Azt vettem észre magamon, hogy egyre kevésbé tudok olvasni. Borzasztó érzés. Általános iskolában az összes francia klasszikust kiolvastam, nem volt olyan kötelező olvasmány, amit ne évekkel azelőtt rágtam volna végig, mielőtt feladták. Rengeteg regényt és rengeteg újságot olvastam. Egy dolog, hogy az offline újságírás meghalt, és lassan az összes papír alapú újság is meg fog, de mégis csak borzasztó, hogy ilyen papíros újságot valamikor a 2000-es évek végén vettem utoljára. A Costában néha kapok Forbes magazint, az ilyen ingyenes vagy ingyenesnek tűnő újságok landolnak néha nálunk, de sokszor ezek is olvasatlanul mennek a papírgyűjtésbe. Nagyon szomorú ez. Könyveket csak azért is olvasok, de hát nagyságrendekkel kevesebbet, mint régen.
Bár a lányom is nagy könyvolvasó, a Youtube a nagy szerelme. 5 giga mobilnetet simán megeszik egy hónapban, pedig otthon wifin van. Youtube és Insta. Az összes Youtubert ismeri. Te is szeretsz videókat nézni? Mindenki más is – a videók az internet legnépszerűbb tartalmainak számítanak, és ha az ember kicsit kinyitja a szemét, akkor nem nehéz megérteni, hogy mi az oka ennek. A videók látványos, audiovizuális anyagokon keresztül segítenek olyan információkat közölni egy célközönséggel, amire az írott szöveg és az egyszerű fényképek képtelenek. Ez hihetetlenül értékes marketingeszközökké teszi őket.
A videófogyasztás egyre csak nő és nő az interneten – a becslések szerint mindössze két éven belül a fogyasztói internetforgalom 80%-át teszi majd ki.
De térjünk is vissza rögtön a videó és a marketing kapcsolatára, merthogy ez a legfontosabb szempont egy cég vagy vállalkozó számára, ha a videókról van szó. A Brightcove nemrégiben végrehajtott kutatása szerint a nézők közel fele állította magáról, hogy a vásárlás mellett döntött, miután látott egy márkás videót a közösségi médián, illetve a megkérdezettek egyharmada vette fontolóra a vásárlást egy videó után.
A fogyasztók több mint 80%-a tart kapcsolatot valamilyen márkával a közösségi médián, és több mint 40% állítja, hogy ez a kapcsolattartás márkás videók megtekintésével történik. Mindezek után talán nem is olyan meglepő, hogy a felhasználók egyharmada a videót jelölte meg kedvenc márkás tartalomtípusaként.
A YouTube tekintélye nem elhanyagolható – a platform a második legnépszerűbb a Facebook után, de még így is messze elhagyja az összes többi közösségi hálózatot.