AMP - 4 tipp Facebook-hirdetéseidhez, hogy észrevegyenek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

4 görgetésmegállító tipp az eredményes Facebook-hirdetések létrehozásához
2023/04/18
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Facebook hirdetés minden sikeres digitális marketing stratégia elengedhetetlen részévé vált. Több mint 2,8 milliárd havi aktív felhasználóval a Facebook egy olyan platform, amely hatalmas potenciális közönséget kínál a vállalkozások számára, akikkel kapcsolatba léphetnek. A felhasználók által a platformon kitett tartalom puszta mennyisége miatt azonban kihívást jelenthet olyan vonzó Facebook-hirdetések létrehozása, amelyek arra késztetik a felhasználót, hogy ne görgessen tovább, és rákattintson a hirdetésre.
Íme négy gyakorlati tipp arra, hogyan hozhatsz létre olyan Facebook-hirdetéseket, amelyek elég vonzóak ahhoz, hogy a felhasználók abbahagyják a hírfolyam görgetését, és észrevegyék márkád. 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1. Ragadd meg a figyelmet erős látványvilággal

 
Az emberek nagyon vizuális lények, és hajlamosak vagyunk sokkal gyorsabban feldolgozni a vizuális információkat, mint a szöveget. Valójában tanulmányok kimutatták, hogy az emberek akár 80% -a is emlékezik arra, amit lát, szemben az olvasottak mindössze 20% -ával. Ez azt jelenti, hogy az erős látvány használata hihetetlenül hatékony módja lehet a felhasználó figyelmének megragadásának és az üzenet közvetítésének.
Ha marketingről és reklámról van szó, a jó minőségű képek és videók használata különösen hatékony lehet. Az ilyen típusú látványelemek gyakran vonzóbbak és emlékezetesebbek, mint az egyszerű szöveges vagy akár hangos tartalmak. Arra is használhatók, hogy dinamikusabb és vonzóbb módon mutassák be terméked vagy szolgáltatásod.
A hatékony vizuális elemek létrehozásához fontos, hogy olyan képeket és videókat válassz, amelyek relevánsak a termék vagy szolgáltatás szempontjából. Ez azt jelenti, hogy olyan tartalmat kell választanod, amely pontosan tükrözi az általad kínált termék legfontosabb jellemzőit és előnyeit. Érdemes megfontolni olyan képek és videók használatát is, amelyek érzelmeket váltanak ki vagy történetet mesélnek el, mivel ezek gyakran emlékezetesebbek és hatásosabbak, mint az egyszerű termékfelvételek.
 

2. Mindig legyen világos és tömör az üzenet

 
Facebook-hirdetés létrehozásakor elengedhetetlen, hogy üzeneted világos és tömör módon közöljön, tehát könnyen és gyorsan érthető legyen a célközönség számára. Az embereket naponta számtalan hirdetéssel bombázzák, ezért elengedhetetlen, hogy üzeneted kitűnjön, és a lehető leggyorsabban megragadja a figyelmüket.
Ennek egyik hatékony módja az, ha rövid és lényegre törő szöveget írsz. Kerüld a bonyolult nyelvezet vagy szakmai szövegek használatát, amely összezavarhatja vagy kikapcsolhatja a potenciális ügyfeleket. Ehelyett összpontosíts arra, hogy kiemeld terméked vagy szolgáltatásod legfontosabb előnyeit, amelyek vonzóak lesznek a célközönség számára.
Annak érdekében, hogy a hirdetés tetszetősebb és könnyebben olvasható legyen, érdemes lehet félkövér címsorokat és alcímeket használni a szöveg kisebb, emészthető darabokra bontásához. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a tartalom átfutását és az üzenet legfontosabb pontjainak gyors azonosítását.
A Facebook hirdetés fontos szempontja, hogy megjelenítse a legvonzóbb tartalmat, mielőtt a felhasználónak lehetősége lenne rákattintani a "továbbiak" lehetőségre. A "továbbiak megtekintése" felhívás után megjelenő szövegek figyelmen kívül hagyhatók, ami a hirdetés elsődleges üzenetének elvesztését okozhatja.
 

3. Használj cselekvésre ösztönzést

 
A felhívás (CTA) minden sikeres Facebook-hirdetés kulcsfontosságú eleme, mivel arra ösztönzi a felhasználókat, hogy hajtsanak végre egy adott műveletet, például kattintsanak át a webhelyedre, regisztráljanak az ingyenes próbaverzióra vagy vásároljanak. Erős CTA nélkül előfordulhat, hogy a hirdetés nem tudja a potenciális ügyfeleket tényleges ügyfelekké alakítani.
A CTA létrehozásakor fontos, hogy olyan cselekvésorientált nyelvezetet használj, amely egyértelműen kommunikálja, hogy mit szeretnél a felhasználótól. Például ahelyett, hogy azt mondanád, hogy "További információ", mondhatod azt, hogy "Kattintson ide, ha többet szeretne megtudni". Konkrét és közvetlen nyelvezet használatával egyértelművé teheted a felhasználó számára, hogy mire számíthat, amikor a hirdetésre kattint.
A felhívásnak a hirdetés célja szempontjából is relevánsnak kell lennie. Ha például az értékesítés növelése a célod, a CTA-nak vásárlásra kell ösztönöznie a felhasználókat. Ha a cél érdeklődők generálása, a CTA-nak ösztönöznie kell a felhasználókat egy érdeklődőkeresési űrlap kitöltésére.
A Facebook-hirdetéseid átkattintási arányának javítása érdekében törekedj arra, hogy zökkenőmentesen beépítsd a felhívást (CTA) a hirdetésszövegbe. Kerüld a túlzottan promóciós hangot, mivel ez eltántoríthatja a felhasználókat attól, hogy aktivitást mutassanak a hirdetéssel kapcsolatban. Ehelyett szánj időt arra, hogy tanulmányozd a célközönséget és preferenciáikat, hogy meghatározd a termék vagy szolgáltatás bemutatásának leghatékonyabb módját. Ezzel növelheted annak esélyét, hogy a felhasználók interakcióba lépjenek a hirdetéssel.
 

4. A hirdetések tesztelése és optimalizálása

 
Miután létrehoztad a Facebook-hirdetésedet, elengedhetetlen tesztelni és optimalizálni, hogy vonzó és hatékony legyen.
  • Különböző vizualizációk tesztelése: Használj figyelemfelkeltő vizualizációkat, amelyek relevánsak a célközönséged számára. Teszteld a különböző képeket, videókat és grafikákat, hogy megtudd, melyek érik el a legtöbb elkötelezettséget.
  • Különböző szöveg- és CTA-k tesztelése: A hirdetésszövegnek és a cselekvésre ösztönzésnek egyértelműnek, tömörnek és meggyőzőnek kell lennie. Teszteld a különböző címsorokat, szövegtörzset és cselekvésre ösztönzéseket, hogy megtudd, melyik működik a legjobban.
A Facebook hirdetésteljesítmény-mérőszámainak használata: A Facebook számos mérőszámot biztosít a hirdetéseid sikerének nyomon követéséhez, beleértve a megjelenéseket, a hivatkozáskattintásokat, az átkattintási arányokat és a konverziós arányokat. Ezekkel a mérőszámokkal figyelemmel kísérheted a hirdetéseid teljesítményét, és szükség szerint módosításokat végezhetsz.
Az alábbi lépések végrehajtásával olyan Facebook-hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek vonzóak és hatékonyak a vállalkozásod számára elérhető eredmények elérésében.
A nagyszerű hirdetések létrehozása időt és erőfeszítést igényel, ezért légy türelmes és kitartó, de mindig emlékezz arra, hogy a végső cél az, hogy leállítsd a célközönséged görgetését a Facebookon.
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.