AMP - 10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad
2013/10/24
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Róma sem egy nap alatt épült. Egy sikeres weboldalt sem elég egy nap alatt létrehozni. 15 éve dolgozom az online marketing területén, sok száz ügyféllel, több ezer weboldallal találkoztam már.  Tanultam a sikeresekből és a sikertelenekből is. Ebből a tudásból adok át most neked alábbi cikkemben. A következő tippekkel sikeres weboldalt hozhatsz létre, amelyek majd vonzák a látogatókat, és pénzt hoznak neked.
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

 

 

1. Tervezz, és csak utána cselekedj!

Egy weboldalt bárki létrehozhat, majd promotálhatja azt. De ahhoz, hogy ez valóban hatékony honlap legyen, át kell gondolnod az egész felépítést, működést, tartalmat, kinézetet.  Ha nem vagy benne biztos, hogy jó az irány, amit elképzeltél, lehet hogy sosem lesz sikeres az oldal, így nem tudsz hasznot húzni belőle, de még káros is lehet. Maga a weboldal csak egy kis része lehet annak az internetes birodalomnak, mely céged vagy márkád köré épül, de mindenképp meg kell határoznod az oldal szerepét ebben a birodalomban. Esetleg egy microsite lesz? Vagy egy teljesen egyedi weboldal? Webáruház? Esetleg az országban mindenkinél jobbat nyújtó ágazati  mikroportál? Határozd meg, tervezz, és csak azután kezdj el építkezni.
 

2. Kerüld el a dizájn hibákat

A jó tartalmak jó weboldalt érdemelnek, azonban mit érnek eredeti tartalmaid, ha azok egy rosszul megszerkesztett oldalon találhatók? Hiába gondolják sokan, hogy a külső nem minden, a weboldalaknál igen is sokat számít egy gondosan kiválasztott betűtípus vagy szín. Az első benyomás szinte a legfontosabb. Ha látogatóid már első alkalommal reklámokkal szembesülnek, amiktől nem találják az oldal tartalmait, valószínűleg soha többet nem térnek vissza hozzád. Az ilyen hibák a látogatóktól, és ezzel a bevételtől való elesést jelentik. Weboldalad megjelenése olyan, mint az üzleted kinézete. Nem szeretnéd vevőidet egy omladozó falú, giccsesen berendezett üzletben fogadni igaz? Milyen a jó dizájn? El kell keserítselek! Nem biztos, hogy olyan, amilyen a te ízlésed! Az emberek sokfélék, te lehet, hogy nem az átlagot képviseled! Bízd rá magad a szakemberekre, ők tudják, mik a mai trendek! Nem mondom azt, hogy ne tükrözze vissza személyiséged a weboldalad, de hagyd magad meggyőzni. Ki a jó dizájner? Aki tanulta a szakmáját, nem csak egyszerűen ért a Phtoshophoz… Nem árt, ha művészi vénája is van! Az offline dizájnerek, bármilyen jók is legyenek saját szakmájukban (szórólap, újság, bemutatkozó anyag szerkesztés), ritkán értenek a webdesignhoz, ez egy külön szakma! 
 

3. Legyenek ingyenes, vagy fizetős tartalmaid

Egy kis kóstolót mindenki szeret kapni. Ha weboldaladon tartalmakat, tanácsokat, szolgáltatásokat árulsz, adnod kell egy kis ingyenes próbát! Igen fontos meghatározni, hogy oldaladon fizetős vagy ingyenes tartalmakat teszel közzé, esetleg a kettő kombinációját használod. Akadnak látogatók, akik azonnal elhagyják oldaladat, amikor szembesülnek vele, hogy minden tartalmad fizetős. Ha a két technikát alkalmazod, látogatókra is szert tehetsz, melyek nagy részét akár fizető vendégekké alakíthatod. Bár az interenetezők nagy része már hozzászokott, hogy ingyen találja meg a kellő tartalmakat, új felmérések szerint egyre többen áldoznak pénzt minőségi tartalmakért. Mindhárom lehetőséget szem előtt kell tartanod, nehogy sokkold látogatóidat valamelyik rossz döntéseddel.
 

4. Weboldalad forgalmának növelése

A legszebb, legjobb dizájnnal rendelkező weboldal sem ér sokat, ha te vagy az egyetlen aki kattintgat rajta. Egyetemista hallgatóimnak azt szoktam mondani, hogy ha elindítottad a weboldaladat, de azt senki nem látogatja, olyan, mint boltot nyitni a sivatag közepén, vagy integetni a sötét szobában: senki nem veszi észre. Van pár kulcsfontosságú lépés, amiket akár már most is alkalmazhatsz weboldalad indításánál. Ezekkel feldobhatod weboldalad forgalmát és naponta visszatérő látogatókat szerezhetsz. A két legfontosabb eszköz a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing. Fizetsz értük, vagy magad próbálod ezekben elérni a jó pozíciókat, csak döntés kérdése! 
 

5. Marasztald látogatóidat!

Sok weboldal tulaj arra koncentrál, hogy látogatókat szerezzen egy-egy tartalmához, de sokan nem foglalkoznak vele, hogy a látogató az oldalon is maradjon. Egy sikeres oldal nem csak az egyedi látogatások számában nyújt kiemelkedő teljesítményt, de vezeti őket az aloldalakon. Linkeld aloldalaidat a különböző cikkekben, hogy sok visszatérő látogatót szerezz. Nyújts olyan tartalmakat, amelyekért érdemes visszajönni!
 

6. Keresőoptimalizáld oldalad

Weboldalak milliói versengenek a látogatókért, így a keresők első helyeire való bejutás keresőoptimalizálás nélkül szinte lehetetlen. A nagy cégeknek, híres márkáknak erre nincs feltétlenül szükségük, azonban a kis és középvállalkozásoknak, újonnan induló cégeknek annál inkább. Az online térben való versenyhez mindenképp keresőoptimalizálnod kell, onsite és offsite módszerekkel, hogy előnyhöz juss partnereiddel szemben.
 

7. Tegyél szert bevételre látogatóid elüldözése nélkül

Rengeteg weboldal felületeinek kiárusításával, bannerekkel tartja fent magát. Ezen kívül ott vannak a pop-upok és a többi különböző reklámfajta, melyek már túláradnak a világhálón. Az évek alatt, rengeteg új módszert fejlesztettek ki, amelyekkel pénzt kereshet egy weboldal. Fedezd fel azokat a lehetőségeket, amelyek bevételt jelenthetnek neked. Ne reméld, hogy egy csapásra gazdag leszel, de idővel látni fogod az eredményeken, hogy megérte a fáradság.
 

8. Használd ki online sikeredet, csinálj belőle minden formában pénzt

Egész könnyű módszernek tűnik a webes reklámozás, így érdemes egyes felületeket kiadni weboldaladon, amelyekre adj árajánlatot, majd várd a hirdetőket. Azonban az online versenyre is oda kell figyelned. Azzal, hogy reklámfelületet nyújtasz másoknak, látogatottságot is kell biztosítanod, különben az semmit sem ér a hirdető számára. Meg kell győznöd őket, hogy a te oldalad a tökéletes hely reklámjaik számára. Bizonyítsd be ezt látogatottsági adatokkal, és mindazokat az előnyöket is mutasd meg nekik, amiért a te oldalad felülete jobb, mint a konkurenciáé.
 

9. Találd ki közösségi média stratégiádat

A weboldalakra történő látogatók bevonzására a közösségi média rendkívül hasznos módszer. Legújabb tartalmaidat oszd meg Facebookon vagy Google+-on, vagy egy számodra alkalmas közösségi oldalon, ahol a megosztásokon keresztül virálisan nő látogatóid száma. Ha ezt folyamatosan csinálod, garantáltan nem marad el a siker. Ehhez természtesen egy nagy rajongószámmal rendelkező, jól kezelt oldal (Facebook, Google+) kell, ennek létrehozása egy külön cikk témája. 
 

10. Mérj!

Használd a webanalitikai eszközöket oldalad forgalmának mérésére. Ezekből nem csak pusztán az adatokat tudhatod meg, de tanulhatsz is belőlük, amelyek később még hasznosak lesznek számodra. Megtudhatod, hogy milyen jellegű tartalmak működnek, melyek nem, később ez alapján tudod megfelelő tartalmakkal fenntartani oldalad látogatottságát.  Minden akciódat kövesd nyomon, legyen az a weboldalon vagy a Facebookon. Tapasztalj és tervezd át ezek alapján a munkádat! 
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!

 

 
Honlapkészítés Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.