AMP - Instagram marketing - így használd az Instagramot céges célokra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Instagram - Marketing, képekben.
2015/05/12
Csonka Nikoletta

Szeretnéd tudni, hogy egy-egy kép vagy rövidke videó hogyan járulhat hozzá vállalatod sikeréhez, és a potenciális vásárlók gyűjtéséhez? Gondolkoztál már azon, hogy egy Instagram fiók létrehozásával új piac felé nyitsz az interneten?

Összegyűjtöttük a legjobb tippeket, hogy a képes közösségi médiában való jelenléted valóban hatékony legyen!

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Ismerd meg az Instagram használatát céges szemmel!

Napjainkban már a vállalatok is felfedezni látszanak az Instagram sikerességét, amelyre reagált is a közösségi média hálózat: létrehozta az Instagram for Business blogot, ahol tippeket, ötleteket, API példákat és újságokat olvashatsz az Instagramról.

Ha komolyan gondolod a jelenléted ezen a felületen, érdemes figyelemmel kísérned ezt a blogot, hogy mindig naprakész legyél az újdonságokról.

 

A vicces, „vírus” képek, és a vállalatról szóló fotók egyensúlya

A vicces, vírus típusú képek elérése általában több mint kétszer olyan jó, mint a vállalatról készült, promóciós jellegű posztokért. Ez nem újdonság – a Facebook is nagyjából így működik, ezért érdemes a kettő egyensúlyát pontosan meghatározni. Mindenképpen ügyelj rá, hogy a fotóid történetet meséljenek. Csupán a termékről készült katalógust nem fogják annyian követni, mintha szépen, történetbe ágyaznád a vásárlóid, a termékeid és a történeteid – néhány mókás, valóban terjedő poszttal megtolva.

 

Értékeld, és gyűjtsd a – releváns – követőket

Nagyon fontos az Instagram-on is, hogy eljuss az emberekhez, és elköteleződést generálj közöttük. Ehhez három tippünk van:

  • csatlakoztasd Facebook profilod is
  • használj releváns, jó hashtageket
  • növeld az elköteleződést azzal, hogy Te is követsz másokat, és kedveled képeiket.

 

Mutasd be videóid

A Twitter Vine oldalának egyik legnagyobb ellenfele a nemrégiben megjelent Video on Instagram felület. Ez már 15 másodperces videókat is engedélyez, címkékkel ellátva, így nagyszerű felületet biztosít arra, hogy videóid bemutasd a rajongóidnak.

 

 

Ágyazd be Instagram videóid blogodba vagy weboldaladra

Szintén egy viszonylag új, ám de annál hasznosabb funkcióról beszélünk. Az Instagram Video ugyanis most már engedélyezi, hogy weboldaladra is beágyazd az oda feltöltött videókat. Ezzel növelheted a látogatóid számát, és Instagram-os jelenlétedre is felhívhatod figyelmüket.

 

Kövesd a követőid!

A legtöbb vállalat ezt a pontot elhanyagolja, pedig kiváló piackutatási lehetőség. Természetesen nem kell minden egyes követőd követned, de gyűjtsd ki azokat, akik inspirálóak lehetnek, és tanulj belőlük! Kövesd az értékes márkákat és embereket, hiszen ez kiváló alkalom arra, hogy felmérd célközönséged.

 

Legyen egy terved a posztolásra

Nem szükséges minden nap posztolnod az Instagram-on, sőt. A nagyon sok poszt akár negatívan is hathat. Gyűjtsd ki, hogy mid van, amit posztolni tudsz, és készíts egy jól átlátható, de bármikor megváltoztatható tervet. Készíts beosztást, és legyen profilja az oldaladnak!

 

Az appok ereje

A Instagram-on rengeteg olyan applikáció is található, amely fokozza a felhasználói élményt. Köztük olyanok, amelyek engedik hogy az olvasóid kinyomtassák a képeket, tudjanak címszavakra keresni, stb… Nézz utána ezeknek, és válogass bátran! Rengeteg hasznos feature kerülhet így az oldaladra, amely még érdekes is, és így még több felhasználót vonzhatsz be.

 

Inspiráld a potenciális ügyfeleket

Olyan fotókat érdemes megosztanod, amely mind a márkádnak, mind a potenciális ügyfeleidnek érdekes lehet. Ha például egészséges ételeket, szendvicseket árulsz, érdemes ezekről jó minőségű, étvágygerjesztő fotókat készíteni, megosztani az eseményeket és az aktivitásokat is az emberekkel.

 

Filterrel ellátott, és „nyers” képek

Az Instagram-on rengeteg funkciót találhatsz a képek szerkesztésére.  Ezek közül a legsikeresebb filtert, a Lo-fi nevezetűt a cégek 14%-a használja előszeretettel, amelyet a Valencia követ 12%-kal és a Rise szintén 12%-kal, majd az Amaro 11%-kal.

Nagyon ügyelj rá, hogy mindig jó minőségű, szép fotók kerüljenek fel, hiszen ez sok mindent elmond rólad, és a vállalatodról. Legyél változatos: próbálj ki új filtereket, és néha használj nyers képeket is.

 

Futtasd fel Instagram profilod más perspektívájú, különleges fotókkal!

Rugaszkodj kicsit el a megszokottól. Mutasd meg a világot rajongóidnak egy más szemszögből! Készíts érdekes, különleges fotókat olya ndolgokról amely neked és a vásárlóidnak is értékesek lehetnek. Ehhez érdemes egy olyan emberre bíznod a fotók posztolását, aki valóban ért a célközönségedhez és ahhoz, hogy milyen pillanatokat, mozzanatokat érdemes lekapni azért, hogy értékes tartalmat közvetítsen oldalad.

 

Használd a hashtaget!

A Facebook-on még gyerekcipőben jár (bár azt is érdemes próbálgatni a versenyképesség nevében) az Instagram-on azonban már kötelező a hashtagek használata. Figyelj, hogy mindig releváns, jól megfogalmazott hashtageket használj, így kereshetővé válnak a képeid, és több emberhez eljuthatsz!

Mindig figyeld, melyek a „trending” hashtagek. Ezeket érdemes sűrűn alkalmazni, ugyanis nagyon nagy számban keresnek rájuk az emberek! Találj olyat köztük, ami tartalmadra is releváns, hiszen nem odaillő hashtaget nem csak nem illik, de nem is célszerű használni – ugyanis ez inkább zavaró.

 

A hálózat kialakítása az Instagramon

Az Instagram a képeken keresztül alakít ki hálózatot az emberek között. Nagyon fontos, hogy elkötelezett rajongóid legyenek – a képeket kedveljék, kommenteljenek sokat és sűrűn. Ezzel kapcsolatban neked is lesz ám dolgod: a rajongókkal ugyanis kommunikálnod is kell! Válaszolj nekik, kedveld képeiket Te is.

Ha más közösségi hálókon is használsz hashtageket, úgy azokat érdemes fokozottan használni.

 

Optimalizáld profilod

Az Instagram profil, ugyan úgy mint más közösségi média hálózatok, specifikus módon tartalmazza a márkádról szóló információkat – így például adott karakterrel, specifikus képekkel érdemes a profilod egyedivé tenned. Tegyél közzé minél több információt magadról! Ez nem csak a látogatottság növelése miatt fontos, de egy képet is adhatsz az újonnan érkezőknek arról, hogy ki is vagy valójában, és mivel foglalkozik vállalatod.

 

Promotáld vállalatod Facebook-on és Instagram-on is

A Facebook és az Instagram együtt nagyszerű lehetőségeket tartogat vállalatod számára. A kettőt együtt, okosan használva maximalizálhatod az eléréseid számát, amely új rajongókat hoz majd oldalaidra. Érdemes a két platformot úgy használni, hogy azok szinkronban legyenek – de ne legyen minden poszt ugyan az, hiszen akkor nem éri meg mindkettőt figyelni. Az Instagram-ra tett videókat megoszthatod, vagy akár promotált posztként is futtathatod Facebook oldaladon, hogy minél több emberhez eljussanak, és azok a későbbiekben Instagram-odhoz is csatlakozzanak.

 

Elemzés és értékelés

Ahogy minden egyes hálózat esetében, úgy az Instagramon is nagyon fontos, hogy tisztában legyél eredményeiddel. Rengeteg féle elemző szoftver készült már ehhez a platformhoz is, mint például a BlitzMetrics és a Curalate, amely segít elemezni hatékonyságod. Figyeld ezeken keresztül, hogy mely képek teljesítettek kiemelten jól, és próbáld meglátni a rendszert a dologban, hogy maximalizálhasd hatékonyságod.

 

Jutalmazd a követőid

Nagyon jó technika, ha van olyan olyan dolog a vállalatod életében, amellyel jutalmazni tudod követőid. Például egy VIP jegy, vagy egy ingyenesen letölthető tutorial – vagy bármi, amit rendelkezésükre tudsz bocsátani nem csak új rajongókat csalogathat be, de a régieket is segít megtartani, valamint növeli ragaszkodásuk az oldaladhoz.

 

 Személyes fotók a vállalatod életéből

Nagyon fontos, hogy Instagram profilod is személyes, emberközeli legyen. Ehhez jó technika, ha néha fotókat, videókat is teszel fel alkalmazottjaidról, munkatársaidról! Ez nem csak követőidnek jó, de munkatársaid számára is visszacsatolás lehet, hogy mennyire megbecsülöd munkájukat, és a céghez való lojalitást is növeli.

 

Játék a vizualitással, képekkel

Jó példa erre a Sharpie Instagram profilja. A színes tollakat gyártó vállalat kiválóan használja ezt a lehetőséget, és képeikkel, borítójukkal megmutatja, mennyi mindenre is lehet használni terméküket. Az ízléses, kreativitást erősítő fotók nagyon jól teljesítenek! Igyekezz Te is valahogy vizuálisan megragadni terméked vagy szolgáltatásod lényegét, és bemutatni azt az embereknek.

 

A vállalatod életének fontosabb pillanatai – videóban

Ha bármi fontos, lényeges pont érkezik el vállalatod életében, azt örökítsd meg egy rövid, ízléses videóban, és tedd is közzé. Így egy kicsit közelebb kerülhetnek hozzád rajongóid, megismerhetnek, ami végül is pozitív eredméynhez vezethet.

 

Nyiss más vállalatok felé

Ahogy azt már korábban említettük, nagyon fontos, hogy igazi hálózatként Te is kapcsolatba lépj más hálózatokkal. A Statigram nevű eszköz sokat segíthet ebben, hiszen megmutatja a vállalatod számára érdekes, tartalmilag hasonló vagy kapcsolódó oldalakat, márkákat és hashtageket.

 

Mutasd be az újdonságokat, történéseket

Mindig legyen oldalad naprakész, informatív és szórakoztató. Ha bármi új dolog készülődik, ne félj bemutatni! Egy-egy esemény előkészületei, egy-egy új termék vagy bármi fontosabb történés részletei, kulisszatitkai nagyszerű lehetőségeket tartogatnak.

 

Nem csak munka, szórakozás is!

A közösségi médiákra az emberek szórakozni járnak, így a munkát itt jobb mellőzni. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy-egy vidám, munka közben fotó nem fér bele, de nyugodtan ragadd meg az olyan pillanatokat, ahol nem a munka a hangsúlyos. A vidám közös ebédek vagy játékok sokkal jobban mutatnak!

Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.