Amennyiben munkád része a közösségi médiával foglalkozni, biztosan tudod, hogy a vizuális tartalmak mindennél többet érhetnek. Vírusvideók (nem rosszindulatú, csupán hirtelen nagy népszerűségre szert tett videók), mémek, vagy egyszerű képes listák – csupán néhány példa arra, hogy hogyan teheted online tartalmaidat színesebbé, és érdekesebbé a célközönség számára.
A képek nagy előnye, hogy bármilyen témában hasznosak lehetnek. Egy kép a csapatról munka közben például remek módja annak, hogy az ügyfeleket vagy rajongók betekintést nyerhessenek a színfalak mögé. Rövid videó, vagy fotó egy termékről – az emberek erre vágynak, ezért fontos, hogy megadjuk nekik.
Millió módja van annak, hogy egy brand népszerűbbé válhasson a képek és videók által, most felsorolunk néhány hasznos tippet, hogy mikre érdemes odafigyelni!
Figyeljünk oda a célközönség igényeire
Vegyünk egy egyszerű példát: tegyük fel, hogy egy elit iskola Facebook-oldalát kezeljük. Egy, az iskola udvarán játszadozó macska talán szórakoztató lehet a diákok számára, de mit szólnának hozzá azok a szülők, akik ebbe az intézménybe szeretnék beíratni gyermeküket?
A marketing a célközönség igényeinek kielégítéséről szól – egyetlen stratégia nem lehet sikeres minden szituációban, és ez a vizuális médiára is vonatkozik.
A képek és videók forradalma
Csak meg kell nézni a legnépszerűbb közösségi platformokat, és egyértelműen láthatjuk, hogy a vizuális média uralja az internetet: Imgur, Tumlr, Pinterest, Instagram, YouTube, Snapchat – órákig sorolhatnánk a sikeres kép- és videómegosztó oldalakat. Nem feledkezhetünk meg a Facebookról, Google+-ról és a Twitterről sem, hiszen ezek közösségi oldalak is nagy hangsúlyt fektetnek a képekre.
Gyakran a specializálódott cégek is sokkal nagyobb népszerűségre képesek szert tenni, mint bármilyen más módszerekkel. Azokról a szervezetekről van szó, amelyek szolgáltatásai vagy termékei nem feltétlenül a ’hétköznapi’ emberek számára készülnek. A Facebook vagy Instagram használatával ők is sokkal nagyobb felületen reklámozhatják saját magukat.
Itt van például a General Electric Instagramja – valószínűleg kevesen vásárolnak majd turbinákat otthonra, de rendkívül látványos, ahogyan bemutatják őket képeken. Egy másik remek példa a NASA YouTube csatornája – lélegzetelállító videók a világűrből. Ha csak egy embert is rávesznek ezzel arra, hogy támogassa a munkájukat, akkor máris sikerről beszélhetünk.
Amit mindenki szeret – infográfok
Az infográfok tökéletes eszközök arra, hogy képek és szöveg kombinálásával egy magával ragadó, látványos, és érdekes tájékoztatót adjunk a célközönségünknek.
Amennyiben ilyen módon szeretnénk népszerűsíteni brandünket, fontos, hogy egyensúlyozott ábrákkal és információkkal lássuk el azokat. Ez természetesen minden esetben változó lesz, hiszen a szolgáltatás vagy termék jellege befolyásolja majd, hogy mennyi a nélkülözhetetlen feltüntetendő információ.
Az alábbi példában azt olvashatjuk, hogy mi történik az ember szervezetével, miután megiszik egy adag kólát – ugye, hogy mennyivel könnyebben emészthető, és figyelemfelkeltőbb, mint egy egyetemi tanulmányhoz hasonló szöveges leírás?
Újabban hódítanak az interaktív infográfok is – ezek segítségével a szükséges információ megjelenítése mellett lehetőségünk van jobban kifejteni egy-egy pontot úgy, hogy a látogató vagy felhasználó döntheti el, hogy miről szeretne többet megtudni, és ezért nem kell félbehagynia a látványos infográf böngészését. Animációkat, linkeket vagy videókat is elhelyezhetünk bennük. Az ilyen interaktív tartalmaknál fontos odafigyelni arra, hogy minden eszközön (számítógép, laptop, okostelefon, tablet…) élvezhető legyen a megtekintés.
Mozgó képek hanggal, avagy videók
A multimédiás marketing koronázatlan királya egyértelműen a videó. Mindenkivel megesett már, hogy egy álmos hétfő reggelen kedvenc autós vagy főzőműsorát nézegette a YouTubeon a helyett, hogy munkába készülődött volna.
A videók mindenre jók – segítségünkkel nem csupán termékeket vagy szolgáltatásokat mutathatunk be, de használat közben is láthatják ezeket az érdeklődők.
A videós tartalmak jelentik a tartalommarketing jövőjét. Egyes becslések szerint 2017-ben az összes internetes adatforgalom 69%-át a megnézett videók teszik majd ki. Ez elképesztő mennyiségű megtekintett videót jelent majd, nem csupán naponta, hanem minden percben, egész évben, megállás nélkül. Bár hatalmas számokról beszélünk, mindez egyáltalán nem meglepő a mai digitális világban.
Bármilyen szolgáltatást vagy terméket próbálsz eladni weboldaladon, videós reklámokkal biztosíthatod, hogy sokkal több ember érdeklődését kelted majd fel.