AMP - Mennyibe kerül egy SEO tanácsadás? Ismerd meg a költségek mögött rejlő tényezőket és a befektetés megtérülését!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mennyibe kerül egy SEO tanácsadás? – Tudd meg, mire számíthatsz!
2024/08/30
Novák Anna

A SEO az online siker kulcsa, de vajon mennyibe kerül mindez? Sokan tartanak attól, hogy a SEO tanácsadás költségei túl magasak lehetnek, de valójában ez egy befektetés, ami hosszú távon megtérül. Ebben a cikkben megmutatjuk, miért érdemes belevágni, és milyen tényezők befolyásolják az árakat. Ha tudni akarod, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a SEO-ból, olvass tovább!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

 

Mennyibe kerül egy SEO tanácsadás?


Amikor egy vállalkozás növekedéséről és online jelenlétének maximalizálásáról van szó, a SEO (Search Engine Optimization) szinte megkerülhetetlen. A megfelelően megtervezett és végrehajtott SEO stratégia nemcsak forgalmat, hanem releváns, fizetőképes ügyfeleket is hoz, mindezt hosszú távon, fenntartható módon. A kérdés az, hogy milyen költségekre kell számítanod, ha SEO tanácsadót szeretnél felkérni?


Nos, erre nem létezik egyszerű válasz. A SEO tanácsadás árazása sok tényezőtől függ, kezdve a vállalkozás méretétől, a piaci versenytől, egészen a tanácsadó tapasztalatáig és az elvégzendő munka volumenéig. Fontos azonban megérteni, hogy a SEO nem egyszeri kiadás, hanem folyamatos befektetés, amely idővel térül meg.


Szeretnéd, hogy weboldalad profi SEO ügynökség kezei között érje el a csúcsot? A Marketing Professzorok szakértő csapata készen áll, hogy a legújabb technikákkal és stratégiákkal növelje vállalkozásod online jelenlétét és forgalmát. Bízd ránk a SEO-t, és élvezd a növekvő ügyfélkört!

 

AJÁNALTKÉRÉS


Miért éri meg a SEO-ba fektetni?


A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszú távon fenntartható eredményeket hoz. A 2022-es adatok alapján a SEO volt a második leghatékonyabb csatorna az új ügyfelek megszerzésében, és ez a trend várhatóan folytatódik. Az organikus keresésekből származó forgalom a legtöbb webhely számára több mint 50%-ot tesz ki, ami azt jelenti, hogy a keresőmotorokból érkező látogatók kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez.


A keresőoptimalizálás olyan, mintha pénzt fektetnél be egy hosszú távú megtakarítási alapba – idővel egyre több hasznot hoz. Ha jól csinálod, a SEO folyamatosan dolgozik a háttérben, 24/7, és növeli a webhelyed láthatóságát, forgalmát és végső soron a bevételeidet.


Milyen tényezők befolyásolják a SEO árát?


A SEO árképzése rendkívül összetett. Az árazás számos tényezőtől függ, amelyek közül néhányat az alábbiakban részletezünk.


1.    Ügynökségi tapasztalat és szakértelem: A SEO tanácsadók vagy ügynökségek díjszabása nagymértékben függ a tapasztalattól. Azok a szakértők, akik több éves tapasztalattal és bizonyított eredményekkel rendelkeznek, általában magasabb árat kérnek. Ez nem meglepő, hiszen a SEO egy bonyolult és állandóan változó terület, ahol a naprakész tudás és a stratégiai gondolkodás aranyat ér.
2.    Ügyfél helye és célpiaca: A vállalkozás földrajzi elhelyezkedése, valamint a célpiac is meghatározza a SEO költségeit. A helyi keresőoptimalizálás általában olcsóbb, mint a nemzeti vagy globális SEO, mivel kevesebb versenytárs van a helyi piacon. Ugyanakkor, ha a célpiacod globális, akkor a SEO kampányok ára jelentősen megnőhet, mivel több erőfeszítést igényel, hogy a versenytársak fölé emelkedj.
3.    A szükséges szolgáltatások köre: A SEO különböző aspektusokat foglal magában, mint például a kulcsszókutatás, a technikai SEO, a tartalomkészítés, a linképítés, stb.

Minél több területre van szükséged, annál magasabb lesz az ár. Az egyszeri projektek, mint például egy SEO audit, olcsóbbak lehetnek, míg a folyamatos szolgáltatások, mint például a tartalommarketing vagy a linképítés, rendszeres költségekkel járnak.


Miért tűnik drágának a SEO?


A SEO-t gyakran drágának érzékelik, de ennek jó oka van. A keresőoptimalizálás időigényes, és nagy szakértelmet igényel. Az első eredmények elérése akár hónapokat is igénybe vehet, de a befektetés hosszú távon megtérül. Az árakat emellett az is befolyásolja, hogy a SEO szakemberek folyamatosan figyelik és finomítják a stratégiát, hogy a változó algoritmusokhoz és piaci környezethez igazodjanak.


Hogyan határozzák meg a SEO árakat?


A SEO árak meghatározása összetett folyamat, amely számos tényezőt figyelembe vesz. A márkaismertség, az organikus keresésekben való láthatóság, az üzleti célok és a célközönség mind szerepet játszanak az árazásban. Az is fontos, hogy milyen szakértőt választasz: egy szabadúszó SEO szakember olcsóbb lehet, de kevesebb támogatást és méretezhetőséget nyújt, mint egy SEO ügynökség.


Milyen árképzési modellek léteznek?


A SEO tanácsadásnak két fő árképzési modellje van: egyszeri és folyamatos szolgáltatások. Az egyszeri szolgáltatások közé tartozik például a webhely auditálása, míg a folyamatos szolgáltatások közé a tartalomkészítés és a linképítés. Az, hogy melyik modellt választod, függ a vállalkozásod igényeitől és költségvetésétől.


Hogyan kerüld el a túlzott SEO-díjakat?


A túlzott SEO-díjak elkerülése érdekében fontos, hogy alaposan kutasd meg a piaci lehetőségeket, és válassz olyan szolgáltatót, aki átlátható árazást és részletes szolgáltatási listát kínál. Érdemes olyan partnert keresni, aki nemcsak az ár, hanem az érték alapján nyújt szolgáltatást, és akinek az ajánlatai megfelelnek az üzleti céljaidnak.


Megéri a SEO befektetést 2024-ben?


A válasz egyértelműen igen. A SEO továbbra is az egyik legjobb módja annak, hogy hosszú távon növeld a vállalkozásod online jelenlétét és bevételeit. Bár a SEO költséges lehet, a megfelelő stratégia alkalmazásával és egy tapasztalt tanácsadó segítségével a befektetésed megtérülhet. Ne feledd, hogy a SEO egy maraton, nem sprint – a hosszú távú siker érdekében fontos, hogy folyamatosan figyeld és optimalizáld a stratégiádat.

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Honlapkészítés hotel marketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.