Márkavédelem a közösségi oldalakon – egy rövid útmutató marketing szakembereknek
A közösségi média marketing egy hasznos online marketing eszköz. Amíg ellened nem fordítják. Készülj fel a krízisre, legyen tudatod online márkavédelmi stratégiád!
Mint azt már biztosan tudod, a közösségi platformok hihetetlenül hasznos eszközei lehetnek céged és/vagy márkád online népszerűsítésének. Azonban, mint minden más csatornának, a közösségi médiának is megvannak a saját buktatói, amikkel fontos, hogy minden marketinges tisztában legyen.
Egy-egy apró melléfogás, egy pontatlanul, hiányosan megfogalmazott vagy egyszerűen hamis tényeket közlő poszt, még ha nem is szándékos, könnyedén lejtőre helyezheti márkád nevét. Hidd el, a versenytársak figyelnek, és igyekeznek minden lehetőséget megragadni, hogy rámutassanak egy-egy gyengepontodra.
Aggodalomra viszont semmi ok – a közösségi média marketing lényege, hogy mindent csak egy előre kidolgozott részletes és megfontolt stratégia alapján szabad végezni. Ha ezt meg tudod oldani, akkor nem igazán ütközöl majd problémákba.
De ha mégis megtörténik a baj, akkor közösségi médiás márkavédelemre lesz szükséged. Hogy ez mit takar? Erről lesz most szó.
Mit jelent a márkavédelem a közösségi média marketingben?
A közösségi média marketing stratégiák „izgalmasabb” részeiről – promóciók kiírása, hirdetések készítése, elérések növelése stb. – már biztosan sokszor olvastál. A legtöbb ilyen cikk azonban meg sem említi az egyik legfontosabb tényezőt, méghozzá a közösségi médiás márkavédelmet.
A közösségi médiás márkavédelem célja elkerülni a közösségi platformokon végzett marketing leggyakoribb buktatóit. Emellett hozzá tartoznak azok a jó szokások is, amelyek segíthetnek cégednek a közösségi médiás növekedéshez.
A közösségi médiás márkavédelem a következő öt lépéssel biztosítható:
1. Nyomozz magad után a közösségi oldalakon
Több mint valószínű, hogy legalább 1-2 közösségi platformon képviselteted cégedet vagy márkádat. Előfordulhat, hogy több platformra nincs is szükséged, hiszen azokon nem azt a közönséget érnéd el, akiket érdemes megcéloznod kínálatoddal.
A probléma az, hogy a legtöbb közösségi oldalon bárki beregisztrálhatja cégedet, és a te nevedben kezdhet el bejegyzéseket megosztani rajta. Na persze, ez nem egy gyakori ellentaktika a konkurencia részéről, de gyakorlatilag semmi sem akadályozza az ilyen rosszindulatú taktikákat.
Érdemes tehát lenyomozni „saját magadat” néhány népszerűbb közösségi és üzleti webhelyen, ahol mások percek alatt tönkretehetik azt a tekintélyt, amelyen te évekig dolgoztál márkádnak.
