Online marketing kommunikáció az OTA rendszerek elkerülésére
Egyre több szálloda- és üdülőtulajdonos igyekszik minél több közvetlen foglalást megkaparintani létesítménye webhelyén, megkerülve ezzel az online utazási irodáknak fizetett közvetítői díjakat minden egyes foglalást követően.
Az utazási irodák természetesen fontos szerepet játszanak egy turisztikai létesítmény üzleti életciklusában, de mindig érdemes arra törekedni, hogy minél kevésbé kelljen másokra hagyatkozni ilyen téren. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azokat a szállodákat és üdülőket sem, akik nem feltétlenül engedhetik meg maguknak, hogy ügyfélszerzésük egy részét kiszervezzék külső feleknek.
Ha tehát szeretnél minél több közvetlen foglalást bevonzani, akkor a következő tippeket ajánljuk figyelmedbe!
Zökkenőmentes foglalás
Az emberek többsége azért fordul előszeretettel az online utazási ügynökségekhez, mert ezek webhelyei minden tekintetben arra vannak kiélezve, hogy egyszerűbbé tegyék az internetes foglalások lebonyolítását.
Ezzel szemben számos szálloda és üdülőhely még mindig elavult, régi foglalási rendszereket használ webhelyén, nehézkessé téve ezzel a foglalási folyamatot, ami sok „majdnem ügyfelet” egész egyszerűen eltántorít a konvertálástól (ami esetünkben a foglalásokat jelenti).
Az emberek akadálymentes, egyszerű foglalást várnak el egy 2018-ban működő webhelytől, ahol minden egyértelmű, letisztult és gyors, mint a villám. Nem árt továbbá, ha olyan bizalmi jelzések is megtalálhatók az oldalakon, amelyek a biztonságos pénzátutalást, és adatkezelést igazolják.
Megéri tehát lecserélni a régi foglalási rendszert egy modern, akadálymentesített verzióra, ami pofonegyszerűvé teszi a folyamatot, és ezzel több ügyfelet tart meg az utolsó konverziós lépésig.
Az, hogy a Te weboldalad mennyire felhasználóbarát, és persze mennyire keresőbarát, egy online marketing audit gyorsan eldönti! Olvass erről többet! Kattints IDE!
Kedvezmények és különleges ajánlatok a közvetlen foglalóknak
Számos online utazási iroda szerződése kitér egy olyan árparitási megállapodásra, amely kimondja, hogy a szállodák nem ajánlhatják alacsonyabb áron a szobáikat, mint az utazási iroda.
Szerencsére van néhány kiskapu, ami segít megkerülni ezt a kötöttséget. A szállodák például kínálhatnak olyan különleges csomagokat, amelyeket a vendégek csak közvetlen foglalás esetén igényelhetnek. Ez lehet például egy ingyenes masszázs, egy üveg vendégváró pezsgő az érkezést követően, vagy akár ingyenes fuvar biztosítása érkezéskor a szállodáig, és esetleg vissza a kijelentkezés után.
A különböző kuponkódok kiküldése emailben vagy közösségi csatornákon egy másik erős ösztönző lehet a közvetlen foglalásokra. Ez egyrészt nem sérti az online utazási irodákkal kötött szerződést, másrészt erősíti az ügyfelek márkahűségét is, különösen a visszatérő foglalóknál.
Egy tartalmilag is vonzó webhely
Az online utazási irodák nem csak technikailag, hanem tartalmilag is naprakész webhelyekkel várják ügyfeleiket. Rengeteg olyan hasznos, utazással, szállásokkal és egyéb, turizmussal kapcsolatos információt prezentálnak a nyilvánosságnak, amelyekért az emberek szívesen keresik fel ezeket az oldalakat, hiszen fontos újdonságokat tanulhatnak róluk.
Ha tehát fel szeretnél zárkózni, akkor hasonlóan kreatívvá kell válnod webhelyed tartalmait illetően. Egy saját blog pontosan ezt segít megvalósítani. Létesítményed blogján hasznos tudnivalókat, például a közeli éttermek és egyéb lehetőségek értékelését, bemutatását oszthatod meg, vagy akár egy-egy kulisszák mögötti pillanatot is szállodád hétköznapijaiból.
Érdemes ráfókuszálni a videókészítésre is, hiszen a statisztikák szerint ezek többszörösen lekörözik a szöveges és más jellegű tartalmakat.
Bármilyen tartalomról is legyen szó, ha egy hivatkozás tartozik hozzá, akkor megosztható a közösségi médiás platformokon is. Ez segít, hogy több átkattintást és ezzel több lehetséges közvetlen foglalást szerezz.
Hiteles vélemények és értékelések webhelyeden
Az emberek többsége számos online véleményt és értékelést elolvas egy termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt megvásárolná azt – így megy ez az internetes szállásfoglalásoknál is.
Az online utazási irodáknak megvan az az előnyük, hogy webhelyükön függetlenül hasonlíthatják össze egymással partnereik (szállodák, üdülők, stb.) kínálatát, megkönnyítve ezzel a választást, ami sokat dob a felhasználói élményen.
Erre különálló létesítményként nem feltétlenül van lehetőséged webhelyeden, azonban van valami, ami szintén kifejezetten hatékony lehet a lehetséges ügyfelek megnyerésére – korábbi, elégedett látogatóid pozitív véleményei. Gyűjts össze minél több nyilvános online értékelést a legjobbak közül, lehetőleg úgy, hogy ügyfélköröd minden halmaza képviselve legyen ezek között.
Persze nem árt néhány olyat is kiemelni, amelyek bizonyos kulturált kritikát is tartalmaznak, hiszen ettől sokkal hitelesebbnek tűnik majd márkád az érdeklődők szemében.
Online hirdetések a közvetlen foglalások bevonzására
A legegyszerűbben úgy kaparinthatod meg az ügyfeleket az online irodáktól, ha előbb csapsz le rájuk, mint azok. A Google AdWords hirdetéseivel például már a Google-ben keresgélő utazni vágyó felhasználók figyelmét is felhívhatod magadra, különösen ha azok környékeden keresnek éppen szállást maguknak.
A legtöbben manapság egy keresőmotorban (ez a legtöbb helyen a Google) kezdik el megtervezni útjukat, így ez a környezet kiváló a figyelemfelkeltésre a keresőoptimalizálás és a fizetett keresőhirdetések mozgósításával.
Hasonlóképpen hatékonyak lehet még a különböző közösségi platformokon indított hirdetéskampányok, amelyek megfelelő célzással csak az igazán érdeklődő lehetséges ügyfelekhez jutnak majd el.