AMP - A keresőoptimalizálás irodalma széleskörű, de gyakran azt érzed, mindig csak ugyan azt ismételgetik a tanácsadók. Most összeszedtünk 10 olyan SEO hibát saját 15 éves praxisunkból, melyet nem szabad elkövetni, de kevesen tudnak ezekről. Oszd meg te is máso

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. Első rész.
2014/05/06
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb dolog, amelyet weboldal tulajdonosként szem előtt kell tartanod. A Google változtatásai miatt minden évben más és más módszert kell választanunk, így nem mindig könnyű követni a helyes utat. Ma már nem elegendő a meta tag-ek kitöltése és egy kis linkmarketing. Ha valóban eredményes akarsz lenni, ennél sokkal professzionálisabb keresőoptimalizálási stratégiára van szükséged. 15 éve végezzük ezt a munkát napi szinten, olyan gyakorlati praktikákat fejlesztettünk ki, melyek hatékonnyá teszik SEO rendszerünket. Most megmutatjuk neked a keresőoptimalizálás során elkövetett 10 legnagyobb hibát, és azt, hogyan kerüld el őket.
 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Keresőoptimalizálás hiba No. 1.:  – Célok felállítása a kezdetektől

Sokan nem hiszik el, amíg nem próbálták, mennyire fontos a tervszerű működés a marketingben is. Célokat kell felállítanunk és egy meghatározott és dokumentált tervet követni.  Felesleges munka, nyomjuk már inkább a metákat, meg toljuk a linkeket, ne tököljünk. Ez a leggyakoribb válasz erre. A Google válasza pedig a letiltás az ilyen hozzáállásra…  A keresőoptimalizálás a minél jobb helyezés eléréséről szól, de ez nem lehet célod a kezdetektől. Ezt a hibát követik el a legtöbben.
Persze nem tagadjuk, hogy fontos a jó helyezés elérése a keresőkben, de ha sikeres üzletet szeretnél, ne a helyezésekre, hanem a látogatások számának növelésére összpontosíts. Megkülönböztetünk vertikális és horizontális SEO-t, erről részletesebben a keresőoptimalizálás szócikkünkben írtunk. 
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 2.:  – Kulcsszó kutatás

Gyakran az ügyfelek maguk választják meg kulcsszavaikat. Ennek oka az, hogy a marketinget mindenki „ért”, illetve ennél valósabb indok az is, hogy náluk jobban senki sem ismeri saját cégüket és munkájukat. Azonban aki a keresőoptimalizáláshoz is ért, tudja, hogy ez kevés esetben sikeres hozzáállás. Sok problémára és eshetőségre kell odafigyelni, és nem eladóként, hanem a cég szolgáltatásira kereső potenciális vásárlóként kell gondolkodni. Amikor egy ügyfélnél a SEO-ról beszélünk, mindig elképzeljük közösen azt, mit is gondolhat, kereshet a leendő vevő. 
Egy SEO szakértő olyan kulcsszavakat ajánl ügyfelének, amelyből a legtöbb haszna származik és amik képesek felvenni a versenyt a hasonló kaliberű szolgáltatókkal. A megfelelő kulcsszavak nem pottyannak csak úgy ölünkbe, kutatásokat kell végezni, mind saját weboldalunkon, mind a keresési szokások alapján éppen felkapott kulcsszavak után, akár kulcsszó ajánló szoftverekkel. A konkurencia kulcsszavainak kiderítése is jó ötlet lehet.

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

Keresőoptimalizálás hiba No.3.: – Technikai optimalizáció kihagyása

Észben kell tartanod, hogy a keresőoptimalizálást nem csak kulcsszavak és meták oldaláról kell végezni. Mivel a weboldalak indexelését robotok végzik, ezért szükséges technikailag is optimalizálnod oldalad, hogy ők is ’’el tudják olvasni’’ a rajta található tartalmakat.
Számos bakit követhetsz el, amelyek neked nem is tűnhetnek nagy dolognak – vagy fel se tűnnek. Előfordul, hogy oldalad nem indexelik a robotok, vagy csak nem minden aloldalt, domained blokkolva van, duplikált tartalmak szerepelnek oldaladon. Ez mind mind-mind olyan hiba, amelyek miatt nagy hátrányba is kerülhetsz.
Oldalad érdemes mélyrehatóan megvizsgálni, hogy megtaláld az ehhez hasonló hibákat, így növelve oldalad látogatottságát és interneten való láthatóságát – te sem szeretnél olyan oldalt, amelynek létezéséről senki sem tud, senki sem találja meg.
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 4.: – SEO folyamatok ellenőrzése

Miért kell minden történést nyomonkövetni? A SEO nem a helyezésekről szól?
Ahogy azt az első pontban is írtuk, nem teljesen.
Az az egyik legtöbbször elkövetett hiba a SEO folyamatok során. Sokszor nincs az embernek ideje nyomonkövetni vagy koordinálni a keresőoptimalizálás minden lépését cégén belül, mégis erősen ajánljuk egy olyan dokumentum bevezetését, amely jegyzi a SEO folyamatokat, rögzíti, hogy melyik milyen céllal járt.
A keresőoptimalizálás hatékonyságának ellenőrzése fontos dolog, hiszen honnan is tudnánk, hogy működik a dolog, ha nem figyelünk az eredményekre. Főképp ajánlatos akár egy kisebb dokumentáció vezetése, ha a projekten több ember is dolgozik, akiknek egy meghatározott tervet érdemes követniük a kívánatos eredmények eléréséért.
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 5.: – SEO tesztelés

Egy keresőoptimalizálása stratégia kidolgozásánál, tartalmak feltöltésénél, linképítéstől a technikai optimalizációig minden esetben fontos, hogy a végbement változásokat előzetesen tesztelni kell. Ha az eddigi sikerese taktikákat cseréled, esetleg csak módosítod, előtte mindenképp teszteld azok eredményességét. Ezzel minimalizálhatod a bekövetkező hibák előfordulásának lehetőségét, mivel ha elszúrsz valamit, azért hatalmas árat is fizethetsz.
Érdemes az ilyen esetekben zárt környezetben tesztelni a hasonló változtatásokat, hogy a felmerülő hiányosságokat vagy hibákat könnyedén és főképp következményektől mentesen tudd javítani.
 
 
Cikkünk folytatását itt olvashatod: 10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. Második rész.

 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.