Mit kínál a SEO egy plasztikai sebészetnek?
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás olyan stratégiák gyűjtőneve, amelyek segítségével láthatóvá, fellelhetőbbé teheted webhelyedet a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. A SEO-hoz azonban nem elég egy mutatós webhelyet létrehozni.
A keresőoptimalizálás során figyelembe kell venned praxisodat és azt, hogy mikre keresnek rá ideális ügyfeleid az interneten. A sikerekhez lépést kell tartanod a legújabb SEO trendekkel és webhelyeden is kiváló ügyfélélményt kell nyújtanod látogatóid számára.
A SEO egy plasztikai sebész számára az ügyfelek és a piac ismereténél kezdődik. Tisztában kell lenned a következőkkel:
- Mik a leggyakrabban keresett kozmetikai eljárások?
- Mik az aktuális szépségtrendek?
- Melyek azok az online platformok, amelyeken az emberek előszeretettel keresnek rá a legfrissebb plasztikai sebészeti információkra?
- Melyek azok az online platformok, amelyeken az emberek plasztikai sebészeti szolgáltatásokat foglalnak maguknak?
Ezen információk birtokában hozzáláthatsz plasztikai webhelyed keresőoptimalizálásához.
Miért fontos a SEO plasztikai sebészetek számára?
1. Segít bekerülni az első keresőtalálatok közé
A keresőoptimalizálás segít bekerülni a Google és más keresőmotorok legfelső találatai közé. Minél magasabban jelenik meg plasztikai sebészeted webhelye, annál több figyelmet kap majd.
A megfelelő releváns kifejezések megcélzásával olyan látogatók érkeznek majd webhelyedre, akik valóban érdeklődnek is szolgáltatásaid iránt.
2. Erősíti a márkaismertséget
Minél több releváns keresésre jelensz meg a találatok között, annál több érdeklődőhöz, illetve lehetséges ügyfélhez jut majd el márkád neve. Ahogy az emberek azt látják, hogy plasztikai sebészeted webhelye több témához kapcsolódó keresésre is megjelenik, előbb-utóbb szakértőként tekintenek majd rád.
3. Segít több forgalmat vonzani webhelyedre
A kereső felhasználók többsége csupán az első néhány találatra figyel oda, ezért minél magasabb pozíciókat sikerül elérned, annál nagyobb webhelyforgalomra számíthatsz. Ez természetesen több lehetséges és valódi ügyfelet is jelent majd praxisod számára.
4. Visszahivatkozásokat szerez
A keresőoptimalizálás során visszahivatkozásokat is gyűjtesz majd, amelyeken keresztül további forgalmat és tekintélyt szerzel webhelyed számára. Amikor egy tekintélyes, szakmai témájú webhely hivatkozik valamelyik tartalmadra, akkor ezzel nem csak a SEO-dat erősíti, hanem azt üzeni saját olvasóinak, hogy megbízható forrás vagy az adott szakterületen.
A legjobb SEO stratégiák plasztikai sebészeknek
A keresőoptimalizálásnak három fő területe van: a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO:
- A technikai SEO olyan szempontokat foglal magába, mint a strukturált adatjelölések, a webhely sebessége és biztonsága, a navigálhatóság és így tovább.
- Az on-page SEO a webhely tartalmainak optimalizálását jelenti. Ide tartozik többek között a metaadatok kitöltése, illetve a kulcsszavak használata.
- Az off-page SEO a visszahivatkozások elhelyezését és megszerzését takarja. Ezek a más webhelyeken elhelyezett, plasztikai sebészeted domainjére mutató linkek mutatják meg a keresőmotoroknak, hogy praxisod egy megbízható szakmai forrás.
Webhelyed szinte összes eleme, és még a webhelyeden kívül elhelyezett tartalmak is befolyásolják a keresőoptimalizálást. Nagyon fontos tehát egy összeszedett SEO stratégiát kialakítani, ami minden ilyen tényezőre kitér.
1. Végezz webhelyauditot
Minden SEO kampány egy alapos webhelyaudittal kezdődik, amelyet általában egy tapasztalt online marketinges vagy SEO szakember végez. Az auditot végző szakember vagy marketinges csapat megvizsgálja a korábbi kampányokat, a megcélzott kulcsszavakat, a legfontosabb mutatókat és a felhasználói élményt is. Ezen kívül a technikai tényezők is nagyító alá kerülnek.
Az auditot követően a megbízott marketinges elmagyarázza majd az eredményeket, és ezek alapján egy stratégiát javasol a további optimalizálásra. Ilyenkor kell megbeszélni a célokat és a költségkeretet is.
Webhelyed és marketinged auditjában segít egészségügyi marketing ügynökségünk: Vedd fel velünk a kapcsolatot most!
2. Optimalizáld webhelyedet a helyi keresésekre
Az emberek általában minél közelebb keresnek maguknak egészségügyi szolgáltatókat, és ez alól a plasztikai sebészetek sem kivételek. Első sorban tehát azokra a lehetséges ügyfelekre kell optimalizálnod, akik rendelőd környékén vennék igénybe szolgáltatásaidat.
Ehhez tudnod kell, hogy pontosan mire és hogyan keresnek rá ideális ügyfeleid, hogy aztán értékes, releváns, helyi jellegű tartalmakat készíthess számukra.
De mitől lesz helyi jellegű egy tartalom? Attól, hogy helyi vonatkozású kulcsszavakat használsz benne. A helyett például, hogy a „ráncfelvarrás” szóra optimalizálnál, célozd meg a „ráncfelvarrás Egerben” kifejezést, amire sokkal enyhébb verseny jellemző, mégis több helyi érdeklődésű ügyfelet érhetsz el vele.
3. Kínálj olyan tartalmakat, amik tényleg hasznosak ügyfeleid számára
Célközönséged egy része egyáltalán nem biztos benne, hogy szeretné-e igénybe venni plasztikai szolgáltatásaidat, és egyelőre csak megbízható szakmai forrásokból szeretne tájékozódni ebben a témában, mielőtt meghozná a döntését.
Ezeket az érdeklődőket kell megcéloznod hasznos, releváns tartalmaiddal, hogy szakértői pozícióba helyezhesd magadat előttük.
Az ehhez szükséges adatok megszerzéséhez kérdőíveket, egészségfelmérő eszközöket és kulcsszókutató eszközöket is felhasználhatsz.
4. Emeld ki szolgáltatásaid értékét
Egyes érdeklődőknek csupán egy kevés ösztönzésre van szükségük, hogy meghozzák a döntésüket. Mutasd meg tehát nekik, hogy milyen értékeket is kínálnak számukra plasztikai szolgáltatásaid. Ezt szemléltetheted többek között korábbi ügyfeleid visszajelzéseivel, az elnyert szakmai díjakkal, illetve előtte/utána képekkel is (ha erre írott engedélyt kaptál azoktól, akik a képeken szerepelnek).
Ügyelj rá, hogy elérhetőségeid webhelyed minden oldalán láthatók legyenek. Ezen kívül csak eredeti tartalmakat (képek, videók stb.) használj.