AMP - Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését! Last Actor és a Story Bumping.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését!
2013/09/02
Máté Balázs, marketing tanácsadó és Doszkoty Zsolt, online marketing gyakornok

Facebook oldalt vezetsz? Akkor most jó hírrel szolgálhatunk! A Facebook ezentúl két új algoritmussal segíti a Facebook oldalak szerkesztőit, a nagyobb elérés és az oldalak láthatóságának növelése érdekében. Ismerd meg az új hírfolyam nyújtotta lehetőségeket és azt, hogyan kovácsolhatsz előnyt a Facebook legújabb frissítéséből! Itt a Last Actor és a Story Bumping.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A „Story Bumping” és a „Last Actor” Facebook algoritmusok hatása 

A Facebook arra törekszik, hogy állandóan javítsa a hírfolyam algoritmust. Ezen törekvés eredményeképpen bemutatott két új algoritmust - a „Story Bumping” és a „Last Actor” -algoritmust is, amik a tartalmak rangsorolásánál játszanak jelentős szerepet. A legújabb kutatások alapján egy átlagos felhasználó, napi rendszerességgel 1500 bejegyzéssel találkozik hetente - barátok, követett személyek és oldalak által, esküvői fotókon keresztül egészen az éttermekbe való bejelentkezésig. Mikor a Facebook fejlesztői időrendi sorrendben mutatták be ezeket a bejegyzéseket a felhasználóknak, ahelyett, hogy rangsorolták volna őket, a kedvelések és kommentek száma jelentősen csökkent, ezért szükségszerű volt egy új hírfolyam-algoritmus fejlesztése.
 

Mi is az a Story Bumping és a Last Actor algoritmus?

Annak érdekében, hogy a megfelelő tartalmat, a megfelelő emberek, a megfelelő időben kapják meg, a közösségi média szakértői úgy döntöttek, hogy a leginkább releváns történeteket helyezik előtérbe az említett algoritmusok segítségével. A Story Bumping algoritmus a régebbi organikus történeteket (akár a több naposokat) helyezi el a hírfolyam felső részén, amik újra megjelennek, ha a tartalom érdekes a felhasználó szempontjából. Ha a történet úgy tűnik, kevésbé érdekes a felhasználó számára, az algoritmus lejjebb teszi közzé, más érdekes posztok alá. Mindez azon múlik, hogy a felhasználó milyen gyakran linkel, oszt meg, kommentel, az adott profilra, oldalra vagy esetleg elrejti bejegyzéseiket. A Last Actor algoritmus megjegyzi a felhasználó 50 utolsó műveletét, annak érdekében, hogy nyomon kövesse az érdeklődési körök változását, ezáltal sokkal rugalmasabb és dinamikusabb algoritmusként azonnal alkalmazkodni tud a felhasználók folyamatosan alakuló ízléséhez. 
 

Mi haszna ebből a Facebook oldalak tulajdonosainak?

Ezek, a hírfolyam EdgeRank mutatójában történő frissítések, pozitív hatással lesznek a bejegyzések elérésére, ami felbecsülhetetlenül előny az oldaltulajdonosok számára. Számukra ez azt jelenti, hogy a legnépszerűbb szerves bejegyzéseknek nagyobb esélyük van arra, hogy még több embert érjenek el akkor is, ha legfeljebb néhány órája készültek. Ez természetesen nagyobb nézettséget hozhat a feltörekvő témáknak. Persze csak akkor, ha relevánsak a felhasználóknak, ezért az oldalak üzemeltetőire nagyobb nyomás nehezedik, mivel minél népszerűbb tartalmakat kell prezentálniuk, ami növeli a kedvelések, kommentek és megosztások számát. Mindazonáltal az új algoritmus segíteni fogja a minőségi tartalmak eljutását egy még nagyobb közönség felé. 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.2 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 
 

Facebook SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 73

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.