Minden marketing kampány alapja egy jó Landing Page! Megmutatjuk, hogyan készítsd el őket, hogy vevőid célba érjenek!
Mi kell ahhoz, hogy a weboldaladon a látogatóból vevő legyen? Meggyőzés. Az online marketingben ennek a legalapvetőbb eszköze a jó landing page. Mind a keresőoptimalizálásban mind a fizetett kampányokban elengedhetetlen! Segítünk, hogyan készíts vevő mágnes landing oldalakat!
A jó Landing Page…
- rövid és tömör. Csak a legfontosabb információkat tartalmazza, amelyek nem zúdulnak rá a látogatóra, nem üldözik el. Csak azokat a nélkülözhetetlen információkat tüntesd fel, ami a látogatót tájékoztatja és oldalad további böngészésére késztesse.
- minőségi tartalmat nyújt, ami felépíti a látogató bizalmát. A pontosság és tömörség lényeges, azonban az se jó, ha túl kevés az információ. A releváns és minőségi tartalom mindennél fontosabb, amely további érdeklődésre ad okot.
- mindig ugyanoda vezet. Figyelj rá, hogy a landing page milyen linkeket tartalmaz. A célod biztosan terméked vagy szolgáltatásod eladása, így az ajánlatkérésre vagy magukra a termékekre mutató linket kell elhelyezned a landing pagen, hogy ne tudjanak elkóborolni a látogatók.
- könnyen eljuttatja a látogatót A pontból B pontba. Mivel célod van a landing page-dzsel, azt a lehető legrövidebb úton kell elérned, vagyis nem szabad látogatóidat több aloldalon át vezetve a célhoz juttatni. Ha landing page pizzát ígér, a következő linken már a vásárlás lehetősége álljon.
- meggyőző designja van. Nem csak az információ számít, hanem annak megjelenése is. Ha első ránézésre megfogja látogatódat az oldal tartalma, nyert ügyed van, innen bár biztosan tovább kattint. Ide tartozik a könnyű kezelhetőség és átláthatóság, nem csak a sok információ között nehéz elveszni, hanem a zavaros designban is.
- felszólít. A felszólítás alatt természetesen a pontos call-to-action felhívásokra gondolunk, ha már a landing page-re érkezett valaki, célja van vele, azért kattintott, mert keres valamit, és a te feladatot, hogy minél könnyebben célba vezesd. Írd ki világosan, mi a teendő, hol teheti meg a látogató: „Kattints ide és töltsd le legújabb e-bookunkat” vagy „A vásárláshoz kattints ide”.
- főcíme figyelemfelkeltő. A jó landing page főcíme alapján a látogató tudja, hogy jó helyen van, amit az alcím meg is erősít: „Ingyenes online marketing tippek e-book” (főcím), amelyet követ a „Szerezz több rajongót és növeld elérésed” alcím követhet.
- szövege személyhez szóló. Érdemes olyan szövegeket fogalmazni a landing page-re, ami a látogatóhoz szól személyesen, és olyan szavakat tartalmaz, amelyek hatnak rá olvasás közben. Ilyen például a „képzeld el” kifejezés, ami segíti az olvasót valójában is elképzelni a leírtakat, hogy miért is lesz jó neki, ha él ajánlatoddal. A „Te”, „Téged” és hasonló szavak is hatásosak, mivel a nagybetűnek különösen nagy ereje van, érzékelteti a látogatóval, hogy tiszteled és érdeklődése fontos számodra.
- a látogató célját tartsd szemed előtt. Ne magadról beszélj, céljaidról, küldetésedről, erre megvan a megfelelő aloldal. Mondd el, hogy a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával miért jár jobban, miért lesz jobb az élete.
- visszautasíthatatlan ajánlatot nyújt. Ha mindenképp meg akarod fogni a látogatót, nyújts neki a vásárlásért valamilyen kedvezményt, ajándékot vagy ajánlatot, amit nem fog tudni visszautasítani. Ha már a landing page-edre jutott és nem lenne biztos, hogy vásárolni akar, ez majd biztosan meggyőzi.
- első ránézésre is megfog. Feltétlen, hogy már gyors pillantásra is érezhető legyen az ajánlatod fontossága. Állítólag 8 másodperc áll rendelkezésre, hogy megfogd a látogatód, ezután már elkezd olvasni, ezért ki kell emelned a már említett főcímben is az ajánlatod, de egy-egy jól elhelyezett képpel is hasonló célt érhetsz el.
- képei mindig a lehető legjobbak. Persze kinek mi a jó, de fő a minőség, hiszen egy pixeles, rosszul méretezett, elcsúszott vagy sötét kép nem csak rosszul mutat, de téged is jelképezhet. Egy rosszul megválasztott kép egyszerűen elijesztheti a látogatót.
A landing page alkalmazható
AdWords vagy
Facebook kampányokhoz de akár offline hirdetésekben is. Fontos a beszédes és tiszta
URL ami a legjobb, ha
HTML-re végződik, hiszen ezt szereti a legjobban a
Google.
Egy példa a rossz URL-re: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a6-allroad-a6-allroad-3-0-tdi-tiptr-ass-paket-ahk-dach-con-auerbach-rebesgr%C3%BCn/190124711.html?lang=de&
amp;pageNumber=1&action=topOfPage&__lp=16&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=70000
És egy példa a jóra: http://www.wannabee.hu/molett-ruha-webaruhaz-.html
A landing page esetében se felejtsük el, hogy minden oldalt keresőoptimalizálni érdemes. A landing page legyen keresőoptimalizálva is arra, amiről szól!