Hogy miért olyan fontosak ezek a vélemények? Mert segítenek pozitív márkahírnevet, vagy „reputációt” fenntartani. A vélemények továbbá erősítik a helyi SEO-t is (Google helyezést). A legfontosabb azonban talán az, hogy segítik az ügyfelek dolgát is: ha egy márkáról sok pozitív véleményt olvasnak az interneten, akkor sokkal valószínűbb, hogy azt a márkát választják majd mások helyett.
Több módszerrel is elérheted, hogy ügyfeleid véleményeket írjanak márkádról. Például kiküldhetsz nekik egy emailt, vagy SMS-t amiben felkéred erre őket, vagy megkönnyítheted a dolgukat azzal, hogy kitölthető űrlapot helyezel el márkád webhelyén, ami azonnal lehetővé teszi ezt számukra. Emellett felhívhatod a figyelmet online jelenlétedre a különböző véleményező webhelyeken azzal, hogy aláírásodban elhelyezel egy hivatkozást, amely profilodra mutat. Az aláírásodban, mondjuk egy szobafoglalásnál, vagy visszaigazolásnál, egy asztalfoglalásnál, szerepeltesd tehát Tripadvisor fiókod, Élménytérkép.hu oldalad, vagy Facebook oldalad linkjét.
Magyar piacon dolgozó éttermek és hotelek esetén különösen fontos, hogy az Élménytérkép.hu mit ír rólad. Ez csak akkor lehet jó, ha adataid frissek, és sokan értékelnek az adatlapodon. Vedd fel tehát a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és frissítsd adataidat! Kattints ide most!
Végezetül, felállíthatsz néhány számítógépet létesítményed területén, ami lehetővé teszi az ilyen véleményezéseket.
A helyi keresések, a hírnév és az ügyfelek tájékoztatása mellett egy másik nagyon fontos szerepe is van ezeknek a véleményeknek – segítenek, hogy a márka megismerje saját ügyfeleit. Ha komolyan veszed az ügyfélszolgálatot, akkor különösen fontos odafigyelni minden pozitív és negatív visszajelzésre is!
Nézzük meg most valamivel részletesebben is, hogy mi mindenben segítenek ezek a bizonyos vélemények.