AMP - Mit csinál egy SEO ügynökség? Mi a SEO tanácsadó feladata?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit csinál egy SEO ügynökség?
2022/10/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mit csinál egy SEO ügynökség?  Mi a SEO tanácsadó feladata? Mutatjuk! 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Marketing Professzorok a SEO ügynökség? 

 

Sokszor, ha a Marketing Professzorokról esik szó, nem mint SEO ügynökség, hanem full stack marketing ügynökségről beszélnek rólunk. Ennek oka az, hogy mi valóban nem csak a keresőoptimlizálással, foglalkozunk. Munkánk megkezdésekor egy komplex marketing stratégiát alkotunk ügyfeleinknek, melyben van közösségi média marketing, hirdetések kezelése, sőt, PR is. Mégis, azt gondolom, hogy azt a céget, mely most már évek óta az elsők közö9tt van a keresőoptimalizálás szóra a Google találati listáján (és persze az összes SEO-hoz kapcsolódó kifejezésre is), nem lehet kihagyni a SEO ügynökségek listájából. Sőt...  

 

SEO Ügynökség vagy teljeskörű marketing ügynökség? 

Ha valaki követi a marketing vagy SEO tanácsadók kommunikációját, észre vehette, hogy a Marketing Professzorok keveset költenek fizetett hirdetésekre. Erre törekszünk ügyfeleink marketing mixében is: legyen a keresőoptimalizálás az, ami hozza a konverziókat. Miért? Hiszen ez a leginkábbb költséghatékony marketing eszköz! Mi, saját cégünk esetén nagyon mást nem is használunk, mint a SEO-t ügyfelek szerzésére. Évtizedek óta ebből élünk. De ez nem rögtön, a kommunikáció kezdetén van így, az elején minden cég esetében szükség lehet a gyors sikerhez hirdetésekre, aktívabb közösségi média jelenlétre, stb. Mi tehát csak komplex marketing stratégia mentén dolgozunk, de ennek a stratégiának a fő eleme a keresőoptimalizálás. Így tehát a Marketing Professzorok egyszerre SEO ügynökség és marketing ügynökség is. 

 

De miben segít egy SEO ügynökség? 

Ha azt szeretnéd, hogy a Te webhelyed tartalmai a Google és más keresőmotorok legelőkelőbb találati pozícióiban jelenjenek meg, ahogy teszi azt ez a weboldal és ügyfeleink oldalai is, akkor egy SEO ügynökség segítségére lesz szükséged. SEO ügynökségként magunkra vállaljuk a keresőoptimalizálás kihívásait, rendszeres jelentéseket kínálunk munkánk eredményeiről és készséggel válaszolunk legfontosabb kérdéseidre. De ha azért kattintottál erre a cikkre, mert szeretnéd megtudni konkrétan mit is csinál egy SEO ügynökség, akkor most olvass tovább, erről lesz szó! 

Hogy választ kaphass erre a kérdésre, mindenekelőtt érdemes lesz tisztázni, hogy egyáltalán mi az a SEO és miért olyan fontos minden kisebb és nagyobb cég számára. 

 

Szóval mi az a SEO? 

A Google és más keresőmotorok minél relevánsabb és minél jobb minőségű találatokat igyekeznek felsorolni a kereső felhasználók számára. A SEO célja különféle módszerekkel optimalizálni egy webhely tartalmait, hogy azok mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok elvárásainak is megfejeljenek, és ennek köszönhetően minél gyakrabban jelenjenek meg az legelső keresőtalálatok között. 

 

A SEO-nak köszönhetően tartalmaid olyan felhasználóknak jelennek majd meg, akik a márkáddal kapcsolatos kifejezésekre (termékek, szolgáltatások, fogalmak, igények, kérdések stb.) keresnek rá – ők az ideális ügyfeleid. A SEO tehát láthatóbbá, fellelhetőbbé teszi webhelyedet és márkádat, méghozzá a megfelelő közönségnek. 

 

Ahhoz, hogy webhelyed valamelyik oldala megjelenhessen a legmagasabb pozíciókban, különféle minőségi és technikai kritériumoknak kell megfelelnie. Ebben segít a SEO, vagyis a „keresőoptimalizálás”. 

 

Mit csinál SEO ügynökség? 

 

Odafigyel az algoritmus változásaira 

Az algoritmusok fontos szerepet játszanak a SEO-ban, mégis nagyon keveset tudunk róluk. Ez nem meglepő, elvégre a Google és más keresőmotorok féltve őrzik működésük titkait, és csak ritkán engednek betekintést a nyilvánosságnak a színfalak mögé. 

 

A SEO ügynökségek ezen algoritmusok működését vizsgálják és igyekeznek kideríteni, hogy hogyan reagálnak az algoritmusok a különböző taktikákra. Mely módszerek javítják egy webhely rangsorolását? Melyek rontanak rajta? 

 

Minél többet derítenek ki az algoritmusok viselkedéséről, annál hatékonyabban képesek optimalizálni ügyfeleik webhelyeit. Ehhez persze naprakésznek kell lenniük az ipari szabványokkal kapcsolatban, és folyamatosan tesztelniük kell a különböző SEO taktikák hatékonyságát. 

 

Egyénileg foglalkozik cégeddel 

Mielőtt egy SEO ügynökség hozzáláthatna egy új stratégia kidolgozásához, először meg kell ismerkednie cégeddel, és az általad képviselt piac helyzetével. A SEO tanácsadók tehát eleinte olyan kérdésekre keresik majd a választ, mint: 

  • Hogyan teljesít jelenleg a webhelyed? 
  • Melyek az iparágad legfontosabb (és számodra is releváns) kulcsszói? 
  • Mennyire optimalizált jelenleg a webhelyed? Hogy állnak a meta címkék, vannak-e rajta Schema jelölések stb.? 
  • Webhelyed felhasználó- és mobilbarát jellegű? 
  • Milyen webhelyekre hivatkozol és milyen más webhelyek hivatkoznak rád? 

 

Miután megismerkedik webhelyeddel, a SEO ügynökség megvizsgálja a versenytársaidat is. Tudniuk kell, hogy mit csinál jól a konkurencia, és mit nem, hiszen az ő hiányosságaik a te lehetőségeid. 

 

A keresőoptimalizálási iparnak vannak továbbá bizonyos elvárásai és szabványai, amelyeknek minden webhelynek meg kell felelnie. Az ügynökség ezekre is odafigyel majd. 

 

Optimalizálja webhelyedet 

Az alapvető kutatási fázist követően a SEO ügynökség egy kifejezetten cégedre szabott SEO stratégiát állít majd össze, illetve magára vállalja ennek kivitelezését is. Az eredmény egy modern, naprakész, jól működő webhely lesz, ami mind technikai, mind pedig tartalmai szempontból is megfelel a felhasználók és a keresőmotorok igényeinek. 

 

Egy SEO ügynökség többek között az alábbi keresőoptimalizálási módszereket alkalmazza majd: 

 

Kulcsszókutatás 

A kulcsszókutatás a SEO egyik legfontosabb és leggyakrabban emlegetett része, ez pedig nem véletlen. A kulcsszavak fontosak – ezek azok a kifejezések, amelyeket ideális ügyfeleid is használnak a kereséshez, és amelyek alapján a keresőmotorok megállapítják, hogy miről szólnak webhelyed tartalmai. 

 

Egy SEO ügynökség felkutatja azokat a kulcsszavakat, amelyek legjobban passzolnak márkádhoz, kínálatodhoz és persze ügyfeleid igényeihez, majd megállapítják, hogy mennyire lenne nehéz jól rangsorolni ezekre. Az ügynökség végül segít kiválasztani azokat a kulcsszavakat, amikkel megéri foglalkozni a stratégia kivitelezése során. 

 

Tartalomkészítés 

A minőségi tartalmak a keresőmotorok és a felhasználók kedvencei. Ha hasznos, értékes információkat osztasz meg célközönséged számára termékeiddel és szolgáltatásaiddal kapcsolatban, akkor ezzel komoly méretű organikus forgalmat vonzhatsz webhelyedre. Egy jó tartalomstratégia segít ügyfelekké konvertálni az érdeklődőket, és megmutatja a keresőmotoroknak, hogy miért érdemli meg webhelyed a legelőkelőbb találati pozíciódat. 

 

A SEO ügynökség ilyen színvonalas, optimalizált tartalmakat készít majd, hogy márkád minél több kulcsszóra jelenhessen meg a találatok között. 

 

Mobilra optimalizálás 

Egy modern webhelynek valamennyi mobileszközön hibátlanul kell működnie, hiszen az internetes forgalom (és így a keresések) nagy része manapság már okostelefonokon történik. SEO ügynökséged ehhez technikai optimalizálást végez majd webhelyeden, hogy minden látogató pozitív felhasználói élményekkel gazdagodjon – függetlenül attól, hogy milyen eszközről tekinti meg tartalmaidat. 

 

A webhely felgyorsítása 

A legtöbb felhasználó csupán néhány másodpercig hajlandó arra várakozni, hogy egy weboldal megjelenjen a böngészőben. Egy lassú vagy akadozva működő webhely hamar menekülésre készteti a látogatókat, és erre a keresőmotorok is felfigyelnek majd. A sebesség rangsorolási tényező, ezért a SEO ügynökség mindent megtesz annak érdekében, hogy webhelyed a lehető leggyorsabban szolgálja ki látogatóidat. 

 

Metaadatok elhelyezése 

A metaadatok olyan adatok, amelyek más adatokat írnak le. Egy weboldal metaadatainak nagy része első sorban a keresőmotoroknak szól, és segít értelmezni számukra, hogy miről szól az oldal tartalma. Többek között ezek az adatok teszik lehetővé a keresőmotoroknak, hogy a különböző tartalmakat a megfelelő keresések találatai között jelenítsék meg. SEO ügynökséged persze az ilyen „meták” megfelelő kitöltésére is szigorúan odafigyel. 

 
 

Hosszútávon támogatja webhelyed sikereit 

A webhely optimalizálását követően kezdetét veszi a „várakozási szakasz” – legalábbis részben. 

 

A keresőoptimalizálás eredményeire ugyanis van, hogy heteket vagy hónapokat is várni kell, de ez nem jelenti azt, hogy a SEO ügynökség ilyenkor csak üldögél, és zsebre teszi a havidíjat. A SEO egy hosszadalmas folyamat. Ahogy a keresőmotorok észlelik a webhelyeden végzett változásokat, úgy egyre inkább láthatóvá válnak az eredmények, méghozzá konkrét adatok formájában. Amint ezek az adatok elkezdenek megjelenni, folytatódhat az optimalizálás. 

 

Az olyan mutatók, mint az átkattintási arány vagy a munkamenetek időtartama hasznos rálátást nyújtanak arra, hogy hogyan viselkednek a látogatók webhelyeden. Minél jobban megismered a felhasználók böngészési szokásait, annál hatékonyabban optimalizálhatsz az igényeikre. 

 

Mindig lesz min javítani, mindig lesz hová fejlődni – mindig lesz mit keresőoptimalizálni. Mindig lesznek olyan versenytársak, akik megpróbálnak leelőzni a keresőtalálatok között. Éppen ezért a SEO nem olyasmi, amit az ember egyszer „elvégez”, aztán elfeledkezhet róla. 

 

A keresőmotorok rendszeresen frissítik algoritmusaikat, a felhasználók keresési szokásai pedig folyamatosan váltják egymást. A SEO-nak mindig igazodnia kell az aktuális körülményekhez, különben egy korábban jól optimalizált webhely néhány hónap vagy év leforgása alatt eltűnhet a legelőkelőbb keresőtalálatok közül. 

 

Amikor egy SEO ügynökséggel szerződsz, akkor jobb, ha hosszútávra tervezel. 

 

Segítenek arra koncentrálni, amivel foglalkozni szeretnél 

 

Egy SEO stratégia kialakítása és kivitelezése időigényes folyamat, főleg, ha az embernek nincs tapasztalata ezen a területen. Egy SEO ügynökség átvállalja magára ezeket az összetett feladatokat, hogy te, mint cégvezető saját vállalatoddal, termékeiddel és ügyfeleiddel foglalkozhass. 
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.