A cél: több Instagram követő szerzése
Ha szeretnéd belevetni magad a közösségi hirdetések világába, akkor az Instagram lehet az egyik legjobb kiindulási pontod. Függetlenül attól, hogy céged működésének melyik szakaszában jár éppen, egy stabil Instagram stratégiával csak tovább fokozhatod eléréseidet.
A következő tippek és technikák azt feltételezik, hogy nem újdonság számodra az Instagram használata, és legalább egy minimális tudással rendelkezel a platformról.
De ne is szaporítsuk tovább a szót – azért jöttél, hogy több Instagram követőt szerezz márkádnak. Kezdjük!
1. Instagram tipp: Segíts követőidnek
Minden valamire való márka igyekszik több információt összegyűjteni követőiről, hogy ezek alapján építhesse fel közösségi média marketing stratégiáját. Mégis csak kevesen jutnak el odáig, hogy igazán értékes tartalmakat szolgáltassanak Instagram rajongóik számára.
De mitől lesznek az Instagram tartalmak jelentőségteljesek? Ha szeretnél értékes tartalmakat kínálni követőidnek, akkor a következőkön kell elgondolkodnod…
Instagram marketing érdekel? Most fél óra ingyenes konzultációt kérhetsz Instagram szakértőnktől! Add meg adataidat itt:
Egyáltalán a felhasználók megfelelő felhasználókat célzod meg tartalmaiddal? Milyen kérdések merülhetnek fel követőidben? Hogyan segítheted megoldani hirdetéseiddel követőid problémáit?
Ha még csak most kezdesz ismerkedni az Instagram hirdetésekkel, és nem tudod eldönteni, hogy kiket lenne érdemes megcélozni ottani hirdetéseiddel, akkor első körben válaszd azokat, akik korábban már valamilyen módon felvették a kapcsolatot márkáddal. Ezek az emberek már érdeklődésüket mutatták ki márkád, termékeid, vagy szolgáltatásaid iránt, így jó eséllyel hirdetéseid tartalma is érdekelheti majd őket.
Ha valahogyan szert tettél felhasználóid email címeire és/vagy telefonszámaira, akkor ezekből külön célközönségeket is kialakíthatsz magadnak. Ha még pontosabb célzásra vágysz, akkor követőid alkalmazáson belüli tevékenységei alapján is létrehozhatsz egy-egy célcsoportot.
A célközönségek szegmentálásával biztosíthatod, hogy célzott hirdetéseid a megfelelő felhasználók elé kerülhessenek csak ki. Azonban ez még önmagában nem elég, hogy követővé is konvertáld őket. Ehhez olyan hasznos hirdetésekre lesz szükséged, amelyek választ adnak az emberekben felmerülő kérdésekre.
Melyek ezek a kérdések?
Az interneten folyó nyilvános aktivitást számos eszközzel nyomon követheted. Ezek az eszközök segítenek összeszedni a különböző webhelyeken előforduló feltett kérdéseket, amelyekben szerepel egy általad megadott kulcsszó. Ezek alapján sokkal könnyebb dolgod lesz kideríteni, hogy mikre kíváncsiak például egy adott terméktípussal, vagy bármi mással kapcsolatban az emberek, és tudni fogod, hogy hirdetéseidnek milyen kérdéseket kell megválaszolniuk.
Minél segítőkészebb hirdetéseket jelenítesz meg megcélzott követőidnek, annál valószínűbb, hogy a követőiddé válnak majd. Minél többet tudsz meg célközönségedről, annál részletesebben szabhatod testre számukra célzott hirdetéseidet, bizonyítva ezzel, hogy tudod, mire is van szükségük.
2. Instagram tipp: Kísérletezz a cinemagráfokkal
Az Instagram mindig is egy képekre és videókra összpontosító platform volt, így egyértelmű, hogy az itt hirdetők is ilyen tartalmak köré építik fel kampányaikat és hirdetéseiket. Ez a mindössze két kategória azonban meglehetősen nehézkessé teszi azok dolgát, akik szeretnének kitűnni a tömegből tartalmaikkal. A megoldás: a két tartalomtípus egyesítése, vagyis a cinemagráfok.
A cinemagráfok olyan állóképek, amelyeken csak egy minimális mozgás látható. Ennek a kevés mozgásnak köszönhetően a kép „életre kel”, mégsem olyan mozgalmas módon, mint egy komplett videó. Ezért mondható, hogy a cinemagráfok valahol félúton járnak a fényképek és a videók között.
Ez az enyhe mozgás igen különleges hatást kelt, amihez hasonlót a legtöbben a Harry Potter filmek elvarázsolt, mozgó fotóin és festményein láthattak. A cinemagráfok nagyon hatékonyak, ha a hírfolyamukat görgető felhasználók figyelmének megragadása a cél.
A cinemagráfok természetesen nem egy új fájlformátumot jelentenek, és animált GIF képekként, vagy egyszerű videókként is fel lehet tölteni őket.
Ha tehát egy kevésbé erőltetett, óvatosabb hirdetést szeretnél, ami nem erőlteti rá kínálatodat az emberekre, akkor a cinemagráfok kiválóan alkalmasak erre.
3. Instagram tipp: Adj történetet hirdetéseidnek
Ha igazán sok új követőre szeretnél szert tenni, akkor kezdd el használni a történethirdetéseket is. Ezekkel többek is látványos sikereket értek el – egyesek kétszer több aktivitást voltak képesek kiváltani a felhasználókból a Történetek (Stories) funkcióval, mint a hagyományos tartalmakkal.
Az Instagram Történeteket több mint negyedmilliárdan használják napi szinten, ami több, mint a platform napi aktív felhasználóinak felét jelenti. A Stories funkció népszerűsége egyre csak nő, és egyre többeket szippant magába, így nem kérdés, hogy az itt hirdető márkáknak ezt is figyelembe kell venniük stratégiájuk kialakítása során.
Sokan pedig figyelembe is veszik, így a Történetek mezőny egyre sűrűbb. Mi több, ezek a tartalmak 24 óra elteltével véglegesen eltűnnek, így muszáj leszel üzeneteidet látványos, figyelemfelkeltő módon kommunikálni célközönséged irányába, ha szeretnéd, hogy egyáltalán észrevegyenek.
A Type Mode ebben igyekszik segíteni. A Történeteken belüli funkció lehetővé teszi, hogy látványos animációkat készíthess, bármilyen kép vagy videóanyag nélkül. Elég csupán megadnod, hogy milyen stílust szeretnél használni, és máris elkezdheted bepötyögni üzeneted, amely történeteid között jelenik majd meg.
A Type Mode kiváló azoknak a márkáknak, amelyek minden lehetséges vizuális felületen egységes márkaszemélyiséget szeretnének fenntartani. Nézz szét a felkínált stílusok között, és válaszd azt, amelyik megjelenésében a legjobban passzol márkád hangulatához.
4. Instagram tipp: Figyelj oda a megfelelő időzítésre
Nem várhatod el, hogy egy találomra elkészített hirdetés azonnal jól teljesítsen. Minden esetben átgondolt tesztelésre lesz szükség, hogy megalkothasd hirdetéseid legjobb verzióit, amelyek a legjobb eredményeket hozzák majd, lehetőleg minimális költségekért cserébe.
Azonban nem csak a hirdetések különböző elemei (képek, videók, feliratok, hashtagek, stb.) jönnek számításba, ha a siker maximalizálása a cél. Fontos az is, hogy ezek a hirdetések mikor kerülnek nyilvánosságra. Az Instagramon már egy ideje elérhető a bejegyzések előre időzítése, így a különböző vizuális elemek mellé az időpont is felvehető tesztelhető változónak.
A hatékony időzítéshez persze tisztában kell lenned azzal, hogy követőid mikor a legaktívabbak a platformon. Ezen információk birtokában pontosan akkor célozhatod meg őket üzeneteiddel, amikor a legvalószínűbb, hogy ezzel követőkké konvertálhatod őket.
Habár valóban érdemes megvizsgálni a statisztikákat, a helyi (esetünkben országos) közönség megcélzása reggel 6-8 óra között a leghatékonyabb, vagy délután 4-5 óra után – tehát egy átlagos munkaidő előtti és utáni órákban.