek nem szabad szerepelnie, ami elvonhatná az érdeklődők figyelmét a termékről. Nem kell navigációs oldalsáv, vagy menü, mert ezeken keresztül könnyedén elhagyhatják a landing oldalt. Minden elem a konverzió irányába tessékelje a felhasználókat!
Termékoldalak: ahol a vásárlás megvalósul!
A termékoldalak a webáruházak legfontosabb oldalai közé tartoznak, és legfőképpen ezeken múlik majd, hogy sikerül-e értékesítened kínálatodat online üzletedben, vagy sem. Ha idáig eljut egy lehetséges vevő, akkor még nem garantált, hogy vásárolni is fog – a termékoldalak feladata, hogy biztosítsák ezt.
Azonban bármilyen kiváló minőségű is a termék, amit kínálsz, még ez sem lesz feltétlenül elég az értékesítéshez, ha maga az oldal nem elég meggyőző. Szóval hogy néz ki egy jó termékoldal? Nos, ez is cégenként változhat, akárcsak a kezdőlap, vagy a landing oldalak, de van néhány olyan elem, ami sosem hiányozhat egy termékoldalról. Nézzük meg, hogy mik ezek!
A termék neve: Teljesen egyértelmű, de ha a nélkülözhetetlen elemekről van szó, akkor nem hagyhatjuk ki a termék nevét listánkból. Ez nem csak a felhasználóknak szól, hanem a keresőmotoroknak is (pl. Google), amelyek ennek segítségével találnak rá termékeidre, valahányszor a felhasználók rákeresnek ezekre az interneten.
Jó minőségű képek: A pazar minőségű termékfotók a webáruházak legfontosabb vizuális elemei. Egy igazán jó webáruházban a termékek több szögből is megtekinthetők, és ezek a képek egy letisztult, semleges háttérrel készülnek el. Ahol indokolt, ott használat közbeni képeket is mellékelhetsz, de a stúdióban készült, tökéletesen megvilágított képek mellett ezek csak másodlagosak. Fontos, hogy a kép mindig az termékoldal hajtás feletti részé helyezkedjen el, vagyis, hogy a felhasználóknak ne kelljen lejjebb görgetniük az oldalon, hogy láthassák azt.
Videó: Habár lényegesen kevesebb helyen használatosak, mint a termékfotók, a termékekről készült videók is sokat segíthetnek azok értékesítésében. Ez nem meglepő, elvégre számos olyan termék van, amiket a felhasználók használat közben is szeretnének látni, mielőtt megrendelnék őket. Egy videó továbbá több szögből is rálátást kínál a termékekre, ami különösen (de persze nem kizárólag) ruhadarabok esetében lehet igazán hasznos.
Felhívás: Hasonlóképpen a landing oldalakhoz, a termékoldalak célja is egy termék értékesítése. Éppen ezért fontos, hogy a „Vásárlás” vagy „Kosárba” gombok a legfeltűnőbb elemek legyenek.
A termék leírása: A termékleírások nem kell, hogy unalmas, gépies szövegek legyenek. Ezek a leírások egy további lehetőséget kínálnak arra, hogy igazán eladd a termékeket. A kreatív megfogalmazás mellett ügyelj arra is, hogy a termékkel kapcsolatos kulcsszavakat is elhelyezz a szövegben, hogy ezzel is segíts a Google-nak a keresésekkor.
Vélemények: Mint említettük, a korábbi ügyfelek véleményei sokat segíthetnek az értékesítésekben. Kínálj lehetőséget tehát a vásárlóknak, hogy megírhassák véleményüket a termékről, és hogy pontozhassák azt egy 5 csillagos skálán.
A kategóriaoldalak… azaz a saját online magazinod!
A kategóriaoldalak a kisebb és a nagyobb kínálatú webáruházak esszenciális elemei, hiszen segítenek rendezettebbé tenni kínálatodat, és ezzel egy pozitív ügyfélélményt kínálnak vásárlóid számára.
A kategóriaoldalakon az adott termékcsoportba tartozó termékek szerepelnek, névvel, képpel és árral ellátva. Ezekre kattintva a felhasználók átkerülnek az adott termék saját oldalára (amiről az előbb esett szó).
A kategóriaoldalak tartalmazhatják egy webáruház összes azonos jellegű termékét (pl. összes elektromos fúrógép), vagy egy adott ruhakollekciót is (pl. divatüzletek esetén). A cél, hogy a felhasználók könnyedén megtalálják rajtuk, amit keresnek.
Blogcikkek, hírek, információk és érdekességek
Habár sokan nem is említenék őket egy mondatban egymással, egy blog rengeteget tehet webáruházad teljesítményéért. Tény, hogy egy kialakítása és fenntartása komoly munkát igényel, de ezért cserébe látványos eredményekre is számíthatsz. Egy blog vezetésével új vevőket vonzhatsz webáruházadba, és akár email listádat is bővítheted. Jól hangzik? Nos, ez még mindig nem minden, tehát lássunk néhány további okot, amiért érdemes blogot indítanod webáruházad számára!
A blogcikkek erősítik márkád személyiségét
Egy webáruház úgy lehet sikeres manapság, ha egy jellegzetes személyiségű márka áll mögötte. Ha szeretnéd bemutatni a nagyvilágnak (vagy legalább is célközönségednek) márkád személyiségét, akkor egy blog tökéletes lehetőségeket kínál erre.
Az emberek nem szívesen vásárolnak olyan sablonos márkáktól, amelyek egyetlen célja, hogy termékeket adjanak el. Egyre többen kíváncsiak arra személyiségre, és azokra az elvekre, amelyek egy márka tetteit befolyásolják. Szerettesd meg tehát márkádat az emberekkel úgy, hogy hasznos, értékes információkat és történeteket osztasz meg velük webáruházad blogján.
A blogcikkek növelik forgalmad
Egy másik erős érv a blogok mellett, hogy forgalmat vonzzanak webáruházukra. Ehhez jól optimalizált tartalmakat kell készítened, amelyekre a keresőmotorok felfigyelnek majd, és az első találatok között listázzák őket a kereső felhasználóknak.
Fontos az is, hogy milyen sűrűn publikálsz új cikkeket és egyéb tartalmakat blogodon. Ha nincs rá elegendő erőforrásod, eleinte ne vállalj túl sokat, nehogy a mennyiség a minőség rovására menjen. Azonban ha teheted, készíts heti 3-4 új bejegyzést, amikben tippeket, információkat, vagy a célközönséged számára releváns történeteket osztasz meg. Időnként persze egy-egy céges bejelentés, vagy hír is elfér, de első sorban ne ezekre fókuszálj.
Ahogy aztán egyre többen találnak rá cikkeidre, úgy egyre valószínűbb, hogy ezek értékes külső hivatkozásokat szereznek majd más webhelyekről. Ez sokat segít majd abban, hogy tartalmaid minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a Google találatai között.
A blogcikkek segítik marketinged hatékonyságát
Ha minőségi tartalmakat publikálsz blogodon, akkor olvasóid jó eséllyel megosztják majd azokat ismerőseikkel is – akár személyes üzenet formájában, akár egy közösségi bejegyzésben. Mindez plusz népszerűsítés márkád számára, hiszen azzal, hogy valaki megosztja egy cikkedet, azt jelzi, hogy egy jó minőségű tartalomra lelt, amit többeknek is érdemes lenne elolvasni.
Ha sikerül ezekbe a bejegyzésekbe saját termékeidet is beleszőnöd valahogy (természetes módon), akkor minden egyes megosztás egy ingyen reklámként funkcionál majd.