Segítünik egészségügyi praxisod, rendelőd helyi keresőoptimalizálásában! Tapasztalt egészségügyi marketing ügynökségünk már több fogászati, sebészeti és egészségügyi szervezet számára segített az organikus forgalom fellendítésében. Kérd ajánlatunkat MOST!
Mi történik, amikor egy lehetséges páciens rákeres valamire a Google-ben?
- Betegségekkel kapcsolatos keresések: A páciens megoldást szeretne találni valamilyen problémára, például egy fogfájásra.
- Kezelésekkel kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét beavatkozásra kíváncsi, például a gyökérkezelésre vagy egy ráncfelvarrásra.
- Orvosokkal kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét egészségügyi szakembert szeretne megtalálni, akit talán valaki más javasolt neki. Többek között az ilyen keresések megcélzása miatt nagyon fontosak az egészségügyi szolgáltatók weboldalai, mert ezek segítenek helyi forgalmat vonzani a szolgáltató webhelyére.
- Specialitásokkal kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét szakorvosi specialitást keres, például szájsebészt vagy szemorvost.
- Praxisokkal kapcsolatos keresések: A páciens egy konkrét praxistípust keres, például ortopéd vagy plasztikai sebészeti praxist.
Vannak bizonyos jellemzői ezeknek a kereséseknek, amikbe nem szólhatsz bele. A keresésekre megjelenő találatokat befolyásolják például a felhasználók keresési és böngészési előzményei, tehát két lehetséges páciensnek más tartalmak jelenhetnek meg ugyan arra a keresésre. Szintén nem szabályozhatod, hogy valaki éppen hol tartózkodik a keresésekor, és a Google természetesen ezt is figyelembe veszi, főleg a helyi jellegű kereséseknél.
Szóval mi az, ami felett van hatalmad, ha a Google kereséseiről van szó? Íme néhány fontos tudnivaló:
- Egy megfelelően kitöltött Google Cégprofil adatlap jelentősen hozzájárul a helyi rangsorolásodhoz.
- A webhelyedre mutató linkek fontos szerepet játszanak a webhely általános és helyi rangsorolásában. Ezeket elhelyezheted például mások blogjaira írt vendégbejegyzésekben és online orvosi adatbázisokban is.
- A pácienseid által Google Cégprofil adatlapra írt vélemények és értékelések szintén befolyásolják helyi rangsorolásodat.
- Az on-page SEO minden keresőoptimalizálási projekt fontos feladatköre. A webhelyedre felkerülő tartalmak, különösen a helyi témájú oldalak mind jól rangsorolhatnak a helyi keresések találatai között, ha megfelelő kulcsszavakat használsz rajtuk, és sikerül rájuk helyi hivatkozásokat szerezned.
Egy Google Cégprofil adatlap optimalizálása praxisok számára
Mindenekelőtt meg kell szerezned Google Cégprofil adatlapod szerkesztési jogait a Google-tól. Ez után elkezdheted kitölteni az adatlapot praxisod pontos és legfrissebb adataival. Nagyon fontos, hogy minden olyan mezőt kitölts az adatlapon, ami releváns praxisod és pácienseid számára, tehát nem csak az olyan alapvető adatokat kell megadnod, mint a nyitva tartás.
Minél jobban kitöltöd profilodat, annál valószínűbb, hogy a Google több helyi keresésre is megjeleníti majd azt a felhasználóknak.
Praxisod vagy egészségügyi szervezeted bemutatkozásában már az első mondatban szerepelj, hogy kik vagytok, mit csináltok és hol találhatnak meg titeket a páciensek vagy ügyfelek. Ha ezzel indítod a bemutatkozásodat, akkor egyben a Google-nak is jelezed, hogy ezek a legfontosabb információk praxisoddal kapcsolatban.
Fontos, hogy praxisod alapadatai (név, cím, telefonszám) karakterről karakterre pontosan úgy szerepeljenek adatlapodon, mint ahogy webhelyeden, illetve mindenütt máshol is az interneten.
A kategóriák felsorolásakor nagyon fontos, hogy a lehető legpontosabban válaszd ki az elsődleges kategóriát. Tehát nem elég az, hogy „orvosi rendelő”, ha szájsebészettel foglalkozol vagy más konkrétabb szakirányod is van. A megfelelő kategória beállításával a Google-nek is egyszerűbbé teszed, hogy érdeklődő felhasználóknak jelenítsen meg a találatok között. Ezen kívül másodlagos kategóriákat is érdemes megadni, ha találsz köztük olyanokat, amik kapcsolódnak praxisod munkájához.
A vélemények értéke egy egészségügyi praxis számára
Sosem szabad konkrétan pozitív véleményt kérni, mert ez gyakran pont, hogy eltántorítja majd a pácienseket attól, hogy visszajelzést fogalmazzanak meg rólad. Persze érdemes arra kérni az embereket, hogy osszák meg véleményüket praxisodról, de ne vidd túlzásba.
Már az is sokat segíthet ebben, ha kihelyezel egy Google Cégprofil adatlapodra mutató hivatkozást webhelyedre, és megkéred az embereket, hogy ott osszák meg véleményüket praxisodról. Ajánlott persze egyalternatív felületet is felkínálni ehhez, mert nem mindenkinek van Google fiókja, amin keresztül véleményezheti praxisodat az adatlapodon.
Az ilyen linkeket továbbá emailben és SMS-ben is elküldheted korábbi pácienseidnek.
Amikor választ fogalmazol meg a véleményekre, akkor nagyon fontos, hogy tiszteletben tartsd a páciensek személyes adatait, és hogy ne említs meg nyilvánosan semmit, amiből kiderül, hogy milyen problémával jártak nálad. Ha ezt ők nyilvánosan felvállalják véleményükben, akkor az az ő joguk, de még ilyenkor sem szabad elismerned és megerősítened válaszodban, hogy valóban ez történt. A legjobb, ha előkészítesz néhány sablonos választ, amiben megköszönöd a visszajelzést a pácienseknek.
Időnként oszd meg a legjobb véleményeket webhelyeden és a közösségi médián is, hogy minél többen láthassák, mennyire elégedetten távoznak tőled pácienseid.
A webhely legfontosabb elemei a helyi SEO-hoz
Négy nagyon fontos dologra kell odafigyelned webhelyeden, ha szeretnéd helyi keresésekre optimalizálni.
Amennyiben egészségügyi márkád több címen is várja a pácienseket, mindegyik ilyen helyhez külön oldalt kell létrehoznod webhelyeden, ahol feltünteted a címet, a legfontosabb elérhetőségeket, illetve mellékelsz egy rövid leírást és néhány képet is a rendelőről.
Szintén külön oldalakat kell kialakítanod minden egyes orvosodnak is. Ezek az oldalak egyrészt bemutatják a szakember specialitását és elismeréseit, másrészt pedig segítenek rátalálni a webhelyre azoknak a felhasználóknak, akik eredetileg az orvosokra kerestek rá.
Külön oldalakat érdemelnek szolgáltatásaid is – nem szabad mindent egy oldalra sűríteni. Minden ilyen szolgáltatásoldal minősített, érdeklődő forgalmat vonz majd webhelyedre, valahányszor egy felhasználó valamilyen egészségügyi problémára vagy kezelésre keres rá.
Egy online foglalási rendszer, ami megkönnyíti a páciensek számára, hogy az interneten választhassák ki maguknak a számukra megfelelő időpontokat.