A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik legfontosabb ágazata, amelynek fő célja minél láthatóbbá tenni egy webhelyet a Google és más keresőmotorok találatai között. Míg a „hagyományos SEO” általánosságban segít több keresőlátogatót szerezni egy webhely számára, addig a helyi SEO kifejezetten azokat a felhasználókat célozza meg, akik egy adott földrajzi területen belül végzik keresésüket (például egy közeli éttermet szeretnének találni, és így tovább).
Mielőtt azonban bebizonyíthatnád egy helyi érdeklődésű vásárlónak, hogy a te kínálatod a legideálisabb számára, a keresőmotorokat is meg kell győznöd arról, hogy egyáltalán érdemes megjeleníteniük téged a legelső találatok között.
A Google és más keresőmotorok többféle különböző szempontot is megvizsgálnak ehhez, egy átfogó helyi SEO audit pedig segít eligazodni ezek között: te magad is ellenőrizheted, hogy megfelelsz-e az elvárásoknak, és előkészítheted online jelenlétedet a helyi sikerekre.
Az alábbi helyi SEO audit egy hagyományos sorrendre épül – általában a kulcsszavakat és a webhelyet szokás első körökben ellenőrizni, majd egyre távolabb lépkedni ezektől. Ajánlott tehát a feladatokat az itt található sorrendben elvégezni. Kezdjük is!