Mi az az inbound marketing?
Az inbound marketing abban különbözik az outbound marketingtől, hogy míg az outbound marketing közvetlen módszerekkel célozza meg a lehetséges ügyfeleket, az inbound marketing inkább az adott cég népszerűsítését helyezi előtérbe, hogy annak híre minél több helyre elérhessen. Ez kifejezetten fontos például online keresések esetén.
Az idők során az információ felkutatásának módja, felülete és sebessége is megváltozott. Amit azelőtt könyvekben vagy újságokban találtunk meg, ahhoz manapság elég egy pár másodpercet igénylő Google-keresés. A legtöbb ember annyira megszokta ezt a kényelmet, hogy gyakran arra sem veszik a fáradtságot, hogy megvizsgálják az összes találatot a legelső oldalon. Éppen ezért fontos, hogy egy modern cég vagy márka hatékonyan alkalmazza a marketing automatizálást (és más digitális eszközöket), ha nem szeretne lemaradni. Látható online jelenlét hiányában könnyedén feledésbe merülhetünk.
A hatékony online marketing tudományos ismereteket, kreativitást és kidolgozott stratégiát igényel. Számtalan marketingügynökség kínálja szolgáltatásait, és szinte mindegyik hatalmas ígéretekkel próbálja megnyerni az lehetséges ügyfeleket. De mégis mi garantálja, hogy eleget tesznek-e ezeknek a kéréseknek, miután komoly összegeket fizetünk ki nekik?
Az alábbi tényezőkre érdemes odafigyelni, ha szeretnénk igénybe venni egy marketingügynökség szolgáltatásait:
Tapasztalat az inbound marketing területén
A marketing nagyban függ az aktuális trendektől, az iparág pedig tele van fiatal és kreatív gondolkodókkal. Ha szeretnénk az első között eljutni a modern ügyfelekhez, kulcsfontosságú, hogy mindig naprakészek maradjunk ilyen téren. Azonban ez legfeljebb fél sikert garantálhat. Mint minden más ágazatban, a tapasztalat a marketing esetén is mindennél fontosabb. Ha relevánsak szeretnénk maradni, akkor energikus és lelkesedő csapatra van szükségünk – ha pedig szeretnénk megtartani előkelő pozíciónkat a végtelenül hosszú ranglistán, akkor pedig olyan ügynökségre, akik tapasztaltak ebben. Érdemes tehát olyan ügynökséget keresni, ahol képesek lépést tartani a legújabb trendekkel, de mély és átfogó tapasztalattal is rendelkeznek a marketinget illetően.
Az adott cég és terület ismerete
Minden cég és vállalkozás egyedi, a szolgáltatásokról és termékekről már nem is beszélve. Ahhoz, hogy egy marketingügynökség pontosan és hatékonyan képviselje az adott márkát, alapos ismeretekkel kell rendelkeznie róla. Egy jó marketingügynökség - amennyire csak lehet – testreszabott stratégiával igyekszik majd népszerűsíteni az adott céget. Sok ügynökség elköveti azt a hibát, hogy minden ügyfelük esetén azonos módszerekkel próbálkozik, azonban nem létezik egyetlen bevett stratégia, ami mindenki számára megfelel. Ha teljesen ki akarjuk használni a marketing által kínált lehetőségeket, akkor személyre szabott tervezetre lesz szükség.
Teljeskörű szolgáltatás
Az inbound marketing (pontosabban az azt alkalmazók) számos eszközzel igyekszik a legjobb eredményeket elérni. Ehhez tudományos jellegű megközelítésre, innovatív gondolkodásmódra és az adott cég alapos ismeretére van szükség. Egy hatékony marketingügynökség ezeket mind egyszerre használja fel, hogy egy hatékony weboldalt, népszerű online jelenlétet és jó image-t szolgáltasson nekünk.
Összegezve az inbound marketingről
Cégként vagy vállalkozásként az elsődleges cél a sikeres üzletkötések esélyének maximalizálása. Ehhez hatékony inbound marketing stratégiára lesz szükség.
Ehhez egy tapasztalt és naprakész marketing ügynökséget kell keresnünk, amely az összes fent említett pontot megtestesíti. Érdemes megvizsgálni az adott ügynökség eddigi munkáit, ami segíthet eldönteni, hogy megfelelőek-e számunkra.