Ma sokkal több ember keres szálláslehetőségeket az interneten, mint korábban bármikor – ez a szám pedig egyre csak nő és nő.
Ennek ellenére mégis rengeteg olyan szállodatulajdonossal találkozhatunk, akik nem képesek felismerni az online marketing szerepét, vagy egyszerűen nem hajlandók segítséget kérni ahhoz, hogy létesítményük marketingjét felvirágoztassák az interneten.
Ez az elővigyázatosság valamilyen szinten érthető – az internetes marketing elmúlt éveiben rengetegen adták ki magukat „online marketing tanácsadónak” azzal a céllal, hogy kihasználják a gyanútlan, tapasztalatlan cégek felkészületlenségét. A pénzbeli veszteségek már önmagukban komoly érvágásoknak számítottak az ilyen cégek számára, de gyakran előfordult az is, hogy az szóban forgó „tanácsadó” több kárt tett egy vállalat webhelyén, mint amennyit segített.
Manapság szerencsére csökkent az ilyen kontárok száma, és rengeteg cég sokkal naprakészebb az online helyzetet illetően. Sokan azonban inkább saját maguk self PR kommunikációjában jeleskednek, mint az ügyfelek fellendítésében. A Google ma már sok mindenben segít, könnyű kideríteni, ki a valóban eredményeket elérő szakértő. Azonban ennek ellenére sosem árt elővigyázatosnak lenni a kevésbe szerencsés esetek elkerülése végett.
A következőkben olyan szakmai kérdéseket sorolunk majd fel, amelyekkel ellenőrizheted, hogy a magát online szállodai marketing tanácsadóként reklámozó személy vagy vállalat valóban megfelelő szaktudással rendelkezik, vagy több kárt csinál majd, mint amennyi segítséget valaha is nyújthatna.