A közösségi média marketing, de leginkább az Instagram szerepét sok étterem, kávézó túlértékeli, hatalmas erőforrásokat fektetve ezen marketing eszközök működtetésébe. Főleg nagy hiba ez akkor, ha még a legfontosabb alapok, egy hatékony, keresőoptimalizált honlap sem áll rendelkezésükre. Egy ilyen honlap ára villámgyorsan megtérül, míg a közösségi média marketingre fordított összegek sokkal hosszabb távon.
Mások azonban még a minimumot sem teljesítik, mely a Facebook, Instagram, Google Plus jelenlétet illeti. Pedig a különböző ételekhez és italokhoz kapcsolódó hashtagek elképesztően népszerűek, és a napi szinten feltöltött képek jelentős részét képezik az Instagramon, nem is beszélve egyéb népszerű közösségi szolgáltatásokról. Nagyon valószínű tehát, hogy a vendégeid is közzétesznek ilyen jellegű képeket, de vajon téged is megemlítenek benne? A közösségi média marketing lényege a „közösségi” szón van. Ha az a marketing, amit az Instán végzel, nem közösségi, csupán posztolgatás, biztos, hogy kidobott pénz és idő, minden, amit ráfordítottál.
Fontosak a közösségi oldalakon megtalálható értékelések is, éppen úgy, ahogy a Tripadvisor vagy Foursquare értékeléseket is napi szinten kell figyelned, ha vendéglátóipari egységed van. Az emberek 88 százaléka az internetes értékelések és kritikák alapján dönti el, hogy ellátogat-e egy étterembe vagy bárba, ezért fontos, hogy megfelelő digitális stratégiánk legyen ezen a téren is.