Ma néhány konkrét ötletet sorolunk fel, amiket bátran felhasználhatsz saját tartalomstratégiádban is!
Általános tippek a tartalommarketinghez
Ha szeretnél új tartalomötletekkel előállni, akkor íme néhány jó tanács, amik lendületet adhatnak kreativitásodnak.
Készíts diavetítéseket legjobb tartalmaidból
Gyűjtsd össze webhelyed vagy blogod legjobban teljesítő cikkeit, és oszd meg azokat diavetítésként a SlideShare platformján.
Írd össze, hogy miket jobb elkerülni
Bizonyára többféle hasznos listacikket írtál már közönségednek arról, hogy miket érdemes kipróbálniuk vagy csinálniuk bizonyos helyzetekben. Csavarj egyet ezen a formátumon, és gyűjtsd össze azokat a dolgokat, amiket jobb, ha nem csinálnak vagy elkerülnek.
Emeld ki a hét kérdését
Nézd át azokat a kérdéseket, amelyeket ügyfeleidtől az előző hét folyamán kaptál, mert biztosan találsz majd köztük ötleteket új tartalmak elkészítéséhez. Ha látsz egy nagyon jó kérdést, vagy egy olyat, amit mostanában többen is feltettek neked, akkor válaszold meg azt részletesen egy új posztban.
Beszélgess szakértőkkel
A szakértőkkel készített interjúk nem csak egyszerűen elkészíthető tartalmak, hanem nagyon értékesek is. A beszélgetést szöveges cikként, illetve akár videó vagy hang formájában is publikálhatod a megfelelő platformokon.
Videós tartalomötletek
A videó népszerű és hatékony tartalomtípus a közönség figyelmének megragadására és megtartására. Nem mindenkinek van ideje végigolvasni egy blogbejegyzést, azonban már egy néhány perces videóban is rengeteg információt átadhatsz nézőidnek.
Dobj fel valami egyébként unalmasat
Egy termék minőségét ugyan könnyű szavakba önteni, de humoros, szórakoztató stílusban ábrázolni már egészen más kérdés. A videómarketing erre is lehetőséget nyújt. Persze ehhez némi kreativitásra lesz szükség, de ha sikerül megtalálni az egyensúlyt az informatív és szórakoztató jellegek között, akkor nyert ügyed van.
Vidd be ügyfeleidet a kulisszák mögé
Mutasd meg ügyfeleidnek céged azon arcát, amit ritkán láthatnak. Hol készülnek termékeid? Hogy dolgoznak munkatársaid? Természetesen ne ossz meg céges titkokat a nagyvilággal, de közönséged biztosan értékelni fogja, ha néhány videó vagy kép erejéig veled tarthatnak a színfalak mögé.
Vond be közönségedet
A média (legyen bármilyen formátumú is) akkor a leghatékonyabb, ha közönséged képes elmerülni enne. A cél az, hogy követőid is márkád részének érezhessék magukat, ezért olyan tartalmakat kell kínálnod nekik, amik vonzzák őket. Nem, nem feltétlenül kell virtuális vagy kiterjesztett valósággal foglalkoznod ehhez. A jól összeállított videós tartalmak, amelyek aktivitásra ösztönzik az ügyfeleket sokat segíthetnek közönséged megőrzésében.
Közösségi médiás tartalomötletek
A közösségi média szintén nagyszerű csatorna a tartalmak megosztására. Ne feledd, hogy a különböző platformokon más formátumú és jellegű tartalmakra számítanak a felhasználók, amikhez minden esetben igaznodnod kell majd.
Ismerd meg közönséged gondolkodását és nyelvezetét
A közönségek sokkal pozitívabban reagálnak a márkakommunikációkra, ha azt érzik, hogy az adott márka a saját nyelvükön szólítja meg őket. Mutasd meg, hogy tisztában vagy az érzelmeikkel, a gondolkodásmódjukkal, hogy személyesebb, közvetlenebb üzenetekkel célozhasd meg őket.
Hass az érzelmekre
Közönséged közvetlen megcélzásához nem elég a kiváló minőségű termékeidről beszélni. Ha szeretnéd megtartani a figyelmüket, akkor valamilyen érzelmet kell kiváltanod belőlük. Hogyan tudnád felvidítani őket? Hogyan tudnád emlékeztetni őket egy olyan problémára, amivel már rég óta küzdenek (és milyen megoldást kínálsz erre nekik)?
Lehelj életet márkádba
A cégek már rég óta használnak kabalákat marketingjükhöz, méghozzá nem véletlenül – ezek a figurák emlékezetessé, szerethetőbbé teszik a márkákat, és saját életre keltik azokat a kabalák személyében. Állj elő te is egy olyan figurával, amivel közönséged azonosulni tud, és amin keresztül még közvetlenebb módon kommunikálhatsz velük.