AMP - A mobil-első weboldal ismérvei egészségügyi vállalatként

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mobil-első egészségügyi marketing: Mi ez, és hogyan végezd hatékonyan?
2021/06/14
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ahogy világszerte egyre nő a mobilhasználók száma, úgy válik egyre fontosabbá az egészségügyi webhelyek mobilélménye is. Egy egészségügyi szervezet, vagy orvosi praxis manapság nem elég, ha szimplán jelen van az interneten egy webhellyel – ennek a webhelynek minden mobileszközön tökéletesen kell működnie. De miért is?

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A helyzet az, hogy manapság mind a felhasználók, mind a Google megkövetelik, hogy egy webhely okostelefonokról is használható legyen. Ez alól az egészségügyi webhelyek sem kivételek – a Google-nak durván egymilliárd egészségügyi témájú kérdést tesznek fel a felhasználók napi szinten, és a keresőmotor azokat a webhelyeket jeleníti majd meg nekik, akik mobileszközeiken is képesek megválaszolni ezeket.
A Google valójában már évekkel ezelőtt elkezdett átállni az úgynevezett mobil-első indexelésre, ami azt jelenti, hogy webhelyedet első sorban az alapján értékeli, és rangsorolja majd, hogy hogyan teljesít egy átlagos okostelefonon – nem pedig egy asztali számítógépen.
Azok az egészségügyi webhelyek, amelyek nem hajlandók haladni a korral, és nem optimalizálják megfelelően webhelyüket a mobilhasználókra, komoly hátrányba kerülhetnek naprakészebb versenytársaikkal szemben.
Lássuk tehát, hogy mikre kell odafigyelned!

 

Teljes körű egészségügyi mobil-első optimalizálás

A Google tisztában van vele, hogy az emberek az olyan webhelyeket használják szívesebben mobilkészülékeikről, amelyek megfelelően jelennek meg és működnek ezeken az eszközökön. Nem csoda tehát, hogy ha webhelyed nem kíván elég színvonalas mobilélményeket, akkor a rangsorolásban is gyengébben teljesít majd a Google találatai között.

Mindez azonban nem csak az organikus forgalmadat teheti tönkre – amennyiben hirdetéseid landing oldalai sem mobil-első jellegűek, a mobilról érkező felhasználók hamar visszafordulnak majd róluk, miután hirdetéseiden keresztül eljutottak rájuk – de a kattintásokért ugyan úgy fizetned kell majd. A nem megfelelően optimalizált landing oldalak továbbá a Google Ads minőségi mutatóját is lejjebb húzzák. így ezek a felesleges kattintások csak még drágábbakká válnak a nagyobb CPC miatt.

Fontos tehát, hogy átfogó mobil-első optimalizálást végezz, ne csak webhelyeden, hanem minden olyan online érintkezési ponton is, amelyen keresztül pácienseid, vagy ügyfeleid felvehetik a kapcsolatot márkáddal.

Íme a legfontosabbak, nagyvonalakban:

 

A webhelyed

Egy reszponzív, mobil-első webhely kialakítása időigényes feladat, a technikai kihívásokról nem is beszélve. Mielőtt tehát túl nagy fába vágnád a fejszéd, első körben nézd meg, hogy hogyan teljesít webhelyed egy mobilos böngészőben. Helyezd magad egy leendő páciens bőrébe, és próbáld ki, hogy milyen felhasználói élményeket élhet át webhelyeden, miközben tájékozódni próbál szolgáltatásaidról, vagy elérhetőségeidet keresi. Miként jelenik meg nekik webhelyed, ha mobiljukról próbálják felkeresni azt? Ez lesz az első benyomásuk praxisodról!

Webhelyed persze nem csak jól kell mutasson mobileszközökön, hanem könnyedén használható is kell legyen egészségügyi látogatóid számára. Ez már egy technikai szempont, de nagyon fontos: a Google 2018 óta már a webhelyek mobilos sebességét is figyelembe veszi a rangsorolásnál. Ehhez tartozik a 2021-ben bevezetett alapvető webes-vitals frissítés is, amely még részletesebben odafigyelj majd a webhelyek gyorsaságára a rangsoroláskor.

Összességében tehát, webhelyed rangsorolása (azaz, hogy hányadik pozícióban jelenik meg a Google találatai között) közvetlenül függ majd attól is, hogy webhelyed mennyire gyors és ez által milyen gördülékeny felhasználói élményt kínál. Ezek optimalizálása érdekében az alábbiakat érdemes figyelembe venned:

  • Használj reszponzív, sőt, mobil-első design
  • Biztosítsd, hogy webhelyed oldalai minél gyorsabban betöltődjenek
  • Mellőzd a zavaró felugró ablakok használatát, amik eltakarják a kijelzőt (főleg mobilokon)
  • Használj jól látható, könnyedén rábökhető gombokat, amik gyorsan reagálnak a felhasználói interakciókra
  • Biztosíts könnyű gyors online időpontfoglalást és keresést webhelyeden

Képzeld bele magad egy látogatód helyzetébe, és teszteld azokat az útvonalakat webhelyeden, amiket egy átlagos páciens, vagy ügyfél is bejárna. Milyen könnyű megtalálni az elérhetőséget, az árakat, az időpontfoglalást? Elég gyors az oldal? Minden olvasható? Rengeteg mindenre oda kell figyelni!

 

Hirdetéseid

Bizonyára te is arra szeretnél törekedni, hogy a hirdetéseidbe fektetett összegek minél kedvezőbben térüljenek meg. A hirdetések szövegeinek, képeinek, felhívásainak (CTA) és egyéb elemeinek optimalizálásával jelentősen javíthatod PPC kampányaid teljesítményét az átkattintások, és persze a megtérülések szempontjából is.
Ehhez nagyon fontos tisztában lenned a kontextusokkal. Hogyan és mikor nézegetik ideális pácienseid, ügyfeleid a hirdetéseidet? Milyen más hirdetések és egyéb tartalmak mellett jelennek meg, amelyekkel versengniük kell? Milyen műveletet végeznének el célközönséged tagjai egy mobileszközről (hívás, átkattintás, egy űrlap kitöltése, stb.)?

Lássuk, hogy mi mindenre érdemes odafigyelned:

Gondolkodj el rajta, hogy mit csinálnak az emberek mobilkészülékeikkel

Milyen egészségügyi információkat keresnek? Ha nem is egészségügyi információkra kíváncsiak épp, akkor mi mindent csinálhatnak, amikhez hasznos tartalmakat tudsz kínálni nekik? Mivel tudod felhívni magadra a figyelmüket?

 

Ismerd a különböző csatornák sajátos straétiáit

A Google Ads mobilos hirdetéseit máshogy kell majd optimalizálnod, mint például a Facebookos reklámokat.

 

A Facebookon a mobilfelhasználókhoz igazítsd hirdetéseidet

Ne felejtsd el rendszeresen átvizsgálni organikus, illetve fizetett Facebookos tartalmaid statisztikáit, hiszen ezekből kiderítheted, hogy milyen tartalmakra vevők célközönséged tajgai. Ha például inkább a rövid tippek vagy a vizuális tartalmak iránt érdeklődnek, akkor érdemes ezekre összpontosítanod fizetett stratégiádat.

 

A Google Adsen inkább a határozott szándékú felhasználókat célozd meg

Ők azok az emberek, akik készen állnak időpontot foglalni rendelődben, vagy megvásárolni egy terméket egészségügyi webáruházadból. Ezeket a hirdetéseket hirdetésbővítményekkel is kiegészítheted (ezek ingyenesek, és nem drágítják hirdetéseidet).

 

Kövesd a bevált mobilhirdetési taktikákat

Használj nagy betűtípusokat, szembetűnő designt, és hatásos felhívásokat. Ne felejtsd el képes és videóhirdetéseidet is mobilokra optimalizálni.

 

Landing oldalak

Ha már a hirdetéseknél járunk, az azokat következő állomások, a landing oldalak is csak akkor lehetnek sikeresek (értsd: csak akkor konvertálhatnak), ha megfelelő felhasználói élményt nyújtanak a különböző mobileszközökön.
A mellett, hogy minden kampányodhoz külön landing oldalt készítesz, győződj meg róla, hogy ezek az oldalak mobilos érdeklődőidet is akadálymentesen, gond nélkül elvezessék a konverziós műveletig (átkattintás, időpont, stb.)
Ahhoz, hogy landing oldalaid mobil-elsők legyenek, lényegében a fentebb említett elveket kell alkalmaznod rajtuk. Na persze, arról is meg kell győződnöd, hogy landing oldalaid minden olyan információt tartalmazzanak, amelyek konverzióra ösztönzik majd az érdeklődőket – jól megfogalmazott szöveget, meggyőző értékeléseket, jó minőségű képeket, és így tovább. Mindezt mobilra optimalizálva.

 

Alkalmazások és online portálok

Nem véletlenül indít egyre több egészségügyi szervezet saját alkalmazásokat és online portálokat. Ezek a portálok lényegesen megkönnyítik mind a páciensek, mind az orvosok dolgát: az orvosok üzeneteket küldhetnek pácienseiknek (és fordítva), a páciensek elérhetik rajtuk egészségügyi információikat, leleteiket, illetve időpontokat foglalhatnak maguknak.

  •  Na persze, akár alkalmazást, akár portált (vagy mindkettőt) fejlesztesz, mindezek semmit sem érnek, ha nem használhatók egyszerűen és akadálymentesen. A használhatóság biztosítása mellett nem árt némi pénzt és időt fordítani arra, hogy megfelelően tájékoztasd pácienseidet portálod és/vagy alkalmazásod használatáról.
  • Kövesd az általános mobildesign-elveket: jól olvasható szövegek, kiemelt gombok, átlátható kialakítás, intuitív navigáció, stb.
  • Továbbá, győződj meg róla, hogy a páciensek adatait maximális biztonságban tartsd!

 

Időpont-foglaló platformok

Egyes egészségügyi szervezetek külső, vagy személyre szabott fejlesztésű időpont-foglalási platformokat is alkalmaznak a maximális páciensélmény érdekében. Egyre többen szeretnének egyszerűen és várakozás nélkül lefoglalni egy számukra megfelelő időpontot anélkül, hogy ezért telefonálniuk kelljen. Ez a lehetőség akkor is hasznos, ha épp nincs senki az irodában, aki felvehetné a telefont.
Szóval mi mindenre kell odafigyelned, ha ilyen platformot választasz, vagy készíttetsz magadnak? Lássuk:

  • Válassz olyan szolgáltatót, aki a mobilos foglalást is éppen olyan fontosnak tartja, mint az asztali opciót, és akinek termékét könnyedén integrálhatod eddigi csatornáidba
  • A dátum és idő kiválasztását is optimalizáld mobileszközökre
  • Amennyiben szervezetedhez több helyszín és/vagy orvos is tartozik, tedd lehetővé, hogy ezek közül is választhassanak pácienseid a foglaláskor
  • Ahol teheted, kínálj mobilbarát funkciókat, úgymint az időpont hozzáadását a telefon naptárjához, vagy SMS, esetleg email emlékeztetőkre való feliratkozási lehetőséget

Mindez rengeteg terhet vesz majd le az ügyfeleiddel kommunikáló kollégák válláról, és így több idejük jut majd az összetettebb ügyek elintézésére.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 11

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.