A Volkswagen-nek azonban minden bizonnyal sikerült elkészítenie az idei év leghatásosabb reklámját, amely már-már inkább társadalmi célú, mint vásárlásra ösztönző reklám.
Miben állt sikerük titka?
A reklám hátborzongató mivoltán, amelynek keretein belül a nézőket is bevonta a történetbe, nem is akárhogyan!
Erre a lehető legjobb színteret választotta a cég: egy hong kongi multiplex mozivásznán tűnt fel a kis videó a film vetítésének kezdete előtt lefutó reklámok között. A különbség azonban az volt, hogy ez a reklám minden bizonnyal meg is maradt az emberekben.
A kisfilmen egy autót láthattak a nézők a sofőr szemszögéből, amint nagy sebességgel halad előre egy egyenes úton. Ezt követően egy program segítségével a bent ülő emberek mobilján értesítést generáltak – mire természetesen mindenki azonnal a telefon után kapott.
Ami ezután történt, az sokkoló: a videóban ugyanis az autó ekkor hatalmas lendülettel ütközött egy fának, természetesen erős hanghatások közepette. Az emberek pedig tágra nyílt szemekkel figyelték a képernyőt, és értették meg az üzenetet:
„A mobiltelefon használata vezető helyen szerepel a balesetek kiváltó okai között”.
A videót megtekintheted itt:
Mi az, ami ilyen sikeressé tette a reklámot?
Az emberek személyenként lettek érintettek a videóban, így sokkal hatásosabb, valóban sokkoló volt az élmény – mindenki sajátjaként élte meg. Az olyan élmény pedig, amelyet saját maga él át a néző sokkal inkább megmarad, mint egy akármilyen megható vagy hátborzongató történet.