AMP - A hotel online marketing egyik fontos feladata a direkt foglalások elősegítése, a jutalék fizetés elkerülése.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Több közvetlen szobafoglalást szeretnél? Van néhány tippünk hozzá!
2018/07/29

Az online utazási irodák az OTA portálok egyre többet hasítanak le a direkt szállodai foglalásokból. A hotel online marketing egyik fontos feladata a direkt foglalások elősegítése, a jutalék fizetés elkerülése. A Booking.com a Szállás.hu és társai jelentősen csökkentik a szállodaipar nyereségességét. Szerezz te is direkt foglalásokat, mutatjuk, hogyan!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Online marketing kommunikáció az OTA rendszerek elkerülésére

Egyre több szálloda- és üdülőtulajdonos igyekszik minél több közvetlen foglalást megkaparintani létesítménye webhelyén, megkerülve ezzel az online utazási irodáknak fizetett közvetítői díjakat minden egyes foglalást követően.

 

Az utazási irodák természetesen fontos szerepet játszanak egy turisztikai létesítmény üzleti életciklusában, de mindig érdemes arra törekedni, hogy minél kevésbé kelljen másokra hagyatkozni ilyen téren. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azokat a szállodákat és üdülőket sem, akik nem feltétlenül engedhetik meg maguknak, hogy ügyfélszerzésük egy részét kiszervezzék külső feleknek.

 

Ha tehát szeretnél minél több közvetlen foglalást bevonzani, akkor a következő tippeket ajánljuk figyelmedbe!

 

Zökkenőmentes foglalás

Az emberek többsége azért fordul előszeretettel az online utazási ügynökségekhez, mert ezek webhelyei minden tekintetben arra vannak kiélezve, hogy egyszerűbbé tegyék az internetes foglalások lebonyolítását.

 

Ezzel szemben számos szálloda és üdülőhely még mindig elavult, régi foglalási rendszereket használ webhelyén, nehézkessé téve ezzel a foglalási folyamatot, ami sok „majdnem ügyfelet” egész egyszerűen eltántorít a konvertálástól (ami esetünkben a foglalásokat jelenti).

 

Az emberek akadálymentes, egyszerű foglalást várnak el egy 2018-ban működő webhelytől, ahol minden egyértelmű, letisztult és gyors, mint a villám. Nem árt továbbá, ha olyan bizalmi jelzések is megtalálhatók az oldalakon, amelyek a biztonságos pénzátutalást, és adatkezelést igazolják.

 

Megéri tehát lecserélni a régi foglalási rendszert egy modern, akadálymentesített verzióra, ami pofonegyszerűvé teszi a folyamatot, és ezzel több ügyfelet tart meg az utolsó konverziós lépésig. 

 

Az, hogy a Te weboldalad mennyire felhasználóbarát, és persze mennyire keresőbarát, egy online marketing audit gyorsan eldönti! Olvass erről többet! Kattints IDE!

Kedvezmények és különleges ajánlatok a közvetlen foglalóknak

Számos online utazási iroda szerződése kitér egy olyan árparitási megállapodásra, amely kimondja, hogy a szállodák nem ajánlhatják alacsonyabb áron a szobáikat, mint az utazási iroda.

 

Szerencsére van néhány kiskapu, ami segít megkerülni ezt a kötöttséget. A szállodák például kínálhatnak olyan különleges csomagokat, amelyeket a vendégek csak közvetlen foglalás esetén igényelhetnek. Ez lehet például egy ingyenes masszázs, egy üveg vendégváró pezsgő az érkezést követően, vagy akár ingyenes fuvar biztosítása érkezéskor a szállodáig, és esetleg vissza a kijelentkezés után.

 

A különböző kuponkódok kiküldése emailben vagy közösségi csatornákon egy másik erős ösztönző lehet a közvetlen foglalásokra. Ez egyrészt nem sérti az online utazási irodákkal kötött szerződést, másrészt erősíti az ügyfelek márkahűségét is, különösen a visszatérő foglalóknál.

 

Egy tartalmilag is vonzó webhely

Az online utazási irodák nem csak technikailag, hanem tartalmilag is naprakész webhelyekkel várják ügyfeleiket. Rengeteg olyan hasznos, utazással, szállásokkal és egyéb, turizmussal kapcsolatos információt prezentálnak a nyilvánosságnak, amelyekért az emberek szívesen keresik fel ezeket az oldalakat, hiszen fontos újdonságokat tanulhatnak róluk.

 

Ha tehát fel szeretnél zárkózni, akkor hasonlóan kreatívvá kell válnod webhelyed tartalmait illetően. Egy saját blog pontosan ezt segít megvalósítani. Létesítményed blogján hasznos tudnivalókat, például a közeli éttermek és egyéb lehetőségek értékelését, bemutatását oszthatod meg, vagy akár egy-egy kulisszák mögötti pillanatot is szállodád hétköznapijaiból.

 

Érdemes ráfókuszálni a videókészítésre is, hiszen a statisztikák szerint ezek többszörösen lekörözik a szöveges és más jellegű tartalmakat.

 

Bármilyen tartalomról is legyen szó, ha egy hivatkozás tartozik hozzá, akkor megosztható a közösségi médiás platformokon is. Ez segít, hogy több átkattintást és ezzel több lehetséges közvetlen foglalást szerezz.

Hiteles vélemények és értékelések webhelyeden

Az emberek többsége számos online véleményt és értékelést elolvas egy termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt megvásárolná azt – így megy ez az internetes szállásfoglalásoknál is.

 

Az online utazási irodáknak megvan az az előnyük, hogy webhelyükön függetlenül hasonlíthatják össze egymással partnereik (szállodák, üdülők, stb.) kínálatát, megkönnyítve ezzel a választást, ami sokat dob a felhasználói élményen.

 

Erre különálló létesítményként nem feltétlenül van lehetőséged webhelyeden, azonban van valami, ami szintén kifejezetten hatékony lehet a lehetséges ügyfelek megnyerésére – korábbi, elégedett látogatóid pozitív véleményei. Gyűjts össze minél több nyilvános online értékelést a legjobbak közül, lehetőleg úgy, hogy ügyfélköröd minden halmaza képviselve legyen ezek között.

 

Persze nem árt néhány olyat is kiemelni, amelyek bizonyos kulturált kritikát is tartalmaznak, hiszen ettől sokkal hitelesebbnek tűnik majd márkád az érdeklődők szemében.

 

Online hirdetések a közvetlen foglalások bevonzására

A legegyszerűbben úgy kaparinthatod meg az ügyfeleket az online irodáktól, ha előbb csapsz le rájuk, mint azok. A Google AdWords hirdetéseivel például már a Google-ben keresgélő utazni vágyó felhasználók figyelmét is felhívhatod magadra, különösen ha azok környékeden keresnek éppen szállást maguknak.

 

A legtöbben manapság egy keresőmotorban (ez a legtöbb helyen a Google) kezdik el megtervezni útjukat, így ez a környezet kiváló a figyelemfelkeltésre a keresőoptimalizálás és a fizetett keresőhirdetések mozgósításával.

 

Hasonlóképpen hatékonyak lehet még a különböző közösségi platformokon indított hirdetéskampányok, amelyek megfelelő célzással csak az igazán érdeklődő lehetséges ügyfelekhez jutnak majd el.
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.