A digitális marketing sokat változott az elmúlt évek során, ez a változás azonban a Covid-19 járvány hatására jelentősen felgyorsult, és ennek hatásait 2021-ben is érezzük. Olyan trendek kerültek előtérbe, amelyek jelentősen megváltoztatták (vagy épp most változtatják) meg a digitális marketing világát. Az alábbiakban ezek közül soroljuk fel az öt legfontosabbat, hiszen ha valóban komolyan akarsz foglalkozni online marketing jelenléteddel, ezeket ismerned kell!
Ha pedig úgy érzed, hogy nincs energiád ezekre is ügyelni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát!
1. A Covid-19, és annak hatásai
A koronavírust ma már senkinek nem kell bemutatni. A világjárvány jelentősen megváltoztatta a digitális marketinget is.
Rendezvények ezreit kellett eltolni, vagy lemondani, a csapatok otthonról kényszerültek együttműködni, új stratégiákkal kellett előállni, és egész kampányokat kellett újratervezni. A talpraesett márkák rájöttek, ha relevánsak szeretnének maradni, akkor hasznos információkat és segítséget kell biztosítsanak ügyfeleiknek, megkönnyítve ezzel azok életét ezekben a nehéz időkben.
Szerencsére az oltások már komoly ütemben zajlanak több országban is, és sok piacszakértő már 2020-ban úgy vélekedett, hogy a cégek növekedése 2021-ben újra beindulhat majd. Ehhez persze többeknek is adatelemzésbe és marketing automatizálásba kell fektetniük, ami nagyban elősegíti e területek fejlődését.
Egyesek szerint nem ez lesz az új norma, de kétségtelen, hogy azok a taktikák és módszerek, amiket a marketingesek kénytelenek voltak átvenni a vírus alatt, az új norma részeit képezik majd. Sokan fokozott figyelmet fordítanak majd az ügyfeleikkel kiépített kapcsolatokra, és az aktivitás ösztönzésére.
2. A digitális megoldások térhódítása
Mivel a személyes találkozókra és rendezvényekre még mindig nincs igazán sok lehetőség, a marketingesek többsége virtuális rendezvények, videók, és egyéb digitális marketingcsatornák segítségével igyekszik kapcsolatot teremteni ügyfeleivel. A lezárások és egyéb korlátozások miatt sokan több időt töltenek online, mint korábban bármikor, amelyet több statisztika is igazolt.
A marketingesek persze ott próbálják elérni közönségüket, ahol az a legszívesebben időzik. A közösségi média, az email marketing, mobilmarketing, online hirdetések, blogok, webináriumok és egyéb csatornák mind nagyszerű lehetőségeket kínálnak a kapcsolatteremtésre és a marketingre is.
A járvány során a legtöbb marketinges nyitottabbá vált a digitális megoldásokra, és értékesebbnek is tartották a digitális élményeket, mint korábban – állítja a The CMO Survey.
3. A Big Data kora
A világ minden egyes nappal egyre több és több adatok kezel és tárol. A NodeGraph szerint 2025-re az emberiség tárolt adatmennyisége elérheti a 175 zettabájtot, ami 175 billió gigabájt adatot jelent. Szintén a NodeGraph állapította meg, hogy az emberek 2020-ban egy perc alatt:
• 480 ezer tweetet posztoltak a Twitteren.
• 4,7 millió videót néztek meg a YouTube-on
• 4,2 millió keresést indítottak a Google-on
• 200 millió emailt küldtek ki
• 60 ezer képet töltöttek fel
Ezek az információk mind aranyat érnek a márkák számára, hiszen felhasználhatják őket a precíz hirdetési célzásokhoz. A Big Data (a „nagy adat”) alapján a marketingesek automatikus módszerekkel termékeket javasolhatnak ideális ügyfeleik számára, a személyre szabott preferenciáik alapján.
Persze ezek az adatok csak akkor érnek bármit is a márkák számára, ha képesek hatékonyan megszerezni, rendszerezni, elemezni, illetve felhasználni őket marketingjükben, hogy megismerhessék ügyfeleiket, és eleget tehessenek azok igényeinek.
4. Bárki készíthet és publikálhat tartalmakat
A világon nagyjából 3,7 milliárdan használnak valamilyen közösségi platformot, és valahányszor posztolnak valamit, ezzel lényegében új tartalmat készítenek. Ez lehet egy rövid TikTok videó, egy kép az Instagramon, vagy egy csípős megjegyzés a Twitteren.
Ezen kívül több, mint 500 milliárd blog működik jelenleg az interneten, és 2017-ben először lépte át az egymilliót az önállóan kiadott könyvek száma.
Az emberek tehát temérdek online publikációs lehetőség közül válogathatnak, és ki is használják ezeket, hogy megosszák másokkal gondolataikat, tapasztalataikat, véleményüket, vagy épp kreatív alkotásaikat.
Ez persze arra kell sarkallja a tartalommarketingeseket, hogy igyekezzenek minél inkább felkelteni az emberek érdeklődését. Manapság a marketingesek már nem csak más cégekkel, hanem önálló tartalomkészítőkkel is versengenek az emberek figyelméért az interneten. Ehhez hasznos, érdekes, értékes tartalmakra lesz szükségük, amiket a célközönségük által preferált platformokhoz kell igazítaniuk.
Az interaktív tartalmak, a videók, a blogbejegyzések, az inforgrafikák és egyéb tartalomformátumok temérdek lehetőséget kínálnak a tartalommarketingesek számára, hogy legyen min keresztül elérniük ideális ügyfeleiket. Ehhez azonban a legjobb tartalmakra lesz szükségük!
5. Világmérető összekapcsoltság
A Statista szerint világ népességének közel 60%-a jelen van az interneten, ami több, mint 4,66 milliárd embert jelent. A NodeGraph továbbá megállapította, hogy 2020-ban:
• 5,1 milliárd embernek volt okostelefonja
• 2 milliárdan vásároltak online
• 3,7 milliárdan voltak jelen a közösségi médián
Ezek a számok évről-évre csak növekednek, az emberek pedig egyre könnyebben tudnak kapcsolatot teremteni egymással, akár nagy távolságokról is. Manapság már teljesen hétköznapi jelenség, hogy egy együttes az interneten ad koncertet, amit a világról bárki, bárhonnan megtekinthet, vagy egy márka tarthat internetes előadást, amin szintén bárki részt vehet.
A marketingeseknek manapság minden eddiginél jobban oda kell figyelniük közönségükre. Kik látogatnak el webhelyedre? Honnan? Képes vagy kihasználni ezeket a kapcsolattartási lehetőségeket, és még nagyobb közönségre szert tenni, akár világszerte is?
Egy magyar közönséget másmilyen gondolatokkal lehet megragadni, mint egy amerikait, vagy egy dél-afrikait. Nem csak nyelvi határokat kell tudnod átlépni, hanem kulturálisakat is. Minden olyan országnak külön tartalmakat (és külön nyelven) kell kínálnod, amit szeretnél megcélozni marketingeddel.
Figyelj tehát oda közönségedre, és arra, hogy honnan érdeklődnek kínálatod iránt az emberek. Meglehet például, hogy egy közeli országban sok új ügyfélre tehetnél szert, ha nyitnál egy kicsit a megfelelő irányba!