10 alapvető de bombabiztos tipp egy sikeres Facebook oldal vezetéséhez.
1. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Tervezz meg mindent! Találj rá a válaszokra!
Miért: Miért kell fent lenned a
Facebookon?
Nem kell minden vállalkozásnak jelen lennie Facebookon! Határozd meg a célcsoportodat, és találd meg a megfelelő platformot, amin keresztül kommunikálhatsz velük.
Mi a célod, mit szeretnél elérni? Ezek lehetnek a céljaid:
- Figyelmet szeretnél vállalkozásodnak, márkádnak.
- Közösséget építeni.
- Megmutatni szakértelmedet.
- Tanítani.
- Nagyobb elérést generálni, több látogatót, vevőt szerezni.
- Nagyobb forgalmat generálni weboldaladra.
- ÚJ ügyfeleket szerezni.
- Kommunikálni vásárlóiddal, vevőszolgálatként funkcionálni.
- Több bevételre szert tenni.
Kik alkotják célközönségedet?
Pontosan határozd meg, hogy kiket szeretnél elérni. Minél jobban ismered őket, annál jobban tudod célozni üzeneteidet.
Hogyan: Hogyan éred el céljaidat?
Találd meg a legjobb módszert céljaid eléréséhez. Amikor kitalálod ezt a módszert, az nem egy kőbe vésett, örök érvényű dolog lesz, a későbbiekben át kell nézned, és ha muszáj, alakítanod kell rajta.
1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!
2. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Használd ki a rendelkezésedre álló teret
A Facebook által felkínált virtuális tereknek igen nagy jelentőségük van, segítségükkel sok mindent elérhetsz, így jó ha kihasználod őket. A három leghangsúlyosabb dolog oldaladon a
profilkép, borítókép és a névjegy.
A borítókép 851 x 315 pixel méretű. Ennél lehet nagyobb a képed, amit utána beigazítasz a megfelelő helyzetbe, azonban kisebb
semmiképp se legyen, mivel az a minőség romlásával jár.
A profilkép legalább 180 x 180 pixel méretű, nem érdemes itt sem ennél kisebbet választani a minőség miatt, ami nagyon fontos mind a borító, mind a profilképnél.
A névjegyedben nagyjából 155 karakter fog megjelenni az idővonaladon. Ennél írhatsz persze többet is, de ahhoz már a névjegy megnyitása szükséges, amit nem mindenki tesz meg. Ezért a legfontosabb információkat tartsd a 155 karakteren belül. Mindenképp legyen közte a weboldalad címe is.
3. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Hagyd, hogy borítóképed beszéljen
A borítóképed a legfontosabb felület az egész Facebook oldaladon. Ez az, ami először megragadja látogatóid figyelmét, így nagy hangsúlyt kell fektetned rá. Itt nagyvonalakban felhívhatod likeolóid figyelmét arra, hogy miről is szól az oldalad, vállalkozásod, kreatív módon kombinálhatod profilképeddel is, vagy valamilyen tab-ra (pl. események, képek) is felhívhatod vele a figyelmet.
4. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Postolj rendszeresen
A rendszertelen postolás rosszat tehet oldaladnak. Persze a túl gyakori bejegyzések is sokat ronthatnak az összképen, így meg kell találnod az arany középutat. Ha az Insightsban megnézed, hogy rajongóidat mikor tudod elérni leginkább, rájöhetsz, hogy mikor érdemes postolni.
5. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: A Facebook működésének megértése
A Facebook Edgerank algoritmusa
Tudtad, hogy nem minden rajongód látja postjaidat? Nagyjából 16%-uk, vagy annál is kevesebb az, aki látja minden bejegyzésedet. Az Edgerank nevű
algoritmus az, ami befolyásolja, hogy kik látják bejegyzéseidet. Az algoritmust három tényező befolyásolja:
Vonzódás (Affinity): két felhasználó közti kapcsolatot mér ez a szám. Minél közelebb áll egymáshoz a két fél, annál fontosabbnak számítanak egymás számára a Facebook szerint. Ez egy egyirányú kapcsolat, oda-vissza más és más lehet ez a szám. Minél többet lép kapcsolatba bejegyzéseiddel egy-egy felhasználó, annál nagyobb lesz ez a szám, annál fontosabb lesz a kapcsolatotok, annál gyakrabban látja majd bejegyzéseidet.
Súlyozás (Weight): Ez az adott interakció súlyát jelzi. Minél több időt igényel egy ilyen interakció, annál fontosabb, tehát egy bejegyzésre való kattintás alig valamennyit, míg egy komment többet.
Frissesség (Time Decay): minél régebbi egy bejegyzés, annál kisebb a valószínűsége, hogy rajongóid elé kerül.
Oldal vs. Profil vs. Csoport
A Facebook oldalak kifejezetten a vállalkozások számára készültek, teljesen nyitottak, Facebook profil nélkül is látogathatók, a
keresőmotorok
indexelik őket. Bármennyi oldalad lehet, bármennyi rajongóval.
A profilok kifejezetten magánszemélyek számára készültek. Maximum 5000 barátod lehet, és maximum 500 oldalt likeolhatsz. Csak egy személyes profilod lehet (persze újabb regisztrációval lehet több is), ahol beállíthatod, hogy kik láthassák az ott szereplő tartalmakat.
A csoportok az azonos érdeklődési körrel rendelkezők számára hasznosak, kicsit személyesebbek, mint az oldalak likeolóinak közössége. A csoport tagjai részt vehetnek közös beszélgetésekben, fotókat, bejegyzéseket, dokumentumokat oszthatnak meg egymással, amiket közösen szerkeszthetnek. Egy csoport nyilvánossági beállításai a következők lehetnek: nyílt, zárt vagy titkos.
A Facebook felhasználási feltételei
A Facebook szabályainak megsértése súlyos következményekkel járhat, figyelmeztetés nélkül törölhetik az oldalt, profilt, így érdemes ezekkel a szabályokkal tisztában lenni.
Insights
A Facebook Insights az oldal statisztikáit nyomon követő alkalmazás, amit minden oldal tulajdonosa megkap. Itt követhető a like-ok alakulása, a rajongók statisztikái, segítségével kihozhatod a legtöbbet oldaladból.
Súgó
Ha valamivel még mindig nem lennél tisztában, keresd fel a súgót, ahol biztosan találsz választ kérdéseidre.
6. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Használd a Facebook eszközeit
- Egyedi URL-t oldalaidhoz, pl. facebook.com/azenmarketingoldalam
- Bejegyzések célzása
- Kiemelt postok
- Egyedi tab-ek
- Események
- Bejegyzés időzítő
- Ajánlat
- Hirdetett bejegyzések
- Mérföldkövek
7. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Válaszolj a kérdésekre
Az oldalaknak csupán 30%-a válaszol a rajongóik kérdéseire. Próbálj meg válaszolni mindenkinek, aki neked ír, így sokkal közelebb érzik majd magukat hozzád, márkádhoz, ami egy sikeres közösségi média
marketing folyamat része.
8. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Cross promózás
Oldalad látogatottságának növelése érdekében meg kell osztanod azt másokkal is. Személyes profilodon is oszd meg annak bejegyzéseit, de a következő módszereket is használhatod:
- Működj együtt más közösségi oldalakkal, akiknek sok rajongójuk van
- Saját weboldaladon helyezd el Facebook oldalad lájkboxát
- Névjegykártyán tüntesd fel oldalad elérhetőségét
- Eseményeken plakátold ki az oldaladat
- Hírlevélben ismertesd az oldalt
9. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Fektess be oldaladba
Egyre biztosabb válik, hogy a Facebook hirdetések már nem csak lehetőségként élnek az oldalak számára, hanem fontos eszközként szolgálnak, amit már sajnos mindenkinek használnia kell, hogy minden rajongóját elérje. Költségvetésedbe ezért fontos beleszámítanod a Facebookon szereplő reklámokat is, amikkel növelheted rajongóid számát, az eléréseket, a láthatóságot, eseményeket promózhatsz velük, vagy reklámozhatod termékeidet és szolgáltatásaidat.
10. Közösségi média marketing bombabiztos tipp: Nyújts értéket
Bejegyzéseidnél használd a 80/20-as szabályt. Postjaid 80%-a legyen egyedi
tartalom, amivel értéket közvetítesz rajongóidnak, és csak 20% legyen promóció. Vagyis ha naponta 4 postod van, abból csak egy legyen reklám.
A releváns tartalmak olyan bejegyzések, amelyek összefüggenek termékeiddel, szolgáltatásaiddal. Igyekezz mindig ilyenfajta tartalmakat közzétenni, és ne más irányba terelni rajongóidat az eredeti témától.
Amikor bejegyzést teszel közzé, gondold végig, miért éri meg rajongóidnak megnézni, rákattintani. Tartsd észben, hogy mindig valamilyen értéket kell közvetítened feléjük.
- Ajánlj fel nekik kedvezményeket
- Informáld őket
- Szórakoztasd őket
- Lépj velük kapcsolatba
- Tanítsd őket
- Mutasd meg, hogy fontosak számodra
Plusz tipp: A Facebook nagyszerű felület, de nem érdemes mindent egy lapra feltenni. Használd a többi közösségi oldalt is. Használd őket a Facebookkal együtt, hogy még sikeresebb lehessen vállalkozásod.