10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. Első rész.
A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb dolog, amelyet weboldal tulajdonosként szem előtt kell tartanod. A Google változtatásai miatt minden évben más és más módszert kell választanunk, így nem mindig könnyű követni a helyes utat. Ma már nem elegendő a meta tag-ek kitöltése és egy kis linkmarketing. Ha valóban eredményes akarsz lenni, ennél sokkal professzionálisabb keresőoptimalizálási stratégiára van szükséged. 15 éve végezzük ezt a munkát napi szinten, olyan gyakorlati praktikákat fejlesztettünk ki, melyek hatékonnyá teszik SEO rendszerünket. Most megmutatjuk neked a keresőoptimalizálás során elkövetett 10 legnagyobb hibát, és azt, hogyan kerüld el őket.
Keresőoptimalizálás hiba No. 1.: – Célok felállítása a kezdetektől
Sokan nem hiszik el, amíg nem
próbálták, mennyire fontos a tervszerű működés a
marketingben is. Célokat kell felállítanunk és egy meghatározott és dokumentált tervet követni. Felesleges munka, nyomjuk már inkább a metákat, meg toljuk a linkeket, ne tököljünk. Ez a leggyakoribb válasz erre. A
Google válasza pedig a letiltás az ilyen hozzáállásra… A keresőoptimalizálás a minél jobb helyezés eléréséről szól, de ez nem lehet célod a kezdetektől. Ezt a hibát követik el a legtöbben.
Persze nem tagadjuk, hogy fontos a jó helyezés elérése a keresőkben, de ha sikeres üzletet szeretnél, ne a helyezésekre, hanem a látogatások számának növelésére összpontosíts. Megkülönböztetünk vertikális és horizontális
SEO-t, erről részletesebben a keresőoptimalizálás szócikkünkben írtunk.
Keresőoptimalizálás hiba No. 2.: – Kulcsszó kutatás
Gyakran az ügyfelek maguk választják meg kulcsszavaikat. Ennek oka az, hogy a marketinget mindenki „ért”, illetve ennél valósabb indok az is, hogy náluk jobban senki
sem ismeri saját cégüket és munkájukat. Azonban aki a keresőoptimalizáláshoz is ért, tudja, hogy ez kevés esetben sikeres hozzáállás. Sok problémára és eshetőségre kell odafigyelni, és nem eladóként, hanem a cég szolgáltatásira kereső potenciális vásárlóként kell gondolkodni. Amikor egy ügyfélnél a SEO-ról beszélünk, mindig elképzeljük közösen azt, mit is gondolhat, kereshet a leendő vevő.
Egy SEO szakértő olyan kulcsszavakat ajánl ügyfelének, amelyből a legtöbb haszna származik és amik képesek felvenni a versenyt a hasonló kaliberű szolgáltatókkal. A megfelelő kulcsszavak nem pottyannak csak úgy ölünkbe, kutatásokat kell végezni, mind saját weboldalunkon, mind a keresési szokások alapján éppen felkapott kulcsszavak után, akár kulcsszó ajánló szoftverekkel. A konkurencia kulcsszavainak kiderítése is jó ötlet lehet.
Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!
Keresőoptimalizálás hiba No.3.: – Technikai optimalizáció kihagyása
Észben kell tartanod, hogy a keresőoptimalizálást nem csak kulcsszavak és meták oldaláról kell végezni. Mivel a weboldalak
indexelését
robotok végzik, ezért szükséges technikailag is optimalizálnod oldalad, hogy ők is ’’el tudják olvasni’’ a rajta található tartalmakat.
Számos bakit követhetsz el, amelyek neked nem is tűnhetnek nagy dolognak – vagy fel se tűnnek. Előfordul, hogy oldalad nem indexelik a robotok, vagy csak nem minden
aloldalt, domained blokkolva van, duplikált tartalmak szerepelnek oldaladon. Ez mind mind-mind olyan hiba, amelyek miatt nagy hátrányba is kerülhetsz.
Oldalad érdemes mélyrehatóan megvizsgálni, hogy megtaláld az ehhez hasonló hibákat, így növelve oldalad látogatottságát és
interneten való láthatóságát – te sem szeretnél olyan oldalt, amelynek létezéséről senki sem tud, senki sem találja meg.
Keresőoptimalizálás hiba No. 4.: – SEO folyamatok ellenőrzése
Miért kell minden történést nyomonkövetni? A SEO nem a helyezésekről szól?
Ahogy azt az első pontban is írtuk, nem teljesen.
Az az egyik legtöbbször elkövetett hiba a SEO folyamatok során. Sokszor nincs az embernek ideje nyomonkövetni vagy koordinálni a keresőoptimalizálás minden lépését cégén belül, mégis erősen ajánljuk egy olyan dokumentum bevezetését, amely jegyzi a SEO folyamatokat, rögzíti, hogy melyik milyen céllal járt.
A keresőoptimalizálás hatékonyságának ellenőrzése fontos dolog, hiszen honnan is tudnánk, hogy működik a dolog, ha nem figyelünk az eredményekre. Főképp ajánlatos akár egy kisebb dokumentáció vezetése, ha a projekten több ember is dolgozik, akiknek egy meghatározott tervet érdemes követniük a kívánatos eredmények eléréséért.
Keresőoptimalizálás hiba No. 5.: – SEO tesztelés
Egy keresőoptimalizálása stratégia kidolgozásánál, tartalmak feltöltésénél, linképítéstől a technikai optimalizációig minden esetben fontos, hogy a végbement változásokat előzetesen tesztelni kell. Ha az eddigi sikerese taktikákat cseréled, esetleg csak módosítod, előtte mindenképp teszteld azok eredményességét. Ezzel minimalizálhatod a bekövetkező hibák előfordulásának lehetőségét, mivel ha elszúrsz valamit, azért hatalmas árat is fizethetsz.
Érdemes az ilyen esetekben zárt környezetben tesztelni a hasonló változtatásokat, hogy a felmerülő hiányosságokat vagy hibákat könnyedén és főképp következményektől mentesen tudd javítani.