AMP - Influencer marketing fogorvosoknak: Működhet?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Instagram influencer marketing fogorvosoknak – Egy hatékony stratégia?
2021/11/22
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az elmúlt másfél évtized során az egész világot meghódították a közösségi platformok. Sokan a Facebookon kezdik és zárják napjukat, mások pedig képtelenek kibírni, hogy ne nézzenek rá 10 percenként az Instagramra. A szórakozás, a hírek és az általános kommunikáció mind átköltöztek az internetre, javarészt a közösségi médiára.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Nem meglepő tehát, hogy ez az online világ a cégek, vállalatok és az új pácienseket kereső orvosok számára is fontos lehetőségeket kínál, hiszen a marketing egyik fő elve, hogy ott kell elérni az embereket, ahol a legtöbb idejüket töltik. A közösségi média segíthet új ügyfeleket, pácienseket szerezni, persze csak ha megfelelően használják.
Az utóbbi években nagyon felkapottá vált az influencer marketing, ami gyakran elválaszthatatlan a közösségi médiától. Rengeteg fogorvos vált sokkal népszerűbbé az Instagram influencereknek köszönhetően, és ez a lehetőség mindenki számára adott, aki hajlandó megismerkedni a marketing ezen területével.
Szóval miről is van szó? 

 

Kik azok az Instagram influencerek?

Az Instagram influencerek olyan felhasználók az Instagramon, akik egy hűséges követőtábort gyűjtöttek maguk köré hiteles, őszinte személyiségüknek és tartalmaiknak köszönhetően. Ezeket a személyeket „véleményvezérekként” is szokás emlegetni, ugyanis követőik megbíznak bennük, és adnak a véleményükre.
Ez a befolyásoló képesség az influencer marketing alapja. Ha egy influencer azt mondja, hogy egy adott termék bevált neki, és szívesen használja, sokkal valószínűbb, hogy követői is kipróbálják majd azt a terméket, vagy legalább utánanéznek az adott márkának. Persze ez a termék lehet egy szolgáltatás, vagy akár egy fogászati praxis is.
Az influencerek tehát a márkák hiteles „tolmácsai” lehetnek, hiszen egy olyan stílusban képesek továbbítani a márka üzenetét, ami természetesnek érződik követőik számára – abban a stílusban, amit megszokhattak az influencertől.
Influencer bárkiből lehet. Nem kell hozzá szaktudás, kezdőtőke vagy speciális végzettség. Ha valakinek van elég ideje és ereje, hogy rendszeresen tartalmakat készítsen egy platformra, és hajlandó kommunikálni közösségével, előbb-utóbb elegen követik majd, hogy influencernek számítson.
Az influencereket többféleképpen is kategorizálhatjuk, például hogy milyen tartalmakat és milyen platformokon osztanak meg, hogy milyen témákkal foglalkoznak, és, ami szintén nagyon fontos, hogy mekkora követőtáborral rendelkeznek.

 

Kik azok a mikroinfluencerek?

Az ember elsőre jogosan hiszi azt, hogy minél több követője van egy influencernek, annál jobb, hiszen annál nagyobb közönséget érhet el rajta keresztül egy márka. Ez nem feltétlenül igaz, és az úgynevezett mikroinfluencerek remek példák erre.
A mikroinfluencerek olyan véleményvezérek, akiknek legfeljebb 50 ezer követőjük van, nem pedig több millió. Ezek a felhasználók sokkal közvetlenebbek közösségük tagjaival, és sokkal elérhetőbbek, mint azok, akiket több százezren követnek.
Az emberek éppen ezért jobban bíznak a mikroinfluencerekben, mert jobban tudnak velük azonosulni. Nem sztárokról van szó, vagy celebekről, hanem olyan hétköznapi emberekről, mint amilyenek követőik is. A mikroinfluencerek hitelességükkel ellensúlyozzák, hogy kevesebben követik őket.
Fogászati praxisod nagyszerű partnerre lelhet egy mikroinfluencerben, mert az illető hitelesen mutathatja be kínálatodat. Mindemellett arra buzdíthatja követőit, hogy kövessék példáját, és jelentkezzenek be hozzád egy vizsgálatra, tisztításra vagy más beavatkozásra. Ez sokkal hitelesebb, ha az adott influencer a váródban vagy rendelődben készíthet néhány képet Instagram fiókjára.

 

Hogyan találhatod meg a megfelelő influencert

Nem minden influencer lehet ideális partnered a marketingben. Többféle szempontból is meg kell vizsgálnod őket, mielőtt eldöntenéd, hogy érdemes-e együtt dolgoznod velük, vagy sem.

Beleférnek-e költségkeretedbe?

Mekkora összeget vagy hajlandó elkölteni egy influencerre? Néhány promóciós bejegyzésre van szükséged, vagy egy hosszabb együttműködésre? Bármi is legyen a válaszod, biztos lehetsz benne, hogy abból a pénzből, amit egy nagyobb celebre elköltenél, számos kisebb mikroinfluencert tudnál szerződtetni praxisod mellé, és így egy változatosabb közönséget érhetnél el.

 

Relevánsak számodra?

Ha egy influencer munkássága nem áll párhuzamban a tiéddel, például más értékeket képvisel, akkor nem lesz hiteles az együttműködésetek. A relevanciához hozzátartozik persze az is, hogy milyen emberek alkotják követőtáborát. Ha ezek között megtalálod ideális pácienseidet (kor, lakhely és egyéb szempontok alapján), akkor jó eséllyel megéri majd együttműködnöd az influencerrel.

 

Kínálj nekik lehetőséget egy személyes tapasztalatra

Kínálj egy ingyenes vizsgálatot vagy tisztítást az influencernek, hogy megtapasztalhassa, milyen élményeket biztosít praxisod. Ez ilyen alkalom után sokkal hitelesebben és őszintébben ajánlhat majd követőinek.

 

Nézz rá hashtagjeidre

Ha használsz saját hashtaget praxisod számára, akkor nézd meg, hogy kik használják azt a címkét saját bejegyzéseikben is. Meglehet, hogy van köztük néhány lehetséges mikroinfluencer, akik segíthetnének új pácienseket szerezni.

 

Keress egy jó előadót

Azok a mikroinfluencerek segíthetnek a legtöbbet praxisodnak, akik ügyesen tudnak történeteket mesélni a helyett, hogy megpróbálnák eladni szolgáltatásaidat. Egy történet elmesélése sokkal hitelesebb, mint a közvetlen értékesítés, és mind praxisodat, mind pedig az influencert szavahihetőbb fényben tünteti fel.

 

Hogyan vedd fel a kapcsolatot egy influencerrel

A legbiztosabb, ha aktívan igyekszel közelebb kerülni egy mikroinfluencerhez az Instagramon. Kövesd a platformon, írj hozzászólásokat a bejegyzéseihez, említsd meg bejegyzéseidben (ha ez indokolt), illetve idővel küldj neki személyes üzeneteket is. Ezekben az üzenetekben először mindig mutatkozz be, majd ismertesd az ajánlatodat.

 

Együttműködés az influencerekkel

Miután sikerült legalább egy influencert szerezned praxisod mellé, fontos, hogy egy komplett kampánytervet dolgozz ki, lehetőleg vele együtt, hogy ne legyenek meglepetések és fennakadások a kampány során.
Ne feledd, hogy egy influencer sokkal jobban ismeri közönségét, mint te az övét, ezért kellő szabadságot kell biztosítanod számára. Ez biztosítja, hogy egy tőle megszokott, hiteles stílusban prezentálhassa praxisodat. Na persze, ekkorra már meggyőződtél arról, hogy ez a stílus ideális praxisod számára, hiszen ez alapján is választottad ki az adott influencert.
Egy influencer az esetek többségében anyagi kompenzációt kér majd szolgáltatásaiért, de ajánlatodban felkínálhatsz neki kedvezményes, vagy akár ingyenes kezeléseket is, ha valamikor élni szeretne ezekkel a lehetőségekkel.
A lényeg az, hogy ne beosztottakként, hanem partnerekként tekints az influencerekre, és törekedj arra, hogy együttműködésetek mindkét félnek (és persze követőiteknek is) előnyösek legyenek.
 

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 12

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.