AMP - Helyi SEO az egészégügyben: Hogyan csináld?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Helyi SEO egészségügyi praxisoknak
2022/11/23
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Köztudott tény, hogy az egészségügyi praxisok többsége a közelben élő vagy dolgozó páciensekre támaszkodik. Ez nem meglepő, elvégre az emberek nem szívesen utaznak órákat csak azért, hogy orvosi ellátásban részesüljenek, és inkább a közelben található opciók közül válogatnak.
A legsikeresebb egészségügyi praxisok zöme helyi SEO-t (keresőoptimalizálás) használ az értékes páciensek megszerzésére. A helyi SEO segít láthatóbbá tenni praxisodat a környékbéli páciensek számára, valahányszor az interneten keresnek maguknak egészségügyi szolgáltatásokat.
Szóval hogyan erősítheted meg praxisod helyi SEO-ját? Erről szól az alábbi cikk.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Segítünik egészségügyi praxisod, rendelőd helyi keresőoptimalizálásában! Tapasztalt egészségügyi marketing ügynökségünk már több fogászati, sebészeti és egészségügyi szervezet számára segített az organikus forgalom fellendítésében. Kérd ajánlatunkat MOST!

 

Mi történik, amikor egy lehetséges páciens rákeres valamire a Google-ben?

A rendelődbe belépő páciensek zöme korábban rákeresett már praxisodra a Google-ban, vagy egy egészségügyi keresés eredményei között talált rá arra. Az emberek előszeretettel keresnek rá egészségügyi információkra az interneten, és ezeknek a kereséseknek számos típusa van – íme csupán néhány ezek közül:
  • Betegségekkel kapcsolatos keresések: A páciens megoldást szeretne találni valamilyen problémára, például egy fogfájásra.
  • Kezelésekkel kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét beavatkozásra kíváncsi, például a gyökérkezelésre vagy egy ráncfelvarrásra.
  • Orvosokkal kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét egészségügyi szakembert szeretne megtalálni, akit talán valaki más javasolt neki. Többek között az ilyen keresések megcélzása miatt nagyon fontosak az egészségügyi szolgáltatók weboldalai, mert ezek segítenek helyi forgalmat vonzani a szolgáltató webhelyére.
  • Specialitásokkal kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét szakorvosi specialitást keres, például szájsebészt vagy szemorvost.
  • Praxisokkal kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét praxistípust keres, például ortopéd vagy plasztikai sebészeti praxist.

Vannak bizonyos jellemzői ezeknek a kereséseknek, amikbe nem szólhatsz bele. A keresésekre megjelenő találatokat befolyásolják például a felhasználók keresési és böngészési előzményei, tehát két lehetséges páciensnek más tartalmak jelenhetnek meg ugyan arra a keresésre. Szintén nem szabályozhatod, hogy valaki éppen hol tartózkodik a keresésekor, és a Google természetesen ezt is figyelembe veszi, főleg a helyi jellegű kereséseknél.
Szóval mi az, ami felett van hatalmad, ha a Google kereséseiről van szó? Íme néhány fontos tudnivaló:

  • Egy megfelelően kitöltött Google Cégprofil adatlap jelentősen hozzájárul a helyi rangsorolásodhoz.
  • A webhelyedre mutató linkek fontos szerepet játszanak a webhely általános és helyi rangsorolásában. Ezeket elhelyezheted például mások blogjaira írt vendégbejegyzésekben és online orvosi adatbázisokban is.
  • A pácienseid által Google Cégprofil adatlapra írt vélemények és értékelések szintén befolyásolják helyi rangsorolásodat.
  • Az on-page SEO minden keresőoptimalizálási projekt fontos feladatköre. A webhelyedre felkerülő tartalmak, különösen a helyi témájú oldalak mind jól rangsorolhatnak a helyi keresések találatai között, ha megfelelő kulcsszavakat használsz rajtuk, és sikerül rájuk helyi hivatkozásokat szerezned.

Egy Google Cégprofil adatlap optimalizálása praxisok számára

Mindenekelőtt meg kell szerezned Google Cégprofil adatlapod szerkesztési jogait a Google-tól. Ez után elkezdheted kitölteni az adatlapot praxisod pontos és legfrissebb adataival. Nagyon fontos, hogy minden olyan mezőt kitölts az adatlapon, ami releváns praxisod és pácienseid számára, tehát nem csak az olyan alapvető adatokat kell megadnod, mint a nyitva tartás.
Minél jobban kitöltöd profilodat, annál valószínűbb, hogy a Google több helyi keresésre is megjeleníti majd azt a felhasználóknak.
Praxisod vagy egészségügyi szervezeted bemutatkozásában már az első mondatban szerepelj, hogy kik vagytok, mit csináltok és hol találhatnak meg titeket a páciensek vagy ügyfelek. Ha ezzel indítod a bemutatkozásodat, akkor egyben a Google-nak is jelezed, hogy ezek a legfontosabb információk praxisoddal kapcsolatban.
Fontos, hogy praxisod alapadatai (név, cím, telefonszám) karakterről karakterre pontosan úgy szerepeljenek adatlapodon, mint ahogy webhelyeden, illetve mindenütt máshol is az interneten.
A kategóriák felsorolásakor nagyon fontos, hogy a lehető legpontosabban válaszd ki az elsődleges kategóriát. Tehát nem elég az, hogy „orvosi rendelő”, ha szájsebészettel foglalkozol vagy más konkrétabb szakirányod is van. A megfelelő kategória beállításával a Google-nek is egyszerűbbé teszed, hogy érdeklődő felhasználóknak jelenítsen meg a találatok között. Ezen kívül másodlagos kategóriákat is érdemes megadni, ha találsz köztük olyanokat, amik kapcsolódnak praxisod munkájához.

A vélemények értéke egy egészségügyi praxis számára

Sosem szabad konkrétan pozitív véleményt kérni, mert ez gyakran pont, hogy eltántorítja majd a pácienseket attól, hogy visszajelzést fogalmazzanak meg rólad. Persze érdemes arra kérni az embereket, hogy osszák meg véleményüket praxisodról, de ne vidd túlzásba.
Már az is sokat segíthet ebben, ha kihelyezel egy Google Cégprofil adatlapodra mutató hivatkozást webhelyedre, és megkéred az embereket, hogy ott osszák meg véleményüket praxisodról. Ajánlott persze egyalternatív felületet is felkínálni ehhez, mert nem mindenkinek van Google fiókja, amin keresztül véleményezheti praxisodat az adatlapodon.
Az ilyen linkeket továbbá emailben és SMS-ben is elküldheted korábbi pácienseidnek.
Amikor választ fogalmazol meg a véleményekre, akkor nagyon fontos, hogy tiszteletben tartsd a páciensek személyes adatait, és hogy ne említs meg nyilvánosan semmit, amiből kiderül, hogy milyen problémával jártak nálad. Ha ezt ők nyilvánosan felvállalják véleményükben, akkor az az ő joguk, de még ilyenkor sem szabad elismerned és megerősítened válaszodban, hogy valóban ez történt. A legjobb, ha előkészítesz néhány sablonos választ, amiben megköszönöd a visszajelzést a pácienseknek.
Időnként oszd meg a legjobb véleményeket webhelyeden és a közösségi médián is, hogy minél többen láthassák, mennyire elégedetten távoznak tőled pácienseid.

A webhely legfontosabb elemei a helyi SEO-hoz

Négy nagyon fontos dologra kell odafigyelned webhelyeden, ha szeretnéd helyi keresésekre optimalizálni.
Amennyiben egészségügyi márkád több címen is várja a pácienseket, mindegyik ilyen helyhez külön oldalt kell létrehoznod webhelyeden, ahol feltünteted a címet, a legfontosabb elérhetőségeket, illetve mellékelsz egy rövid leírást és néhány képet is a rendelőről.
Szintén külön oldalakat kell kialakítanod minden egyes orvosodnak is. Ezek az oldalak egyrészt bemutatják a szakember specialitását és elismeréseit, másrészt pedig segítenek rátalálni a webhelyre azoknak a felhasználóknak, akik eredetileg az orvosokra kerestek rá.
Külön oldalakat érdemelnek szolgáltatásaid is – nem szabad mindent egy oldalra sűríteni. Minden ilyen szolgáltatásoldal minősített, érdeklődő forgalmat vonz majd webhelyedre, valahányszor egy felhasználó valamilyen egészségügyi problémára vagy kezelésre keres rá.
Egy online foglalási rendszer, ami megkönnyíti a páciensek számára, hogy az interneten választhassák ki maguknak a számukra megfelelő időpontokat.
 

egészségügyi marketing Google Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.