AMP - Tartalommarketing – 10 ok, amiért azonnal be kell vezetned ezt az eszközt marketing stratégiádba!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tartalommarketing – 10 ok, amiért azonnal be kell vezetned ezt az eszközt marketing stratégiádba!
2014/07/01
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Egy statisztika szerint a fejlett országok cégeinek háromnegyede készül büdzséjének nagyobb részét tartalommarketingre fordítani ebben az évben. Mi az oka, hogy hirtelen ennyi cég látta meg a lehetőséget a tartalommarketingben? Nézzük át együtt! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1 – A Google tartalmat vár tőlünk

Ahogy az már ismeretes, a Google a minőségi, releváns tartalmakat szereti, azonban nem a Google az oka annak, hogy egyre többen fektetnek be a tartalommarketingbe. Éppen fordítva áll a helyzet, a Google a hatása a tartalommarketingbe való befektetésnek.
Ha sikerül érdekes tartalmakat közzétenned, amelyekről másik is beszélnek (komment, like, megosztás, látogatás, stb.), azt a Google előbb-utóbb észreveszi. A Google célja az, hogy minél hasznosabb eredményekkel lássa el azokat, akik az ő keresőjüket használják, ezért igyekszik olyan tartalmakat megjeleníteni nekik a keresőlistában, amelyek erősek, érdekesek, és nem csak szerinted, vagy szerintük, hanem más valódi emberek szerint is.
 

2 – A vásárlók reklámkerülése és intenzívebb tartalomfogyasztása

Szinte bármilyen termékről is legyen szó, a vásárló nem annak reklámját keresi, hanem az arról szóló professzionális, objektív tartalmat. A lényeg tehát már nem az, hogy mennyire jó a reklámod, hanem az, hogy mennyire jó is a termékről szóló tartalom! Gondolom te sem nagyon kattintasz bannerekre, reklámokra, ahogy én sem, és szinte senki az Interneten. De ha van egy probléma, mely érdekel, az arról szóló cikket biztosan elolvasod. Mit is jelent ez konkrétumokra lefordítva? Ha látsz egy naptej bannert, biztos nem kattintasz rá, hiszen már nagyon unod az ilyesmit. De ha a Facebookon egy oldal vagy az ismerőseid megosztásában találkozol egy olyan cikkel, mely azt latolgatja, hogy mi a veszélyesebb, a magadra kent naptej, vagy a sugárzás hatása, melyik okoz inkább bőrrákot, akkor azt valószínűleg elolvasod. A cikkbe belerejteni annak a naptejnek a nevét, mely a tesztek szerint hatékony, de természetes anyagokból készült, már nem nagy feladat. Máris meg vagy győzve arról, hogy a nyaralásra csak ezt a naptejet viszed, és ezt biztosan. 
A cikkeknek, videóknak és bármilyen nem reklámjellegű értékes tartalomnak köszönhetően a cégek úgy tudnak kapcsolatba lépni célközönségükkel, amire ők is számítanak, ezért ezt fontos kihasználni.
 

3 – A tartalom a vásárlási folyamat minden szakaszában visszaköszön

A tartalommarketing egy olyan lehetőséget jelent, ami a vásárlás egész folyamatát végigköveti. A tartalom információval lát el a termék minden szempontját illetően, felkelti az érdeklődést, bemutatja az előnyöket, a legapróbb részleteket is elárulja a vevőnek, hogy az kellőképp informált és érdekelt legyen a termék vásárlásáig. A boltban talán már a kiszolgáló segítségét sem kell kérnie, talán nála is többet tud majd, hiszen olvasott róla, látta azt egy videóban.
 

4 – Te vagy a szerkesztő

A tartalommarketing lehetővé teszi a cégek számára, hogy teljes kontrollt élvezzenek az általuk gyártott és kiadott tartalmak felett, így maguk alakítják a cég üzenetét. Nem kell megfelelni egyetlen kiadónak sem, mások utasításait követni, így az információ vagy üzenet nem torzul.
 

5 – Hosszabb ideje létezik, mint gondolnád

A tartalommarketing kapcsán sokszor úgy fogalmaznak, mintha ez lenne az év slágere, a nagy újdonság, azonban olyasmiről van szó, ami már régóta létezik, csupán most kezd fontossá válni, most kezd sokakat foglalkoztatni. Ha ismered a horizontális keresőoptimalizálás fogalmát, melyet már 6 éve tanítunk az egyetemen, akkor már te is régen kapcsolatba kerültél a tartalommarketinggel. 
 

6 – A jó tartalom hűséges közönséget alakít ki

Valaki látta a reklámod, megvette a terméket, hova tovább? Azok a tartalmak a leghasznosabbak, amelyek a vevőt nem csak az eladás előtt, de azután is érdeklik, ettől válnak igazán elkötelezett rajongóvá, törzsvásárlóvá. Emiatt iratkoznak fel a hírlevélre, követik blogodat, közösségi oldalad.
Írj cikkeket, készíts videókat azzal kapcsolatban, hogyan hozhatják ki vásárlóid a legtöbbet a termékeidből, hogyan használják őket helyesen, hogyan tartsák karban őket, stb. Ezzel visszatérő és fontos vásárlókat fogsz nyerni. Ha jól intézed a dolgokat, később ezek a fontos vevők lesznek azok, akik személyes blogokon vagy más felületeken írnak termékeidről, tehát szinte neked írnak tartalmakat.
 

7 – Így lesz valakiből élete végéig a te vásárlód

Lehet, hogy kicsit túloztam ebben az alcímben, de valóban hosszú távú kapcsolatok kiépítésére a legjobb mód a folyamatos és magas színvonalú tartalomgenerálás. Az emberek szívesebben nézegetnek hasznos cikkeket ahelyett, hogy folyamatosan reklám típusú hírleveleket kapjanak. Ha te adsz nekik valamit (hasznos információt) akkor barátként, szakértőként sőt esetleg rajongóként tekintenek rád! 
 

8 – Jó módja a kapcsolatépítésnek és növeli a morált

Nem csak a vevők számára fontosak a jó tartalmak mivel az is lehetséges, hogy majd későbbi munkavállalóid ez alapján találnak rád, vagy ezek segítenek neki meghatározni mit is képviselsz, ők szeretnék-e ugyanezt.
Ha írásaid tükrözik a márkádat és cégedet, annak munkamorálját, hangulatát, könnyen rátalálhatsz pontosan arra a munkatársra, aki a legtöbbet tudja nyújtani neked is, cégednek is. Emellett érdemes a jelenlegi munkatársakat is bevonni. Legyenek a cég bármely osztályán, mindenkinek van véleménye, ötlete vagy kérdése. Ha ezeket mind magadhoz gyűjtöd, rengeteg ötleted lesz tartalmak írására és egyúttal alkalmazottaid is szívesebben fognak ötletekkel fordulni hozzád. Ha egy munkatárs ötletéből cikk készül, nevét és fotóját akár mellé is írhatod, ez neki még jobban fog esni, az olvasók pedig arcok tudnak majd kapcsolni az íráshoz, gondolathoz.
 

9 – Akár piacvezetővé is válhatsz a tartalommarketingnek köszönhetően

Sok márka akad, akik nem szeretik, ha emlegetik őket az interneten, hiszen az egy óriási és szinte kontrollálhatatlan felület. Inkább nem tesznek olyat, ami miatt kritikát kaphatnának, maradnak a hagyományos módszereknél.
Azonban amikor téged vagy cégedet emlegetik, az mindig jó – a negatív reklám is reklám. Ha beszélnek rólad, az azt jelenti, hogy érdekled őket, érdekes, amit csinálsz, amit képviselsz, ezáltal több és több ember ismer meg téged. A megjegyzésekre reagálhatsz saját oldaladon tartalom formájában, amivel beszélgetést kezdeményezel, ami talán tovább is folytatódik.
 

10 – A tartalommarketing erős megtérülést generál

Sokakat az is – jogosan – foglalkoztat, hogyan fog megtérülni a tartalommakerintgbe fektetett idő és pénz, hogy lehet mérni azt? Az a jó, hogy a tartalommarketing sikeressége valóságban is mérhető, és sok esetben háromszor nagyobb megtérülést hoz, mint a fizetett hirdetések.
 
A reklámokkal ellentétben a tartalmak mindig a helyükön lesznek, láthatóságuk megújítására nem lesz szükséged további befektetésre, a látogatottságot pedig egyszerűen tudod mérni az Analyticsnek köszönhetően.
 
Ha nem tudod, hogyan indulj el a tartalommarketingben, hogyan építsd be saját marketing stratégiádba, keress meg minket, segítünk! Tartalomgenerálásban, keresőoptimalizálásban, Facebook rajongók szerzésében mellett állunk, havidíjas csomagjaink keretében! Komplex marketing stratégiát dolgozunk ki, melyet veled egyeztetve meg is valósít csapatunk! Vedd fel velünkk a kapcsolatot, kattints ide! 
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.