AMP - Fogászati rendelőd sikeres növekedése: stratégiák több páciens vonzására, hűség építésére és versenytársaidtól való kiemelkedésre.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan szerezz több beteget a fogászati rendelődbe?
2024/08/16
Novák Anna

Egy fogászati rendelő sikeressége nem csak a szakmai tudáson múlik. A páciensek ma már személyre szabott ellátást keresnek, ahol gyorsan és kényelmesen kapnak segítséget. Hogyan érheted el, hogy több páciens találjon rád, és rendszeresen visszatérjen? Ebben a cikkben olyan stratégiákat mutatok be, amelyek segítenek kiemelkedni a versenyben és lojális pácienseket szerezni rendelődnek.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

 

1. A célközönség feltárása több páciens eléréséhez


Ahhoz, hogy több lojális pácienst szerezz, fontos, hogy megértsd, kik alkotják a célközönségedet. Készíts részletes páciensportrét, amely magában foglalja a potenciális betegek életkorát, életmódját, fogászati problémáit és igényeit. Gondolj bele, hogy kik azok, akik leginkább keresik a fogászati szolgáltatásokat, és milyen problémákkal szembesülnek a mindennapokban.


Például egy városi rendelőben gyakran előfordulhat, hogy a páciensek rohanó életmódot folytatnak, ezért nagyra értékelik a rugalmas rendelési időket vagy az online időpontfoglalási lehetőségeket. Mások lehet, hogy különleges fogászati igényekkel rendelkeznek, mint például gyermekek számára nyújtott ellátás vagy esztétikai kezelések. Minél jobban ismered a célközönségedet, annál pontosabban tudsz nekik megfelelő szolgáltatásokat kínálni.


2. A betegek visszajelzéseinek és ajánlásainak ereje több páciens szerzéséhez


Az elégedett betegek visszajelzései és ajánlásai az egyik leghatékonyabb eszközök az új páciensek bevonására. Az emberek gyakran kérnek tanácsot barátaiktól és családtagjaiktól, amikor fogorvost keresnek. Kérj visszajelzést a meglévő pácienseidtől, és ösztönözd őket arra, hogy ajánljanak téged ismerőseiknek. Ez akár úgy is megvalósulhat, hogy kisebb kedvezményeket kínálsz azoknak, akik új beteget hoznak a rendelődbe.


Ezen kívül fontos, hogy figyelj a kritikai visszajelzésekre is. Ezek segítenek javítani a szolgáltatásaidon, és megmutatják, hol lehet még fejlődni. Egy-egy negatív visszajelzés értékes lehet, hiszen általa felismerheted a nagyobb hiányosságokat, amelyeket ha kijavítasz, hosszú távon növelheted a betegek elégedettségét.


3. Betegbarát weboldal készítése több páciens bevonzásához a fogászatodra


A digitális korban egy jó hírű, felhasználóbarát weboldal kulcsfontosságú a sikerhez. A legtöbb új beteg online keresi fel a fogorvosát, így fontos, hogy a weboldalad mobilbarát és könnyen navigálható legyen. A weboldaladnak tükröznie kell a rendelőd professzionális színvonalát, a szolgáltatásaid minőségét és a páciensek kényelmét.


Ügyelj arra, hogy a weboldalad egyszerűen áttekinthető legyen, és tartalmazza az összes fontos információt a rendelőről, a szolgáltatásokról, a személyzetről és az árakról. Ne felejtsd el feltüntetni az online időpontfoglalás lehetőségét sem, mivel ez nagymértékben megkönnyíti a páciensek dolgát, és növeli az esélyét annak, hogy téged válasszanak.


4. Helyi keresőoptimalizálás a fogászati rendelőd láthatóságának növeléséhez és több páciens megszerzéséhez


Az emberek többsége helyi fogorvost keres, ezért elengedhetetlen, hogy a rendelőd jól látható legyen a helyi keresésekben. A helyi keresőoptimalizálás, vagyis a helyi SEO segítségével biztosíthatod, hogy a páciensek megtaláljanak a közelükben. Regisztrálj a Google My Business (Google Cégem) szolgáltatásba, hogy a rendelőd megjelenjen a Google Térképen, és töltsd ki az összes szükséges információt.


Emellett fontos, hogy rendelőd szerepeljen a helyi online címtárakban is. Ezek a platformok nagy forgalmat generálhatnak, különösen akkor, ha pozitív véleményeket kapsz. Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni az adataidat és válaszolni a páciensek véleményeire, hogy növeld az elköteleződésüket.


5. Fogászati tartalommarketing alkalmazása több páciens vonzására


A tartalommarketing kulcsfontosságú, ha szeretnéd növelni a láthatóságodat és megszerezni a páciensek bizalmát. Egy fogászati blog létrehozása a weboldaladon segíthet abban, hogy szakértőként pozicionáld magad a piacon, miközben értékes információkkal látod el a pácienseket. Írj cikkeket a leggyakoribb fogászati problémákról, a megelőzésről és a kezelési lehetőségekről. Ez nemcsak növeli a hitelességedet, hanem segít a SEO-ban is, hiszen a Google előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek rendszeresen frissülő, releváns tartalmat kínálnak.


A blog mellett érdemes más típusú tartalmakat is készíteni, például webináriumokat, podcastokat, vagy videós tartalmakat, amelyeket megoszthatsz a közösségi média felületeken is. Ez segít szélesebb közönséget elérni, és növeli a páciensek elköteleződését.


6. Rugalmas fizetési lehetőségek biztosítása a fogászatodra érkező több páciens számára


A páciensek egy jelentős része nem rendelkezik fogászati biztosítással, és ez visszatarthatja őket attól, hogy időpontot foglaljanak. A rugalmas fizetési lehetőségek kínálata versenyelőnyt jelenthet. Gondolj arra, hogy részletfizetési lehetőségeket biztosítasz, vagy együttműködsz helyi pénzügyi cégekkel, amelyek fogászati hiteleket kínálnak. Az ilyen típusú rugalmasság növeli a betegek lojalitását, és hosszú távon több visszatérő pácienst eredményez.


7. Videómarketing alkalmazása több páciens bevonzására a fogászatodra


A videómarketing az egyik legjobb módja annak, hogy elérd a pácienseket, és bemutasd szakértelmedet. Egy márkázott YouTube-csatorna létrehozásával, ahol megosztod a fogászati tanácsokat, bemutatod a kezeléseket, vagy akár a páciensek visszajelzéseit, jelentősen növelheted a rendelőd láthatóságát. A vizuális tartalom könnyebben fogyasztható és megosztható, így szélesebb közönséget érhetsz el vele.


8. Közösségi média stratégia a fogászatodra több páciens vonzásához


A közösségi média platformok hatékony eszközök lehetnek a betegek bevonására és új páciensek szerzésére. Használd ki a Facebook, Instagram vagy LinkedIn lehetőségeit, és rendszeresen ossz meg vonzó tartalmakat. A közösségi média segít szorosabb kapcsolatot kialakítani a páciensekkel, miközben növeli a rendelőd ismertségét. Fontos, hogy a bejegyzéseid legyenek relevánsak, és tartalmazzanak kulcsszavakat és hashtageket, amelyek segítségével több embert érhetsz el.

egészségügyi marketing Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.