Ismerd meg az Instagram használatát céges szemmel!
Napjainkban már a vállalatok is felfedezni látszanak az Instagram sikerességét, amelyre reagált is a közösségi média hálózat: létrehozta az Instagram for Business blogot, ahol tippeket, ötleteket, API példákat és újságokat olvashatsz az Instagramról.
Ha komolyan gondolod a jelenléted ezen a felületen, érdemes figyelemmel kísérned ezt a blogot, hogy mindig naprakész legyél az újdonságokról.
A vicces, „vírus” képek, és a vállalatról szóló fotók egyensúlya
A vicces, vírus típusú képek elérése általában több mint kétszer olyan jó, mint a vállalatról készült, promóciós jellegű posztokért. Ez nem újdonság – a Facebook is nagyjából így működik, ezért érdemes a kettő egyensúlyát pontosan meghatározni. Mindenképpen ügyelj rá, hogy a fotóid történetet meséljenek. Csupán a termékről készült katalógust nem fogják annyian követni, mintha szépen, történetbe ágyaznád a vásárlóid, a termékeid és a történeteid – néhány mókás, valóban terjedő poszttal megtolva.
Értékeld, és gyűjtsd a – releváns – követőket
Nagyon fontos az Instagram-on is, hogy eljuss az emberekhez, és elköteleződést generálj közöttük. Ehhez három tippünk van:
- csatlakoztasd Facebook profilod is
- használj releváns, jó hashtageket
- növeld az elköteleződést azzal, hogy Te is követsz másokat, és kedveled képeiket.
Mutasd be videóid
A Twitter Vine oldalának egyik legnagyobb ellenfele a nemrégiben megjelent Video on Instagram felület. Ez már 15 másodperces videókat is engedélyez, címkékkel ellátva, így nagyszerű felületet biztosít arra, hogy videóid bemutasd a rajongóidnak.
Ágyazd be Instagram videóid blogodba vagy weboldaladra
Szintén egy viszonylag új, ám de annál hasznosabb funkcióról beszélünk. Az Instagram Video ugyanis most már engedélyezi, hogy weboldaladra is beágyazd az oda feltöltött videókat. Ezzel növelheted a látogatóid számát, és Instagram-os jelenlétedre is felhívhatod figyelmüket.
Kövesd a követőid!
A legtöbb vállalat ezt a pontot elhanyagolja, pedig kiváló piackutatási lehetőség. Természetesen nem kell minden egyes követőd követned, de gyűjtsd ki azokat, akik inspirálóak lehetnek, és tanulj belőlük! Kövesd az értékes márkákat és embereket, hiszen ez kiváló alkalom arra, hogy felmérd célközönséged.
Legyen egy terved a posztolásra
Nem szükséges minden nap posztolnod az Instagram-on, sőt. A nagyon sok poszt akár negatívan is hathat. Gyűjtsd ki, hogy mid van, amit posztolni tudsz, és készíts egy jól átlátható, de bármikor megváltoztatható tervet. Készíts beosztást, és legyen profilja az oldaladnak!
Az appok ereje
A Instagram-on rengeteg olyan applikáció is található, amely fokozza a felhasználói élményt. Köztük olyanok, amelyek engedik hogy az olvasóid kinyomtassák a képeket, tudjanak címszavakra keresni, stb… Nézz utána ezeknek, és válogass bátran! Rengeteg hasznos feature kerülhet így az oldaladra, amely még érdekes is, és így még több felhasználót vonzhatsz be.
Inspiráld a potenciális ügyfeleket
Olyan fotókat érdemes megosztanod, amely mind a márkádnak, mind a potenciális ügyfeleidnek érdekes lehet. Ha például egészséges ételeket, szendvicseket árulsz, érdemes ezekről jó minőségű, étvágygerjesztő fotókat készíteni, megosztani az eseményeket és az aktivitásokat is az emberekkel.
Filterrel ellátott, és „nyers” képek
Az Instagram-on rengeteg funkciót találhatsz a képek szerkesztésére. Ezek közül a legsikeresebb filtert, a Lo-fi nevezetűt a cégek 14%-a használja előszeretettel, amelyet a Valencia követ 12%-kal és a Rise szintén 12%-kal, majd az Amaro 11%-kal.
Nagyon ügyelj rá, hogy mindig jó minőségű, szép fotók kerüljenek fel, hiszen ez sok mindent elmond rólad, és a vállalatodról. Legyél változatos: próbálj ki új filtereket, és néha használj nyers képeket is.
Futtasd fel Instagram profilod más perspektívájú, különleges fotókkal!
Rugaszkodj kicsit el a megszokottól. Mutasd meg a világot rajongóidnak egy más szemszögből! Készíts érdekes, különleges fotókat olya ndolgokról amely neked és a vásárlóidnak is értékesek lehetnek. Ehhez érdemes egy olyan emberre bíznod a fotók posztolását, aki valóban ért a célközönségedhez és ahhoz, hogy milyen pillanatokat, mozzanatokat érdemes lekapni azért, hogy értékes tartalmat közvetítsen oldalad.
Használd a hashtaget!
A Facebook-on még gyerekcipőben jár (bár azt is érdemes próbálgatni a versenyképesség nevében) az Instagram-on azonban már kötelező a hashtagek használata. Figyelj, hogy mindig releváns, jól megfogalmazott hashtageket használj, így kereshetővé válnak a képeid, és több emberhez eljuthatsz!
Mindig figyeld, melyek a „trending” hashtagek. Ezeket érdemes sűrűn alkalmazni, ugyanis nagyon nagy számban keresnek rájuk az emberek! Találj olyat köztük, ami tartalmadra is releváns, hiszen nem odaillő hashtaget nem csak nem illik, de nem is célszerű használni – ugyanis ez inkább zavaró.
A hálózat kialakítása az Instagramon
Az Instagram a képeken keresztül alakít ki hálózatot az emberek között. Nagyon fontos, hogy elkötelezett rajongóid legyenek – a képeket kedveljék, kommenteljenek sokat és sűrűn. Ezzel kapcsolatban neked is lesz ám dolgod: a rajongókkal ugyanis kommunikálnod is kell! Válaszolj nekik, kedveld képeiket Te is.
Ha más közösségi hálókon is használsz hashtageket, úgy azokat érdemes fokozottan használni.
Optimalizáld profilod
Az Instagram profil, ugyan úgy mint más közösségi média hálózatok, specifikus módon tartalmazza a márkádról szóló információkat – így például adott karakterrel, specifikus képekkel érdemes a profilod egyedivé tenned. Tegyél közzé minél több információt magadról! Ez nem csak a látogatottság növelése miatt fontos, de egy képet is adhatsz az újonnan érkezőknek arról, hogy ki is vagy valójában, és mivel foglalkozik vállalatod.
Promotáld vállalatod Facebook-on és Instagram-on is
A Facebook és az Instagram együtt nagyszerű lehetőségeket tartogat vállalatod számára. A kettőt együtt, okosan használva maximalizálhatod az eléréseid számát, amely új rajongókat hoz majd oldalaidra. Érdemes a két platformot úgy használni, hogy azok szinkronban legyenek – de ne legyen minden poszt ugyan az, hiszen akkor nem éri meg mindkettőt figyelni. Az Instagram-ra tett videókat megoszthatod, vagy akár promotált posztként is futtathatod Facebook oldaladon, hogy minél több emberhez eljussanak, és azok a későbbiekben Instagram-odhoz is csatlakozzanak.
Elemzés és értékelés
Ahogy minden egyes hálózat esetében, úgy az Instagramon is nagyon fontos, hogy tisztában legyél eredményeiddel. Rengeteg féle elemző szoftver készült már ehhez a platformhoz is, mint például a BlitzMetrics és a Curalate, amely segít elemezni hatékonyságod. Figyeld ezeken keresztül, hogy mely képek teljesítettek kiemelten jól, és próbáld meglátni a rendszert a dologban, hogy maximalizálhasd hatékonyságod.
Jutalmazd a követőid
Nagyon jó technika, ha van olyan olyan dolog a vállalatod életében, amellyel jutalmazni tudod követőid. Például egy VIP jegy, vagy egy ingyenesen letölthető tutorial – vagy bármi, amit rendelkezésükre tudsz bocsátani nem csak új rajongókat csalogathat be, de a régieket is segít megtartani, valamint növeli ragaszkodásuk az oldaladhoz.
Személyes fotók a vállalatod életéből
Nagyon fontos, hogy Instagram profilod is személyes, emberközeli legyen. Ehhez jó technika, ha néha fotókat, videókat is teszel fel alkalmazottjaidról, munkatársaidról! Ez nem csak követőidnek jó, de munkatársaid számára is visszacsatolás lehet, hogy mennyire megbecsülöd munkájukat, és a céghez való lojalitást is növeli.
Játék a vizualitással, képekkel
Jó példa erre a Sharpie Instagram profilja. A színes tollakat gyártó vállalat kiválóan használja ezt a lehetőséget, és képeikkel, borítójukkal megmutatja, mennyi mindenre is lehet használni terméküket. Az ízléses, kreativitást erősítő fotók nagyon jól teljesítenek! Igyekezz Te is valahogy vizuálisan megragadni terméked vagy szolgáltatásod lényegét, és bemutatni azt az embereknek.
A vállalatod életének fontosabb pillanatai – videóban
Ha bármi fontos, lényeges pont érkezik el vállalatod életében, azt örökítsd meg egy rövid, ízléses videóban, és tedd is közzé. Így egy kicsit közelebb kerülhetnek hozzád rajongóid, megismerhetnek, ami végül is pozitív eredméynhez vezethet.
Nyiss más vállalatok felé
Ahogy azt már korábban említettük, nagyon fontos, hogy igazi hálózatként Te is kapcsolatba lépj más hálózatokkal. A Statigram nevű eszköz sokat segíthet ebben, hiszen megmutatja a vállalatod számára érdekes, tartalmilag hasonló vagy kapcsolódó oldalakat, márkákat és hashtageket.
Mutasd be az újdonságokat, történéseket
Mindig legyen oldalad naprakész, informatív és szórakoztató. Ha bármi új dolog készülődik, ne félj bemutatni! Egy-egy esemény előkészületei, egy-egy új termék vagy bármi fontosabb történés részletei, kulisszatitkai nagyszerű lehetőségeket tartogatnak.
Nem csak munka, szórakozás is!
A közösségi médiákra az emberek szórakozni járnak, így a munkát itt jobb mellőzni. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy-egy vidám, munka közben fotó nem fér bele, de nyugodtan ragadd meg az olyan pillanatokat, ahol nem a munka a hangsúlyos. A vidám közös ebédek vagy játékok sokkal jobban mutatnak!