AMP - Mi az a robots.txt, és hogyan segíthet a keresőoptimalizálásban?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a robots.txt, és hogyan segíthet a keresőoptimalizálásban?
2019/01/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A minap egy érdekes dolgot láttam: az egyik étterem hozzá nem értő honlapkészítője kitiltotta a Google robotját a weboldaláról, így az szinte teljesen eltűnt a keresőből. Hogy ez veled ne történhessen meg, ismerd meg a robots.txt fogalmát!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Történt 2018 őszén, hogy egyik ügyfelünk felvett egy új kollégát, egy marketingest. A hölgy a marketinghez sem ért nagyon, de korából kiindulva az online marketingről pedig fogalma sincs. Meg van azonban az a kapcsolatrendszere, mellyel szeret dolgozni, így bármilyen meglepő eredményeket is értünk el az Isten háta mögötti étteremmel, elbúcsúztunk a cégtől, és ők új honlapot készítettek az új marketing ügynökséggel. Nincsen ezzel semmi baj, van ez így néha. A telefonomon azonban megmaradt a Google találatokat figyelő alkalmazásban az étterem, így meglepődve tapasztaltam, mekkorát zuhannak a weboldal eredményei. Kíváncsi lettem, vajon mitől?

 

Ismertem ezt az ügynökséget, tíz évvel ezelőtt bejárta a nevük az online marketinggel foglalkozó világot, egy erős csúsztatás, vagy inkább csalás révén. Saleses kollégájuk ugyanis azzal hívta fel hideg hívásokkal cégek marketingeseit, hogy szeretnének-e a Keresőben az első helyen jönni a legfontosabb kulcsszavakra. Nyilván, mindenki szeretne a Google-ben első lenni, így sokan fizettek nekik, hiszen azt ígérték, BÁRMILYEN szóra az elsők lehetnek, évi pár ezer forintért. Később jött a döbbenet: nem a Google-ről volt szó, az illető cégnek volt egy saját adatbázisa a Neten, és annak keresőjében tudtál helyezeséseket vásárolni. Persze, ez nem sokat ért….

 

Hogy jön mindez a robots.txt-hez? Úgy, hogy ez a zseniális “keresőoptimalizáló cég”  TELJESEN kitiltotta az új honlapból a Google robotját, azt a parancsot adva, hogy NE indexelje a honlap teljes tartalmát. Egy idő múlva aztán szóltam a cégcsoport másik marketingesének, érdemes lenne, megnézni a honlapot, hiszen hatalmas bukásban vannak, valószínűleg az ajánlatkérések is megálltak, a honlap látogatottsága a nulla felé közelít. Igyekeztek Google Ads hirdetésekkel forgalmat generálni, de azt is olyan dilettáns módon, hogy egy nem létező landing oldalra irányították a hirdetést, a hirdetésre kattintó először 404-es hibát talált. 

 

Szóval ezért ilyen fontos a robots.txt. A negatív példa után azonban lássuk, milyen szerepet játszhat a SEO beállítások között, ha jól kezeled. 


Bizony, egy egyszerű szövegfájlnak óriási hatalma van afelett, hogy a keresőmotorok robotjai hogyan bánnak webhelyeddel. Cikkünkben azt szeretnénk megmutatni, hogy hogyan használhatod te is a robots.txt-t a SEO-d fellendítésére, de előbb tisztázzuk, hogy mire is való ez a fájl!

 

étterem marketing Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.