Az online marketing olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindannyian használjuk a Facebookot, keresünk a Google-ben. Annyi minden található fent az Interneten arról, hogyan írjunk jó cikket, mi az a keresőoptimalizálás, hogyan lehetek első a Google-ben, stb. Milyen egyszerű ezt csinálni, nem?
Nos, sokszor még én is ezt gondolom. Aztán amikor bővítenem kell a Marketing Professzorokat az újabb megrendelések miatt, olyan nehezen találok megfelelő új munkatársakat. Nem azért, mert nem fizetnénk eleget – megdöbbennél, mennyit keres egy marketing tanácsadó - hanem azért, mert mindazt, ami kell ahhoz, hogy egy cég online jelenléte hatékonyan működjön, nem olyan egyszerű kivitelezni.
Akár kisebb, akár nagyobb cégről is legyen szó, az idő az egyik legértékesebb erőforrás, amiből a marketing különösen sokat felemészthet. Az online marketing világában minden szinte naponta változik… Néha mi is alig győzzük követni, pedig több tucat cégnél szembesülünk a jelenségekkel egyszerre, sőt, van több olyan munkatársunk is, akiknek csak a kutatás, a termékfejlesztés a feladata. A Facebookra posztolgatni, az interneten fellelhető információk alapján keresőoptimalizált tartalmakat felvinni valóban képes lehet egy saját, belső munkatárs is. Mégis, saját marketing osztállyal, sok-sok saját marketingessel rendelkező multinacionális cégek is megbíznak bennünket az online marketing kivitelezésével. Miért? Mert ezt valóban jól csinálni, nem tudja egy ember, ahhoz egy igazi csapat kell…
A marketing kiszervezése leveszi a terhet egy cég válláról, és az egyébként arra fordított erőforrásokat más részlegeken is hasznosíthatja. Egy marketing ügynökség alkalmazásának számos előnye van, ezek közül gyűjtöttünk most össze néhányat.