Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését!
Facebook oldalt vezetsz? Akkor most jó hírrel szolgálhatunk! A Facebook ezentúl két új algoritmussal segíti a Facebook oldalak szerkesztőit, a nagyobb elérés és az oldalak láthatóságának növelése érdekében. Ismerd meg az új hírfolyam nyújtotta lehetőségeket és azt, hogyan kovácsolhatsz előnyt a Facebook legújabb frissítéséből! Itt a Last Actor és a Story Bumping.
A „Story Bumping” és a „Last Actor” Facebook algoritmusok hatása
A Facebook arra törekszik, hogy állandóan javítsa a hírfolyam algoritmust. Ezen törekvés eredményeképpen bemutatott két új algoritmust - a „Story Bumping” és a „Last Actor” -algoritmust is, amik a tartalmak rangsorolásánál játszanak jelentős szerepet. A legújabb kutatások alapján egy átlagos felhasználó, napi rendszerességgel 1500 bejegyzéssel találkozik hetente - barátok, követett személyek és oldalak által, esküvői fotókon keresztül egészen az éttermekbe való bejelentkezésig. Mikor a Facebook fejlesztői időrendi sorrendben mutatták be ezeket a bejegyzéseket a felhasználóknak, ahelyett, hogy rangsorolták volna őket, a kedvelések és kommentek száma jelentősen csökkent, ezért szükségszerű volt egy új hírfolyam-algoritmus fejlesztése.
Mi is az a Story Bumping és a Last Actor algoritmus?
Annak érdekében, hogy a megfelelő tartalmat, a megfelelő emberek, a megfelelő időben kapják meg, a közösségi média szakértői úgy döntöttek, hogy a leginkább releváns történeteket helyezik előtérbe az említett algoritmusok segítségével. A Story Bumping algoritmus a régebbi organikus történeteket (akár a több naposokat) helyezi el a hírfolyam felső részén, amik újra megjelennek, ha a tartalom érdekes a felhasználó szempontjából. Ha a történet úgy tűnik, kevésbé érdekes a felhasználó számára, az algoritmus lejjebb teszi közzé, más érdekes posztok alá. Mindez azon múlik, hogy a felhasználó milyen gyakran linkel, oszt meg, kommentel, az adott profilra, oldalra vagy esetleg elrejti bejegyzéseiket. A Last Actor algoritmus megjegyzi a felhasználó 50 utolsó műveletét, annak érdekében, hogy nyomon kövesse az érdeklődési körök változását, ezáltal sokkal rugalmasabb és dinamikusabb algoritmusként azonnal alkalmazkodni tud a felhasználók folyamatosan alakuló ízléséhez.
Mi haszna ebből a Facebook oldalak tulajdonosainak?
Ezek, a hírfolyam EdgeRank mutatójában történő frissítések, pozitív hatással lesznek a bejegyzések elérésére, ami felbecsülhetetlenül előny az oldaltulajdonosok számára. Számukra ez azt jelenti, hogy a legnépszerűbb szerves bejegyzéseknek nagyobb esélyük van arra, hogy még több embert érjenek el akkor is, ha legfeljebb néhány órája készültek. Ez természetesen nagyobb nézettséget hozhat a feltörekvő témáknak. Persze csak akkor, ha relevánsak a felhasználóknak, ezért az oldalak üzemeltetőire nagyobb nyomás nehezedik, mivel minél népszerűbb tartalmakat kell prezentálniuk, ami növeli a kedvelések, kommentek és megosztások számát. Mindazonáltal az új algoritmus segíteni fogja a minőségi tartalmak eljutását egy még nagyobb közönség felé.
